Git - Oude commits aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:44

diondokter

Dum spiro, spero

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

ik heb recentelijk mijn gitignore aangepast omdat ik niet doorhad dat hij nog niet goed was geconfigureerd. (De builds werden nog niet genegeerd)
Nu wil ik zo'n Gource filmpje maken en wil die builds niet in beeld hebben.

Is er een manier om oude commits aan de huidige gitignore te laten voldoen zodat de builds er uit gefilterd worden?

Ik heb al wel geprobeerd het op te zoeken, maar met mijn zoektermen kom ik alleen tegen hoe je al getrackte bestanden kan gaan negeren volgens de gitignore in de volgende commit. (Dit heb ik overigens al gedaan)

Hopelijk is het mogelijk, al verwacht ik van niet.

Bedankt voor het lezen!
Dion Dokter

Beste antwoord (via diondokter op 30-09-2016 23:08)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

Je kan gewoon de history rewriten via git filter branch of bfg https://rtyley.github.io/bfg-repo-cleaner/

[ Voor 52% gewijzigd door BCC op 30-09-2016 20:13 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nope ;) Nouja, niet mogelijk ... het zal vast wel mogelijk zijn maar dan wordt het wel een hele klus en een puinzooi.

Het enige dat je denk ik zou kunnen doen is migreren naar een nieuwe repository.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit moet je sowieso niet willen. Git is een manier om de historie van je source bij te houden, niet een manier om gave filmpjes te maken. ;) Wat jij wil is een vorm van geschiedvervalsing en dat heeft geen plek in gezond versiebeheer.

[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 30-09-2016 20:04 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diondokter

diondokter

Dum spiro, spero

Topicstarter
NMe schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:04:
Wat jij wil is een vorm van geschiedvervalsing en dat heeft geen plek in gezond versiebeheer.
Haha, zo kun je het noemen ;)

Jammer dat het niet kan. Dat het niet meer 100% de geschiedenis reflecteert, boeit me niet zo. Het is maar gewoon een persoonlijk projectje. Mijn doel met git is natuurlijk ook niet zo'n filmpje te maken, maar het is wel een leuke bijkomstigheid.

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BCC

BCC

Je kan gewoon de history rewriten via git filter branch of bfg https://rtyley.github.io/bfg-repo-cleaner/

[ Voor 52% gewijzigd door BCC op 30-09-2016 20:13 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het kán inderdaad prima, maar of je je de heisa op de hals wil halen voor een filmpje? Ík zou 't er niet voor over hebben.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Repo opnieuw clonen, filteren, filmpje maken en daarna repo weggooien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diondokter

diondokter

Dum spiro, spero

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:13:
Het kán inderdaad prima, maar of je je de heisa op de hals wil halen voor een filmpje? Ík zou 't er niet voor over hebben.
Het is geen grote repository. Het zijn 10-20 commits waar de builds in zitten.
Daarbij zou het ook goede oefening zijn om meer met git te doen.
Mijn 'git-fu' is nog niet super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Met zo weinig commits is het een kwestie van het goede filter branch commando vinden en uitvoeren. Gok iets als:

git filter-branch --tree-filter 'cp /location/of/wanted/.gitignore .; git clean -f -X' --prune-empty -- --all

(totaal ongetest)

En dat moet je natuurlijk nooit op een originele repository gaan uitvoeren, maar slechts op een kopietje. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
BCC schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:11:
En anders kan je het altijd nog met de hand doen. Heb ik een jaar geleden ook moeten doen toen ik per ongeluk zonder het door te hebben data welke onder een NDA viel had gecommit. Gelukkig kan je in git zonder al te super veel moeite complete commits verwijderen of aanpassen als je weet wat je doet.
pedorus schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:45:
Met zo weinig commits is het een kwestie van het goede filter branch commando vinden en uitvoeren. Gok iets als:

git filter-branch --tree-filter 'cp /location/of/wanted/.gitignore .; git clean -f -X' --prune-empty -- --all

(totaal ongetest)

En dat moet je natuurlijk nooit op een originele repository gaan uitvoeren, maar slechts op een kopietje. :p
Met zo weinig commits kan je het misschien beter met de hand doen. git filter is leuk als je niet precies weet in welke commits een bestand zit of als deze in een groot aantal zitten. Als het gaat om een repo met 20 commits is het waarschijnlijk nog wel met de hand te doen en voorkom je iig het risico dat je het helemaal verkeerd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diondokter

diondokter

Dum spiro, spero

Topicstarter
Ok, het is me gelukt.
Ik heb de BFG repo cleaner gebruikt om de twee folders met de builds daarin te verwijderen in alle vorige commits.
Ik heb nog veel te leren over git ;)

Bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1