Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een probleem met mij Lumia 630 windowsphone. Ineens werden mijn foto's die ik maakte met de camera op de telefoon niet meer opgeslagen. Ze werden namelijk na een paar minuten grijs van kleur.
De instelling van de telefoon is dat de foto's op mijn sd kaart worden opgeslagen. Dat is zo ingesteld toen het toestel 2 jaar geleden heb gekocht en het geheugen van de telefoon al gauw te klein bleek.
Ik kreeg een paar keer de melding dat er probleem was met mijn sdkaart en dat ik die moest scannen. Ik kwam dus tot de conclusie dat dan mijn sdkaart kapot ging. Ik kon nog wel foto's op mijn telefoon opslaan.

Ik dacht dat is dan een kwestie van een nieuwe sdkaart kaart kopen en alle data van de oude kaart op de nieuwe zetten. Ik heb alles gekopieerd van de oude kaart op de computer en toen van de computer naar de nieuwe sdkaart.

Toen bleken mijn albums op mijn telefoon allemaal verdwenen te zijn en diverse apps deden het niet meer.
Blijkbaar stonden die dan op de oude sdkaart? Ik begrijp niet wat ik nu moet doen om dit weer goed te krijgen.
Ik kan niet zo heel goed met een computer overweg. Ik heb al gezocht op google of hier iets over te vinden was, maar helaas. De meeste mensen die ik ken hebben een android telefoon en die snappen een windowsphone niet.
Ik hoop dat iemand een oplossing voor me heeft.

Met vriendelijke groet,

Peter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 17:51
Je hebt een KAPOTTE SD, daar wil je data af halen, ja dat gaat dus niet he, stap 1 is confirmeren of de data die jij van de kapotte sd haalt wel goede data is.

Althans dat denk je.. dat je SD kapot of falend is, je hebt ook niemand om je heen die op zijn minst kan confirmeren dat er iets mis is met je SD kaart? Heb je de falende kaart zelf al getest op werking?

[ Voor 7% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 30-09-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Kun je niet de telefoon koppelen met je computer via een usb kabel en dan de foto's vanaf je computer importeren met de Windows mobile app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:48
En daarom heb je de mogelijkheid om foto's automatisch op je Onedrive op te laten slaan. Dan ben je niet afhankelijk van je SD kaart. Twee jaar lang foto's maken zonder een Back-up te maken is dus niet zo verstandig. Heb je niet een laptop bij de hand met een kaart sleuf? Dan kun je kijken of die de kaart nog leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
coenox schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:10:
[....] Heb je niet een laptop bij de hand met een kaart sleuf? Dan kun je kijken of die de kaart nog leest.
Ehhh....
Ik dacht dat is dan een kwestie van een nieuwe sdkaart kaart kopen en alle data van de oude kaart op de nieuwe zetten. Ik heb alles gekopieerd van de oude kaart op de computer en toen van de computer naar de nieuwe sdkaart.

Hoe dan ook. Geen idee of je alles zo over kan zetten, maar dat lijkt me met een SD kaart waarvan je vermoed dat die kapot is zowieso al niet zo handig. Beste lijkt mij de foto's er af halen (zoals je al hebt gedaan) dan nieuwe SD kaart in de telefoon. Deze nieuwe SD kaart laten formateren door de telefoon en dan de telefoon aan de PC hangen en de foto's terugzetten. Dus niet rechtstreeks op de nieuwe SD kaart zetten, maar via de telefoon. De apps ben je dan kwijt, maar wellicht dat je die nog eerst naar het geheugen van de telefoon kan zetten. Voor WA kan je wellicht de backup nog wel rechtstreeks op de nieuwe SD kaart zetten, maar wel nadat je de nieuwe SD kaart door de telefoon hebt laten formatteren.
Op die manier voorkom je dat corrupte data overgezet wordt en een instabiel OS veroorzaakt. Daarnaast geef je de telefoon de kans netjes alles te indexeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathan
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-09 00:02
Je kunt apps die op een microSD kaart staan niet zelf kopiëren naar een nieuwe kaart.
Apps waarvan je de data wilt behouden of apps die niet meer gedownload kunnen worden kun je verplaatsen van het oude microSD kaartje naar het interne geheugen van de telefoon en dan zodra het nieuwe kaartje in de telefoon zit weer naar het kaartje verplaatsen.
Pagina: 1