Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2x dezelfde applicatie starten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• micla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 18:24
Beste mede-tweakers, ik zit zelden op het forum, dus ik hoop dat ik in het juiste zit;

Ik ben vervent gebruiker van Quick Show van Pangolin, een softwarepakket om ILDA lasers aan te sturen. Nu wil ik deze applicatie graag 2 keer onafhankelijk van elkaar en naast elkaar opstarten in Windows 7. Bij de poging om de applicatie voor de 2e maal op te starten meld de het echter dat de hij reeds is gestart, en dus niet nogmaals een sessie kan starten. ( zoals zoveel applicaties doen ) Hoe kan ik deze applicatie ( of een eender ) 2 maal opstarten binnen 1 en dezelfde win7 omgeving ?
...

Ik heb geprobeerd om via een snelkoppeling de opdracht "-multi" mee te geven aan het koppelbestand, maar dit werkt helaas niet.

Ook een aparte installatie van het programma ( zodat hij niet dezelfde bestanden inlaad uit dezelfde map ) mocht niet baten.

Iemand die mij verder kan helpen?

...

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mweeh, als mevrouw Pangolin verzonnen heeft dat je 't maar een keer mag opstarten, ben je in principe OOL.

Wat je dan moet doen is proberen uit te vinden hoe het programma controleert of je twee instances hebt opgestart. Je kunt hiervoor procmon gebruiken van sysinternals. Afhankelijk van hoe het programma controleert, kun je dan een workaround verzinnen

On second thought:
micla schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:08:
... de opdracht "-multi" mee te geven aan het koppelbestand, maar dit werkt helaas niet...
Geeft dat niet een extra menu optie om een tweede beamer te "openen"?

[ Voor 29% gewijzigd door Brahiewahiewa op 30-09-2016 23:54 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Via VM?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:12
Een van de applicaties in een sandbox draaien.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of onder een andere account starten. Let op: moet je mogelijk wel twee licenties hebben gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 01-10-2016 11:06 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Of soms werkt de install map kopieeren en die 2de opstarten ook gewoon :)

specs

• micla
Bedoel Virtual Machine? Dat heb ik geprobeerd te installeren maar dat is niet gelukt. Ik zal nog eens een poging wagen.

• micla
EricJH schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 23:58:
Een van de applicaties in een sandbox draaien.
Ik heb het in Dosbox geprobeerd, deze kwam met dezelfde melding. Of bedoelde je iets anders met sandbox?

• micla
F_J_K schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 00:02:
Of onder een andere account starten. Let je mogelijk wel twee licenties hebben gekocht.
Werkt helaas niet

• micla
maratropa schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 00:22:
Of soms werkt de install map kopieeren en die 2de opstarten ook gewoon :)
Werkt helaas ook niet

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:22
Shift inhouden, rechtermuisknop, en dan als andere gebruiker starten?

• micla
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 23:50:
Je kunt hiervoor procmon gebruiken van sysinternals. Afhankelijk van hoe het programma controleert, kun je dan een workaround verzinnen
Geen idee wat dat is. Moet zeggen dat ik niet heel handig ben met software maar ik zal er eens naar kijken.

• micla
TereZz schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 10:40:
Shift inhouden, rechtermuisknop, en dan als andere gebruiker starten?
Nope, ook geprobeerd :/

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:45
Moet je wel een gebruiker aanmaken

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• prutser001

prutser001

Virtual machine moet gewoon werken, pak gewoon VMware. Ik gebruik het voor 'dezelfde' doeleinden die jij wilt om b.v. databases te testen door in verschillende VM's clients te starten.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• micla
prutser001 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 10:56:
Virtual machine moet gewoon werken, pak gewoon VMware. Ik gebruik het voor 'dezelfde' doeleinden die jij wilt om b.v. databases te testen door in verschillende VM's clients te starten.
OK,...nou, het is gelukt om VMware Workstation 12 Pro aan de gang te krijgen. ( wat een gedoe zeg, ik had er nog nooit mee gewerkt ).

Ik heb nu een virtuele Win10 omgeving en het is gelukt om alle benodigde bestanden via een tijdelijk disk volume op de schijf van mijn virtuele machine te krijgen. Maar nu komt het:

Ik gebruik voor mijn lasers 2 usb FB3 devices ( dit zijn de interfaces tussen de usb poort en de ILDA kabel(s) ) Hier heb ik er dus 2 van, beide apart op een usb poort aangesloten. In windows taakbeheer worden deze beide weergegeven onder 1 Pangolin controller. ( waarschijnlijk aangestuurd vanuit de driver ) Nu wil ik dus 1 device op de Host gebruiken, en 1 device op de VM.

Nu weet ik alleen niet hoe ik maar 1 zo een device aan mijn VM moet toevoegen. Bij removable divices ( VM optie tabblad ) ziet hij wel een Pangolin FB3 device ( 1 maar ) die ik kan toevoegen. Dit lukt echter niet omdat deze door de Host in gebruik is. Ik kan geen enkel proces vinden op de Host die daar verantwoordelijk voor zou kunnen zijn. Hoe kan ik dit proces opsporen?

Maar stel dat hij hem wel kan toevoegen, dan voegt hij de hele controller toe, waardoor ik er op de Host geen gebruik meer van kan maken?

• prutser001

prutser001

Ik ken de apparaten niet maar kan je hem aankoppelen als je je VM actief hebt en geselecteerd? Misschien is er iets dat ze vasthoudt? Ik heb dit wel eens met usb stikjes dat als ik de 'buiten' de VM zit hij mijn stikje dan toekent aan de host ipv de VM.

• micla
prutser001 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 21:35:
Ik ken de apparaten niet maar kan je hem aankoppelen als je je VM actief hebt en geselecteerd? Misschien is er iets dat ze vasthoudt? Ik heb dit wel eens met usb stikjes dat als ik de 'buiten' de VM zit hij mijn stikje dan toekent aan de host ipv de VM.
Ik heb de devices losgekoppeld en VM opgestart. Ik krijg nu een andere melding als ik de FB3 wil connecten ( driver error ) Als ik de devices weer aankoppel terwijl VM actief is worden ze evengoed weer aan de Host gekoppeld en krijg ik weer dezelfde melding ( Host is curently using the device ) :|

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zo langzamer begin ik me af te vragen wat je wilt bereiken met het twee keer opstarten van het programma.
Uit de manual:
QuickShow allows you to control up to nine* separate FB3 laser controllers connected to the computer via USB
Dus als je twee lasers wilt aansturen kun je dat het beste in één instance van het programma doen. D'r is volges mijn geen user-case voor twee instances,

OK, beetje flauw van mevrouw Pangolin om 't softwarematig te blokkeren, maar dat zal wel zijn omdat ze d'r programmeurs niet vertrouwt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• micla
Brahiewahiewa schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 00:50:
Zo langzamer begin ik me af te vragen wat je wilt bereiken met het twee keer opstarten van het programma.
[...]
Dus als je twee lasers wilt aansturen kun je dat het beste in één instance van het programma doen. D'r is volges mijn geen user-case voor twee instances,
De "usercase" in mijn geval is dat ik de optie "Virtual Licht Jockey" wil gebruiken onafhankelijk over beide FB3 devices. Deze optie laat echter niet toe om que's naar verschillende FB3 devices te sturen. Ik kan enkel ALLE que's aanpassen naar een nader FB3 device ( wat ik niet wil ), maar dan nog steeds niet tegelijkertijd. Het is de 1 of de ander. Met 2 instances van het programma zou ik dat wel kunnen.
Pagina: 1