Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Rog-i
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 01-10-2016
Mijn vraag
Ik heb een iPhoneSE en met iOS9, en sinds vandaag staat er in het hoofdscherm (dat je krijgt na het ontgrendelen) bij instellingen een melding (witte 1 in rode cirkel).
Als ik erop klik blijkt dat de iOS10 update is gedownload en vraagt me om nu te installeren (Bij instellingen - algemeen). Ik wil die update helemaal niet (dus 9 blijven gebruiken) en ik wil ook de melding van de update weg hebben. De melding is niet alleen vervelend, maar ik kan nu ook helemaal niets verder in instellingen - algemeen meer doen omdat ik eerst die update zou moeten uitvoeren.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De automatisch downloaden optie uitgezet in de iTunes and App store (in instellingen)
Dit heeft geen zin gehad, de opdate naar iOS10 waarschijnlijk al is al gedownload.

Ik neem wel eens ergens 'Push' te hebben zien staan, maar weet niet meer waar, en is waarschijnlijk in de
instellingen - algemeen geweest :'(

Alvast dank voor hulp

Alle reacties

• flip75
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15-10 19:43
Even uit mijn hoofd:
Ga naar instellingen en dan software. Er zal dan staan of iOS10 al is gedownload en wat de grootte is.
Om er weer van af te raken is het wellicht een optie om een backup terug te zetten?

• Rog-i
Dank voor je reactie, maar helaas werkt dit niet.
'Software' staat als zodanig niet in het instellingen menu. Als ik ga zoeken op software kom ik wel software updates tegen, maar daar kan ik niets (meer) instellen. Het is een menu in instellingen- algemeen, en bij Software update staat een '1' en als ik erop klik kan ik niets anders meer dan beslissen de update uit te voeren of het scherm te verlaten. |:(

• elrondsurion
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-10 11:23
zover ik weet: Settings --> General --> Storage & iCloud Usage --> Manage Storage. In de lijst die je krijgt staat als het goed is ook de gedownloade update. Wanneer je de update gevonden hebt, klik erop en je kan hem verwijderen.

• Rog-i
Ja, daar kon ik 'm inderdaad vinden en heb 'm verwijderd. Alle 'eentjes' die er stonden stonden er nog steeds. De iPhone via helemaal uit opnieuw gestart (koude start), en nu is het rode 'eentje' in het hoofdscherm verdwenen. Bij Instellingen - algemeen staat nog wel een '1' in een grijs bolletje, en als ik erop tik kom ik weer bij die update. Voorheen stond daar volgens mij dat er geen updates waren.

Belangrijkste is dat er nu geen rood symbooltje in het hoofdscherm staat. Dat vond ik erg irritant.

Dus dank voor de hulp, ik neem aan dat het nu goed is.

• Backpacker
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Maar waarom wil je iOS 10 niet installeren? Geen interesse in de nieuwe functies?

Canon EOS 350D + 30D +40D - 10-22 - 28 1.8 - 50 1.8 - 70-200 2.8L IS - 430EX - 580EX - Sigma 17 - 70 2.8-4.5 DC

• Rog-i
Schijnt nog niet helemaal vrij van onvolkomenheden te zijn.
Daarnaast heb ik er ook wat bedrijfsdingen op en voordat bekend is dat iOS10 daarvoor veilig genoeg is mag het er van het bedrijf ook (nog) niet op.
Als de melding komt dat ie mag zal ik 'm uitvoeren.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True