Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evyd13
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-03 09:23
Hallo tweakers,

Mijn moederbord start niet op. Ik heb al een andere voeding geprobeerd, maar tevergeefs.
Er zit een Celeron G1840, 8GB aan ram en een beeldscherm aan. Telkens zegt hij "USB Device over current status detected.", en dan gaat hij uit na 15 seconden. Iemand enig idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het lijkt er op dat een usb apparaat te veel stroom trekt, en daardoor een beveiliging tript. (open deur ;) )

Als je alle usb stekkers uit trekt en dan opstart, krijg je dan ook die melding?
Wanneer geeft hij die melding eigenlijk?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ehm, begin eens om stuk voor stuk alles USB devices lis te koppelen en de computer te starten, net zolang je de melding niet meer krijgt ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 16:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Waarschijnlijk een van de USB ports kapot waardoor kortsluiting (overcurrent) ontstaat. Probeer de USB aansluitingen op je moederbord waar je front USB ports aan zitten eens los te koppelen. Inspecteer de USB ports zelf ook eens.

Anders:
Mobo stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evyd13
Zo, wat een reacties. Ik heb dubbel gechecked, maar er is geen pin die een andere aanraakt. Alles lijkt in orde te zijn. Er is zoals ik zei niks anders aangesloten, hij ligt dus buiten de behuizing.

In de bios kan ik trouwens ook niet komen, maar misschien ligt dat aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat zei je niet. ;)

Wat mij betreft dan de conclusie van Icephase: mobo stuk. Misschien een spanningsregelaartje of condensator die het wel welletjes vond. Je ruikt geen typische elektronica brandlucht, ook niet als je eens goed aan het mobo ruikt?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evyd13
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:17:
Dat zei je niet. ;)

Wat mij betreft dan de conclusie van Icephase: mobo stuk. Misschien een spanningsregelaartje of condensator die het wel welletjes vond. Je ruikt geen typische elektronica brandlucht, ook niet als je eens goed aan het mobo ruikt?
Nee, geen brandlucht. Ik ben er net wel achter gekomen dat éen van de usb blokjes niks doet. (Twee op mekaar weetjewel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Maartenw schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:32:
[...]

Ik ben er net wel achter gekomen dat éen van de usb blokjes niks doet. (Twee op mekaar weetjewel)
Nee, dat weten we niet. Wat bedoel je nu eigenlijk ? :?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evyd13
Breezers schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:02:
[...]

Nee, dat weten we niet. Wat bedoel je nu eigenlijk ? :?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BxBqLnZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:11

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vraag maar een rma aan :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evyd13
Oke heel raar, maar heel soms doen die usb poorten het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:19

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Het beste kan je de moederbord RMA sturen (indien je nog garantie hebt). En dat dat hij soms wel doet doet er niet toe. Je wil immers geen risico lopen dat er nog meer kapot gaat.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evyd13
Ik heb een ticket aangemaakt bij Asus. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evyd13
Asus zegt dit met de verkoper op te lossen, en de verkoper zegt geen aankoopbewijs te hebben. (Het was tweedehands) Heel jammer.
Pagina: 1