Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Forwarding issue

Pagina: 1
Acties:

• RedPull
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-11 17:43
Beste Netwerkers,

Met welke routers heb ik de mogelijkheid om hetzelfde "interne poort nummer" meermaals aan verschillende interne hosts toe te wijzen?
Ik geef een voorbeeld:
Ik heb een freeNAS server draaien die oa "virtualbox" en "owncloud" host. Beiden hebben hun eigen intern ip, en zijn standaard te benaderen via poort 80. Dus als ik ze beiden van buiten mijn netwerk wil benaderen moet ik externe poort bijvoorbeeld :1111 met intern ip 10.0.0.100:80 forwarden en externe poort vb :2222 met intern ip 10.0.0.200:80 forwarden.
Vroeger had ik een TP-LINK archer C7 V2, en daarmee lukte dit. Nu heb ik een recentere Netgear R6400 en daarmee lukt dit niet meer. |:(

Graag zou ik willen weten hoe men ze van elkaar kan onderscheiden.

Alvast bedankt.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

RedPull schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:12:
Beste Netwerkers,

Met welke routers heb ik de mogelijkheid om hetzelfde "interne poort nummer" meermaals aan verschillende interne hosts toe te wijzen?
Ik geef een voorbeeld:
Ik heb een freeNAS server draaien die oa "virtualbox" en "owncloud" host. Beiden hebben hun eigen intern ip, en zijn standaard te benaderen via poort 80. Dus als ik ze beiden van buiten mijn netwerk wil benaderen moet ik externe poort bijvoorbeeld :1111 met intern ip 10.0.0.100:80 forwarden en externe poort vb :2222 met intern ip 10.0.0.200:80 forwarden.
Vroeger had ik een TP-LINK archer C7 V2, en daarmee lukte dit. Nu heb ik een recentere Netgear R6400 en daarmee lukt dit niet meer. |:(

volgens mij denk je gewoon te moeilijk .. houd het gewoon simpel ..
als het werkt werkt het ..

Anders moet je situatie A (oud) en situatie Nieuw wat breder omschrijven

Overgens als ik je zo begrijp, zi ik je issue niet eens en zo hoort het gewoon te werken .. dus :?

Tja vanalles

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16
"Met welke routers heb ik de mogelijkheid om hetzelfde "interne poort nummer" meermaals aan verschillende interne hosts toe te wijzen?"

Elke router die dit ondersteund, en dat zijn er heel veel..... verwacht je dat we deze allemaal hier gaan noemen ? Jij hebt er toevallig 1 die het niet ondersteund, net de verkeerde gekocht. Misschien eerst een beetje product onderzoek doen qua wensen voordat je wat aanschaft ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35

lier

MikroTik nerd

In welk opzicht lukt het niet op de Netgear?
Ik heb namelijk het idee dat hetgeen je in wil stellen op alle huis-tuin-en-keuken apparatuur (met port forwarding) werkt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 16:10
Volgens de handleiding moet dit gewoon kunnen met je nieuwe router.

http://www.downloads.netg...0/R6400_UM_11jun32015.pdf Pagina 160.

External start en end port zet je dan op die 1111 en de internal start en end port zet je op 80

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:16
vso schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:21:
Overgens als ik je zo begrijp, zi ik je issue niet eens en zo hoort het gewoon te werken .. dus :?
Lees het nog eens een keer...
kosz schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:24:
Misschien eerst een beetje product onderzoek doen qua wensen voordat je wat aanschaft?
Ja, want dat soort dingen staat groots uitgemeten in de specs...

Zoals Axewi aangeeeft kan je model dit gewoon :) Plaats anders een screenshot van de interface waarom je denkt dat het niet kan, mogelijk zien wij (of jij) iets over het hoofd :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• RedPull
vso schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:21:
[...]

volgens mij denk je gewoon te moeilijk .. houd het gewoon simpel ..
als het werkt werkt het ..

