Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell XPS15 L502X (2011) WIFI adapter vervangen

Pagina: 1
Acties:

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 00:58
Hallo

Ik heb recent windows 10 geinstalleerd op mijn dell XPS15 L502X uit 2011..
Wel even wennen maar het werkt verder prima. Het enige wat een probleem is , is de wireless network adapter (intel centrino Wireless-N 1000). Hier zijn blijkbaar geen Windows 10 drivers voor.
Nu zat ik er aan te denken om deze te vervangen door een andere adapter. Ik weet niet of dit makkelijk te doen is, maar als het net zo makkelijk is als een SSD er in zetten moet het me lukken lijkt me.
Wat zou een betaalbare upgrade zijn qua netwerkkaart? Huidige ondersteunt ook geen 5ghz, dat zou ook wel fijn zijn. Heeft iemand ervaring met het upgraden van de netwerkkaart van zijn XPS15? Zoja wat zijn je bevindingen onder windows 10?

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Veel laptops limiteren via het BIOS welke draadloze kaartjes je kan installeren, dus je beste optie is de service manual downloaden en kijken welke vervangstukken je kan gebruiken voor die draadloze kaart. Als je het goedkoop wil, gewoon even rondkijken op 2de hands sites of eBay met het partnr. uit de service manual.

• saken
Ik heb op verschillende fora's gelezen dat de Intel Centrino Advanced-N 6230 wel zou moeten werken... ik kan dit echter nergens terugvinden in de service manual.
Er zijn Windows 10 drivers voor beschikbaar zie ik. Ze zijn wel lastig te vinden, deze wifi adapters.

• saken
Zal deze chinese replica werken bij m'n xps15? https://nl.aliexpress.com...=2114.48010208.4.2.Fg616v

edit: deze is nog goedkoper:

https://nl.aliexpress.com...e4-4a0e-9d50-d2f1bbb5549b

[ Voor 49% gewijzigd door saken op 01-10-2016 15:59 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kennelijk heb je 't verhaal van de glazen bol begrepen, maar wij kunnen ook niet van afstand in je PC kijken.
Eerlijk gezegd zou ik bij zo'n kloon van 6 €uro eerder bang zijn dat 't ding helemaal niet werkt; dat er gewoon lege chips op zitten, ofzo.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je zou kunnen kijken naar een Dell Wireless DW1505 NIC. Het is een simpele maar degelijke Broadcom (iirc BCM43228) die door vrijwel alle OSsen native gesupport wordt en dualband, 2x2 MiMo WiFi-n doet. Bijkomend voordeel: omdat het een Dell component is, minder risico op BIOS whitelist issues.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1