You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Vraag
Alle reacties
Afhankelijk wat je precies wilt bereiken en hoe foolproof het moet zijn heb je verschillende mogelijkheden:
- macro die gestart wordt bij wijzigen van een bepaalde cel (met dropdown)
- macrobutton
- kolommen en regels verbergen door middel van voorwaardelijke opmaak die refereert aan de selectiecel
- een bronblad met één raadpleegblad met vert.zoeken() functies.
- filterbuttons.
- macro die gestart wordt bij wijzigen van een bepaalde cel (met dropdown)
- macrobutton
- kolommen en regels verbergen door middel van voorwaardelijke opmaak die refereert aan de selectiecel
- een bronblad met één raadpleegblad met vert.zoeken() functies.
- filterbuttons.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Wel het moet wel foolproof zijn het is namelijk een offerte volgsysteem de berekeningen mogen niet afwijken. Dit gebeurde eerst wel de gewogen offerte als die op 100% kwam werd er geen geld bij geteld aangezien de uitkomst in de ALS statement altijd 0 was. Ik heb veel zaken moeten regelen om het systeem kloppend te krijgen en het is een gedrocht het is te complex en herschrijven zit er niet in momenteel.
Ik zei dat er 5 werkbladen zijn maar het zijn er 9 in totaal. Het offertesysteem heeft in totaal 500 regels voor 500 offertes waar ze in 99% van de gevallen mee uitkomen. Wat er gebeurd op de 9 werkbladen is dat die informatie haalt van het hoofd werkblad, hoe ze dit doen is als volgt.
A$5 = Naam Productgroep
'algemene invoer'!$B12 = Naam Productgroep (hoofd werkblad)
'algemene invoer'!AB12 = Bedrag van Offerte
Al de 9 bladen zijn hetzelfde opgebouwd alleen door Naam Productgroep te veranderen haalt het andere gegevens op. Er zijn ook 4 grafieken die wat informatie tonen.
Kan ik bijvoorbeeld A$5 manipuleren met behulp van een button of pulldown menu zodat de naam van de productgroep veranderd en ik dan de gegevens uit die Productgroep ziet. Hoe simpeler het werkt des te beter het is.
p.s Een Pulldown werkt is simpel en doeltreffend zijn er nog nadelen hier aan?
Ik zei dat er 5 werkbladen zijn maar het zijn er 9 in totaal. Het offertesysteem heeft in totaal 500 regels voor 500 offertes waar ze in 99% van de gevallen mee uitkomen. Wat er gebeurd op de 9 werkbladen is dat die informatie haalt van het hoofd werkblad, hoe ze dit doen is als volgt.
code:
1
| =ALS(A$5='algemene invoer'!$B12;'algemene invoer'!AB12;0) |
A$5 = Naam Productgroep
'algemene invoer'!$B12 = Naam Productgroep (hoofd werkblad)
'algemene invoer'!AB12 = Bedrag van Offerte
Al de 9 bladen zijn hetzelfde opgebouwd alleen door Naam Productgroep te veranderen haalt het andere gegevens op. Er zijn ook 4 grafieken die wat informatie tonen.
Kan ik bijvoorbeeld A$5 manipuleren met behulp van een button of pulldown menu zodat de naam van de productgroep veranderd en ik dan de gegevens uit die Productgroep ziet. Hoe simpeler het werkt des te beter het is.
p.s Een Pulldown werkt is simpel en doeltreffend zijn er nog nadelen hier aan?
[ Voor 3% gewijzigd door we_are_borg op 01-10-2016 20:40 ]
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.