Toon posts:

last van een virus of toch defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

hopelijk kan iemand mij vertellen wat er hier speelt en hoe het kan worden opgelost

al een tijdje had mijn pc wat kuren, soms liep hij vast (scherm bleef stilhangen of werd zwart met akelig geluid uit systeemkast om na tjjdje weer zonder melding te functioneren als voorheen? Soms gaf hij wel melding over videokaartproblemen)

paar keer crashte hele pc om na keer rebooten weer gewoon te functioneren, de foutmelding weet ik niet meer enkel het te maken had met harde schijf en advies te herstellen na eerder punt qua gegevens/programmas

nu krijg ik windows helemaal niet meer gestart op die schijf, ook startup repair of na eerder punt herstellen of andere opties om fouten zo te herstellen geven geen vooruitgang.

ik heb geprobeerd om op me 2de harde schijf windows opnieuw te installeren met succes, al moest ik hiervoor wel de 1ste de kabels voor ontkoppelen voor dit wou slagen. En toen eenmaal gelukt was heb ik deze opnieuw verbonden om me muziek ed te kunnen backup-en. En toen ook in windows zelf nog eens over de nugewoon weergeven harde schijf foutoplosopties vanuit windows laten runnen (weet zo gauw niet meer welke maar dus van alles toegepast ertoe)

Echter tegelijk begonnen er nu weer problemen bij deze versie van windows, eerst wou internet niet meer werken wat ook probeerde, erna crashte hij ook met foutmeldingen en wil nu ook enkel nog in veilige modus nog starten. Ook bij ontkoppelen van kabels weer van andere harde schijf . Echter nu ik deze opnieuw wou installeren evt ook voor 1ste harde schijf te formatteren en opnieuw te installeren vind de pc ineens de cd die eerst gewoon werkte nu ook niet meer ??

Ik zir intussen helemaal klem en kom er niet meer uit hoe dit nog op te lossen, omdat er telkens nieuwe fouten komen op deze manier ben ik bang van virus, kan iemand mjj vertellen of dit t geval is of wat er dan aan hand is en wat ik kan doen dit op te lossen ?

alvast bedankt ! Groetjes linda

Verwijderd

Topicstarter
Ps ik had trouwens ook eerder andere foutmeldingen en problemen zoals google chrome deed ineens pc helemaal vastlopen ook na herinstallatie. Of systeemherstel wou niet meer slagen. En andere rare problemen van zelfde soort.

tevens heb ik wel al enigzins systeemkast proberen te ontdoen van stof maar ben bang ik iets beschadig om t allemaal weg te krijgen. Zou dit dit alles ook kunnen veroorzaken ? hoe maak ik dan beste schoon? Bij harde schijf zie ik sowieso niet geen stof invalmogelijkheden

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
Dat je alleen in veilige modes kan opstarten, klinkt niet heel goed. Download Kasperky op een USB en laat hem draaien voor Windows, je zou ook een driver probleem kunnen hebben, snap alleen dan het defect voor de herinstallatie niet. Heb je de meest recente drivers? Zoniet, download die dan even.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:18:
...Soms gaf hij wel melding over videokaartproblemen)...
... foutmelding weet ik niet meer...
...weet zo gauw niet meer welke...
...crashte hij ook met foutmeldingen...
Begin eens met de foutmeldingen op te schrijven, want op deze manier is het onbegonnen werk

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11 17:09
Bezorg je een bootable linux cd/usb stick, dan kun je de harde schijven los maken van moederbord,
dan heb je internet, dan kijken of pc weer werkt of in storing valt.
Je kunt met linux cd ook smart uitlezen of je hd defect is.
Of de hd"s weer aansluiten en opstarten vanaf de bootable linux, en dat kopieren en kijken of het vastloopt.
Kaspersky heeft ook een bootable (linux) virus verwijder cd, dus hier van booten en pc schoonmaken, dus boot van kaspersky cd, dan eerst updaten virus definitie, dan pc schoonmaken.