Waar mechanisch toetsenbord uitproberen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten R
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-06-2021
Wie weet waar ik mechanische toetenborden uit kan proberen?
Ik ben bij verschillende mediamarkten geweest, maar daar hadden ze er geen liggen om uit te proberen.
Ik wil graag voelen hoe het typt in de zoektocht naar een nieuw toetsenbord.

Tips of ervaringen zijn ook welkom.
Ik typ veel en speel games als SC2. Mijn eigen internetonderzoek brengt me mij MX brown swiches.
Maar voor een smak geld uit te geven wil ik ze dus toch graag eerst even voelen.

Groeten
Maarten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltro
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:59
Ik heb vaak genoeg geprobeerd in een Mediamarkt in o.a. Belmer, Rijswijk, Zwolle en meer. Er zijn veel meer mediamarkten waar je kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:32
Je kunt ook melden in welke regio je woonachtig bent. Er zijn zat Tweakers met een mechanisch toetsenbord waar je vast even langs kunt komen om e.e.a. te voelen in de praktijk.

Zit je toevallig in regio Arnhem/Nijmegen dan ben je welkom om hier langs te komen. Heb een Das 3 en 4 liggen met blue switches :)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten R
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-06-2021
regio Apeldoorn - Deventer. Maar Arnhem is prima te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:32
Maarten R schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:04:
regio Apeldoorn - Deventer. Maar Arnhem is prima te doen
Ik woon in Arnhem-Zuid (dat is weer 20 minuutjes verder dan Arnhem-Noord) en heb hier liggen:

Das Keyboard 3 (Model S Professional) met MX Blue's erin.
http://www.daskeyboard.com/model-s-professional/

Das Keyboard 4 Professional met MX Blue's erin.
http://www.daskeyboard.com/daskeyboard-4-professional/

De Das 4 maakt iets minder lawaai dan de Das 3 (iets met andere materiaal) en vind ik tot op heden het fijnste toetsenbord waar ik ooit mee gewerkt heb. Vooral de tactische feedback die zowel voelbaar als hoorbaar is zorgen ervoor dat je zeer efficiënt kunt typen.

Kenmerkend voor Das is oog voor design met een minimalistisch aantal tweak-keys. Er zitten een aantal mediakey's op de Das 4, keurig weggewerkt in een hoekje, evenals 2 USB3 poorten.

Ben je op zoek naar een fancy toetsenbord met background verlichting, gamekey's etc. dan moet je niet bij Das zijn.

Enfin, om een lang verhaal kort te maken, heb dus alleen de MX Blue liggen. Mocht je hiervoor langs willen komen stuur dan even een PM, dan maken we een afspraak.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.