webcam en mogelijkheden voor opslag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dutchdj
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 22:35
Ik zoek een?
Ik denk een webcam, maar wellicht dat een actioncamera beter mijn vraag uitvoeren.

Wat is je budget?
Maximaal +- 75 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zou graag van een camera met intervallen van 1 minuut of misschien minder een foto willen maken en deze op een pc opslaan. Dit is natuurlijk altijd wel te regelen op de een of andere manier. Echter wil ik niet 24/7 alleen hiervoor mijn pc aan hebben staan. Hoe zou ik dit kunnen doen?
(De webcam komt in een ruimte waar de bewuste opslag pc ook staat, dus usb zou tot een mogelijkheid behoren)

Alle reacties

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-02 21:15
Een webcam met netwerk die via ftp laten uploaden naar een ftp server ergens.

PSN: plexforce (ps4)

• dutchdj
Er is niet zoiets als een webcam die je een opdracht zou kunnen geven om te uploaden van wat ie intern opgeslagen heeft? Andersom zou mischien makkelijker zijn. Sd-kaart opslaan en zodra de pc opstart verplaatsen naar de pc. Ben alleen bang dat die link lastig te leggen is.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Waarom niet een ip camera?

• dutchdj
Dat behoort ook tot de aansluitmogelijkheden, maar komt op de zelfde vraag qua opslag van foto's neer.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Gaat het om het maken van een timelapse of is het bewaking? Voor het laatste heb je ook camera's die beweging detecteren en daarvan de beelden doorsturen

Gadgets FTW!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Een raspberry pi met camera module of webcam.
Unlimited options!!!

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Verwijderd

dutchdj schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 16:01:
Echter wil ik niet 24/7 alleen hiervoor mijn pc aan hebben staan.
  • ip-cam en foto's door camera laten uppen naar ftp site, later periodiek (met script) downloaden naar pc; zoals QSYS voorstelt.
  • cam met ingebouwd geheugen (MicroSD?), later periodiek (met script) via usb downloaden naar pc; zo'n "wildlife camera".
ALDI heeft beide af en toe in het assortiment. IP-cam lijkt mij de meest praktische oplossing.
(De webcam komt in een ruimte waar de bewuste opslag pc ook staat, dus usb zou tot een mogelijkheid behoren)
Euhh.. kun je iets toelichten wat je hier bedoelt? "PC niet 24/7 aan" versus "wel aan, want usb mogelijkheid"?

PC kan met timer (bios of stekkerdoos) laten starten en script laten draaien.

Een gewone, alleen usb, webcam zal altijd een een ander apparaat nodig hebben om het te bedienen. Misschien dat een oude android smartphone er voor te gebruiken is.

Wordt wel hobby-bob dan allemaal.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:39

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Als je dit op basis van bewegingsdetectie wilt doen, dan kan je het programma "motion" gebruiken. Bijvoorbeeld op een Rapsberry Pi. Dit programma werkt met USB camera's en met IP camera's. Als je de keuze hebt, zou ik kiezen voor een USB camera, want die zijn echt VEEL gemakkelijker te gebruiken en nog goedkoper ook.

Matthias Wandel heeft motion gebruikt op een Raspberri Pi, zie dit filmpje:

Building a better mouse trap, using video surveillance

Overigens maakt de beeldkwaliteit van de camera heel veel uit voor de prijs.

[ Voor 22% gewijzigd door aawe mwan op 12-02-2021 20:14 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• dutchdj
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 23:16:

Euhh.. kun je iets toelichten wat je hier bedoelt? "PC niet 24/7 aan" versus "wel aan, want usb mogelijkheid"?
de fysieke USB-connectie 24/7 is geen probleem, echter gaan camera's vragen om pc-verbinding (storage en/of bus power) op het moment dat de pc aangezet wordt.
Op het moment dat de pc ingeschakeld 'n script draaien lijkt me daarom dan dus onmogelijk.
Wel zou je natuurlijk een tijdgebaseerd script kunnen draaien..

Aan de antwoorden die hier worden gegeven denk ik dat ipcamera+ftp opslag eerst eens een verder onderzoekje verdienen.
Pagina: 1