Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PfSense icm Telfort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jvdburgt1980
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-02 10:11
ik ben onlangs verhuisd. Op mijn vorige adres had ik een Zotac mini-pc met PfSense als router gefonfigureerd (op Ziggo) en alles liep als een zonnetje.

Op mijn nieuwe adres heb ik Telfort maar ik krijg internet niet aan de gang via de router.

Ik heb de modem (Arcadyan) van Telfort al in bridge modus gezet, maar mijn PfSense geeft geen verbinding op WAN aan.

Weet iemand welke instelligen ik in PfSense moet aanpassen om het zaakje weer werkend te krijgen?

Alle reacties

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:40
Heb je rechtstreeks op het modem (WiFi / netwerkkabeltje erin naar laptop ofzo) wel internet? Domme vraag maar omdat je daar niks over zegt.... :P

• jvdburgt1980
Nee, WiFi en LAN-poorten 2-4 staan uit. Moet ik laptop even achter LAN-1 hangen?

• ThinkPad
Lijkt mij wel zo handig om te weten of je überhaupt al internet opgeleverd hebt gekregen, voordat je van alles in pfSense probeert en het lijkt daar niet aan te liggen :D

• jvdburgt1980
Voordat ik de modem in bridge modus zette werkte internet gewoon. Net laptop direct aangesloten maar geen verbinding, maar dat is logisch in bridge modus toch?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:52
Heb je wel een pppoe sessie met telfort?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-11 20:40
En anders laat het geheel even ~30 minuten uit staan en verbind daarna alles pas. Je hebt kans dat er een "cool down" op de verbinding zit met het idee dat je maar 1 MAC adres hebt. Dat gaat normaal wel op, maar niet als je net een nieuw modem aansluit of een pfSense bak werkend probeert te krijgen.

• jvdburgt1980
Geduld did it ;)

Na meerdere resets eindelijk succes 😅

Thnx everyone!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:40
jvdburgt1980 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 00:40:
Geduld did it ;)

Na meerdere resets eindelijk succes 😅

Thnx everyone!
Ik zit er ook aan te denken om naar Telfort over te stappen, maar de vraag is even of je alleen Internet hebt of Internet + TV.

Was namelijk nogal benieuwd of het mogelijk was om de TV ook werkend te krijgen in Bridge modus...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

plizz schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:37:
Heb je wel een pppoe sessie met telfort?
Telfort doet niet aan PPPoE, maar aan IPoE.
Saeverix schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:49:
Ik zit er ook aan te denken om naar Telfort over te stappen, maar de vraag is even of je alleen Internet hebt of Internet + TV.

Was namelijk nogal benieuwd of het mogelijk was om de TV ook werkend te krijgen in Bridge modus...
internet plus tv is prima mogelijk in een bridge setting. Wel is het zo dat het apparaat dat je achter je modem hangt dit moet ondersteunen. Genoeg mensen die het zo werkend hebben met een mikrotik of ubiquiti.
Met een eigen router op linux (waar je pfsense opdraait) zal het vast ook wel werken. Het configureren kan dan alleen wat lastiger zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 04-10-2016 12:49 ]

• ThinkPad
jvdburgt1980 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:56:
[...]
Weet iemand welke instelligen ik in PfSense moet aanpassen om het zaakje weer werkend te krijgen?
Zou je de instellingen voor pfSense ook nog kunnen posten hier?

Het bridgen gaat mij vast wel lukken, maar ik ben benieuwd wat je verder in pfSense nog moet aanpassen om TV en internet werkend te krijgen met een Experiabox V8 in bridge aan een Telfort VDSL-lijn.
Pagina: 1