Anders moet je situatie A (oud) en situatie Nieuw wat breder omschrijven

met oude router (TP-Link Archer C7 AC1750) Lukte het wel (zie screenshot)
met nieuwe router (Netgear AC1750 R6400 krijg ik de melding dat ik die opgegeven poort maar één maal aan eender welk LAN IP mag toewijzen. En de reden waarom ik die TP-Link router heb vervangen is om dat hij er maar maximaal 20 kan opslaan. en ik heb er veel meer nodig ;-)

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 18:52
Je hebt meer dan 20 forwards nodig? Het eerste wat bij mij op komt is "kan dat niet efficiënter en veiliger over vpn?". Kan je ook een screentest van de netgear geven?

• RedPull
"Met welke routers heb ik de mogelijkheid om hetzelfde "interne poort nummer" meermaals aan verschillende interne hosts toe te wijzen?"
De TP-Link
---
Elke router die dit ondersteund, en dat zijn er heel veel..... verwacht je dat we deze allemaal hier gaan noemen ?
Natuurlijk niet! _O-
Daarmee dat ik zei:
RedPull schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:12:
---
Jij hebt er toevallig 1 die het niet ondersteund, net de verkeerde gekocht. Misschien eerst een beetje product onderzoek doen qua wensen voordat je wat aanschaft ?
Gelijk heb je. Ik moet ergens beginnen nietwaar? ben ik dan hier op het verkeerde adres?

• RedPull
arvidbeheerder schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:28:
Je hebt meer dan 20 forwards nodig? Het eerste wat bij mij op komt is "kan dat niet efficiënter en veiliger over vpn?"
VPN... idd, al aan gedacht, but way out of my comfort zone :|
arvidbeheerder schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:28:
Kan je ook een screentest van de netgear geven?
link

[ Voor 35% gewijzigd door RedPull op 30-09-2016 20:23 ]

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16
Als ik zo naar je screendump kijk, zie ik niet waarom het scenario in je openingspost niet zou werken, zo te zien kan je een externe poort aangeven, interne poort en het destination adres, TCP/UDP, meerdere malen voor meerdere machines, wat gaat er dan niet goed ?

• RedPull
Aan die screen kan je idd niet veel zien. Wat je wel ziet is het scherm waar ik alles heb ingevuld. en wanneer ik op toepassen klik komt er een popup venstertje die mij gewoon verteld dat "10.0.0.1 het volgende melt" zonder bijkomende info... maar ik kan dus gewoon de waarden niet opslaan. Enkel en alleen ik een andere interne poort opgeef die nog niet in gebruik is.

[ Voor 33% gewijzigd door RedPull op 30-09-2016 20:58 ]

• RedPull
Nog maar wat gegoogeld en ik denk dat mijn vraag hiermee min of meer is beandwoord.
http://superuser.com/ques...forwarding-the-same-thing
Dus, long story short: als je meermaals dezelfde interne poort aan verschillende ip's binnen een netwerk wil toewijzen ga dan voor een router die "virtual server port forwarding" ondersteunt.

RedPull Out.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:16
RedPull schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:58:
popup venstertje die mij gewoon verteld dat "10.0.0.1 het volgende melt"
Heb je het a eens met een andere browser of computer geprobeerd? En draait de Netgear de laatste firmware? Wat is dus niet dat de Netgear het net KAN, maar om een of andere reden het voor jou nu niet doet.
alleen ik een andere interne poort opgeef die nog niet in gebruik is.
Weet je zeker dat je ook een ander intern IP kiest?

Heb je ook een screenshot van je bestaande forwards?

Een VPN opzetten is overigens zo simpel als het volgen van hoofdstuk 12 van de hierboven gelinkte handleiding :) Dan zet je vervolgens alleen nog die poorten op die door de hele wereld gebruikt moeten worden, en bij de rest kun je dan alleen als je een VPN op zet.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1