• Burkle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-05 14:15
Beste tweakers,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn desktop, ik heb hieronder zo specifiek mogelijk het probleem geprobeerd uit te leggen. Ik hoop dat een van jullie mij misschien kon helpen. alvast bedankt.

Probleemstelling:
Korte momenten van sneeuw of ruis op meerdere beeldschermen (hdmi, dual dvi en dvi >vga converter). Beeld valt milliseconde's weg, opmerkelijk is wel dat muziek geen storing vertoont. Ik denk dat mijn videokaarten het leven begint te geven.

De hardware is nooit overgelockt.

Specs:
  • MSI z87-g45
  • i5 4440
  • 8gb 1600mhz
  • GTX 670 2gb oc - Gigabyte
Vraag:
Kan ik de gpu checken op health? Ik kon er zelf niet veel over vinden namelijk.
Kan het ook het moederbord zijn dat storing vertoont? (de muziek vertoont geen "storing".)

edit. schoonheidsfoutjes

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:18
Al een ander Driver geprobeerd voor de videokaart?. Wat heb je sowieso zelf al geprobeerd?

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
En als je je monitor aansluit op de uitgang van het moederbord?
Dan weet je of het aan je videokaart ligt.

• Burkle
Heb het beeldscherm op het moederbord aangesloten, echter blijft het signaal nog steeds via de grafische kaart gaan. Ook wanneer in de BIOS voor de specifieke optie heb gekozen om het videosignaal onboard te laten gaan.

Wat heb ik zelf al geprobeerd:
* Windows opnieuw geïnstalleerd, het probleem lijkt windows overschrijdend.
* Vanavond laat ik FurMark draaien en dan kijk ik of hij de test in goede orde doorloopt.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:53
Als je de onboard aansluiting gebruikt gaat het signaal ook via de onboard GPU. Ik heb nog nooit gehoord dat het signaal van je losse GPU via de aansluiting op je moederbord uitgestuurd wordt. Dus al het dan ook optreedt, lijkt de oorzaak me dus ergens ander te liggen.

Hoe sluit je je monitor aan? VGA? HDMI?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Burkle
Monitor 1: D-sub
Monitor 2: HDMI
Monitor 3: HDMI

Monitor 1 heeft tevens een aangesloten VGA port met het moederbord.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:53
Om het een en ander uit te sluiten zou ik het eens proberen met 1 monitor per keer, aangesloten op of de GTX 670, of de iGPU.

Als het op de GTX 670 wel voor komt en op de iGPU niet (of andersom) geeft je dat in ieder geval een richting. Met meerdere monitor op meerdere GPU's weet je simpelweg helemaal niets :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Burkle
Uiteindelijk bleek het toch de driver te zijn...

Ik was er vanuit gegaan dat de driver niet het probleem zou zijn, omdat het probleem windows overschrijdend was. (probleem kwam voor op w7 en w10).

In ieder geval bedankt voor de hulp.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee