Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-09 22:26
Ik heb momenteel een desktopje met MSI Z77A-G45 + Intel Celeron G1610 Boxed + 4gb 1600Mhz

Kan ik hier ook 2133 mHz of 2400 Mhz geheugen dual channel insteken?
Of is 1600 het maximum?
Heeft het zin om een sneller geheugen in te steken?

[ Voor 13% gewijzigd door wallieweb op 30-09-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:18

Thomg

Aww yiss

Wat wil je hier precies mee bereiken?
Meer dan 1600MHz lijkt mij vrij waardeloos in combinatie met een 1610.

Denk eerder dat meer RAM jouw probleem oplost ( aangezien je een topic maak ga ik ervan uit dat je tegen RAM issues aanloopt ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Die CPU kan geen sneller gegeugen dan 1333 aan. Sneller geheugen zal dan altijd omlaag clocken naar 1333. Je huidige geheugen zal dit ook gewoon doen.

Is er een reden dat je sneller geheugen zou willen? Want zoals Thomg ook al zegt: "meer geheugen zal eerder je problemen oplossen".
Gewoon nog 4 GB erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-09 22:26
Mijn eerste intentie was inderdaad om gewoon meer geheugen te steken, maar dan zou ik dual channel willen kopen. Of is een gewoon latje bijsteken al voldoende?
Ik weet dat mijn desktop geen snelheidsmonster is (ook al heb ik geen klagen hoor:-) )
Ik speel af en toe een spel op mid graphics, maar ga nu wat meer foto's bewerken dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Als je 4 GB van hetzelfde kan kopen is het altijd beter dan 4GB van een ander merk en chip.
Voor zover als je 2 slots gebruikt heb je volgens mij gewoon dual channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

wallieweb schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:40:
Mijn eerste intentie was inderdaad om gewoon meer geheugen te steken, maar dan zou ik dual channel willen kopen. Of is een gewoon latje bijsteken al voldoende?
Ik weet dat mijn desktop geen snelheidsmonster is (ook al heb ik geen klagen hoor:-) )
Ik speel af en toe een spel op mid graphics, maar ga nu wat meer foto's bewerken dan voorheen.
Gelijk even een andere processor halen als je toch een upgrade doet. Tweedehands i5-2300 en i5-2400 chips heb je al voor een half honderdje ongeveer.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1