Toon posts:

Windows 10 PXE boot vanaf Qnap Nas?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe start ik een installatie van windows 10 vanaf het netwerk/Qnap Nas?

Ik heb al heel veel gezocht via google en op andere fora's maar ik krijg het niet voor elkaar.

De bedoeling:

PC/Laptop moet geinstalleerd worden met windows 10 x64 via UEFI via een netwerkboot (PXE server)
Deze server draait op een Qnap Nas.

Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:09

lier

MikroTik nerd

Wat krijg je niet voor elkaar?

Op Google zag ik (onder andere) deze:PXE from your QNAP for complete newbies
Welke HowTo heb jij gevolgd?

[ Voor 15% gewijzigd door lier op 06-10-2016 11:30 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lier,

Bedankt voor de info, ik heb o.a. de genoemde Howto gevolgd, maar die boot in legacy bios en niet in UEFI laat staat dat ik de installatie van Windows 10 gestart krijg.

Ik kan wel tot een boot menu komen via legacy bios, maar dat is niet de bedoeling.
Ik wil via UEFI kunnen booten en dan een keuze krijgen tussen verschillende windows 10 versie (pro of home)

Ik heb op een pc Serva geprobeerd en dit werkt prima, die maakt zelf de keuze tussen legacy of uefi en ik krijg netjes een scherm met een keuze uit de 2 windows versies.

Ik heb het boot process van serva gevolgd en dit op dezelfde wijze opgezet op de nas, en ik kom dan tot het menu met de windows keuzes maar zodra ik 1 van de beide wil installeren krijg in een BCD fout...
Inmiddels heb ik wat ik op de nas had staan weer via een tftp32 op de pc draaien en dan kom ik zelfs tot de setup van windows 10 maar dan krijg ik een foutmelding dat de WDS service niet werkt...

gr. Enumo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit heeft mijn inziens niets met Netwerken te maken, dus ik verplaats je topic naar Windows Clients :)