Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Hallo allemaal!

Ik heb een Galaxy S7, en sinds gisteren deed ik wat experimenteren met het "screenoverlay" gedoe. Anyway, sindsdien gaat mijn batterij zonder dat ik hem gebruik binnen paar uur leeg. Ik heb geprobeerd om erachter te komen wat ik deed, en ook via de app. settings gereset en alles staat op OFF. Het oorzaak is dus dat alles blijft draaien (task) want na het booten blijft alles gewoon op zijn plaats. Waar zou ik naar moeten kijken? Alles is welkom!

[ Voor 7% gewijzigd door Tosun op 30-09-2016 12:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb je toevallig Oculus of Samsung Gear VR apps geïnstalleerd staan? Want dan heeft het waarschijnlijk niks te maken met schermoverlay.

Mocht het dat niet zijn. Wat bedoel je hiermee:
Het oorzaak is dus dat alles blijft draaien waarschijnlijk want na het booten blijft alles op zijn plaats (dus draait nog steeds in background).
Verder heeft schermoverlay niks te maken met apps draaien op de background. Je kan instellingen betreft schermoverlay hier vinden:
'Instellingen' -> 'Apps' -> 'Instellingen-coon' -> 'Over andere apps tekenen'.

offtopic:
Ik heb van je topic een vraag-topic gemaakt.

[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 30-09-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
Ja, die heb ik. Alleen wat er is gebeurd is sinds gisteren. En apps blijven in achtergrond draaien. Dus momenteel is er niks aan de hand met de screenoverlay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 14:16
Er is momenteel een bug na de oculus rift update dat je accu heul snel gaat, zelf ook last van gehad. Apps verwijderd en battery drain is weg. Zie ook:

http://www.androidpolice....sing-heavy-battery-drain/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
Mount schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:38:
Er is momenteel een bug na de oculus rift update dat je accu heul snel gaat, zelf ook last van gehad. Apps verwijderd en battery drain is weg. Zie ook:

http://www.androidpolice....sing-heavy-battery-drain/
Aha! Dit kan kloppen, omdat ik steeds update krijg voor de oculus. Ik ga het verwijderen omdat het vr-bril niet meer gebruik. Maar het raarste is dat het niet verwijderd word? Zij komen weer terug.

En hoe komt het dat de apps. dan nog steeds draaien in het background?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Tosun schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:48:
Aha! Dit kan kloppen, omdat ik steeds update krijg voor de oculus. Ik ga het verwijderen omdat het vr-bril niet meer gebruik.
Als je de link in mijn vorige post had gelezen, had je daar dus gezien dat er problemen zijn met de laatste Oculus update in combinatie met Samsung toestellen.
Maar het raarste is dat het niet verwijderd word? Zij komen weer terug.

En hoe komt het dat de apps. dan nog steeds draaien in het background?
Wat bedoel je hier nu mee? Geef eens concrete voorbeelden of afbeeldingen. Het is namelijk niet duidelijk wat je ermee bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
Batterij gaat zoals gewoonlijk weer lang mee! Dus heb die oculus app. verwijderd. De rest blijft gewoon in het achtergrond (task) draaien. Maar volgens mij hoort dit erbij. Ik kan vanavond foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Tosun schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:31:
Batterij gaat zoals gewoonlijk weer lang mee! Dus heb die oculus app. verwijderd. De rest blijft gewoon in het achtergrond (task) draaien. Maar volgens mij hoort dit erbij. Ik kan vanavond foto maken.
Dat is exact het idee van hoe Android het geheugen moet gebruiken.
Pagina: 1