Geforce GTS/MX BIOS modden (core/mem)

Pagina: 1
Acties:

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:33

Thorne

Forrester

Topicstarter
http://www.moddingzone.com/articles/geforce-bios/

Deze gasten lopen niet te knoeien met powerstrip... ook niet met knipperende coolbits (die vaak disabled zijn). Hun modden gewoon hun BIOS op de snelheid die die lopen moet. Ik wil dat eigenlijk ook wel.

Nee, ik zit niet te w88 op een Quadro-mod en nee, liever geen NvMAX, Powerstrip of Coolbits. Ik wil hem best modden. Alleen vroeg ik me af of iemand dit misschien niet al een keer gedaan heeft.

Ik bedoel een kant en klare mod van een Hercules Prophet II MX op een snelheid van 200/220 ga ik niet afslaan. Ook een paar tips van de echte die-hards kan ik ook wel gebruiken.

Wat er op die site staat is me allemaal een beetje onduidelijk.

Ik vindt het trouwens vreemd dat er hierover zo weinig over te vinden is (hier en op het net).

(Oh BTW, op hun forum staat ook nix boeiends)

>specs<

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

http://www.parkoz.pe.kr/download/geforce_all_bios/bios_all.htm

Quadro VR7 bios gebruiken.

Zonder de hardwarehack ziet hij hem als een GTS. Maar wel met de goede core mem.

Eerst ff testen hoe je hem wilt hebben met powerstrip. Daarna flashen. Klaaro.

Disable vertical sync doet hij dan overigens niet. Daar heb je nogsteeds een progje voor nodig.Ik heb het bij mijn modified Gainward gedaan.

Ik heb een GTS333. Het is nu een Quadro pro 230/390 (SGi VR7).

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Zoiets is natuurlijk al mooi... ik heb daar even gekeken, en ze hebben daar alleen maar modified Quadro biossen...

Zit ik eigenlijk niet op te w88. Ik heb liever een reference nVidia MX bios (of beter een Hercules MX-bios) met aangepaste timings.

Ben ik nou de enige die dat wil ofzo?

>specs<

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Oh.

Die SGi VR7 bios is een reference Quadropro bios (Dat staat op die site) Maar dat werkt niet op een MX.

Ik heb de MX van mijn broer naar Elsa Synergy III geflashed en gemod. Het is nu een quadro MXR en doet het goed.

Ik heb wel een heatsink/fan op de core gezet van die MX die vond ik nogal heet.

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Aan dat quadro-gebeuren heb je nix.

Behalve dat die dingen op een hogere kloksnelheid werken. Dus dat ene element probeer ik nou te vangen in een simpele BIOS-mod.

Ach, echte tweaker zal ik natuurlijk nooit worden.

>specs<

Verwijderd

Ik zoek ook zoiets.... voor een Hercules Prophet II MX retail welteverstaan...

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Dat is het inderdaad maxi!!!

Muchos gracias, ik ga het proberen...

>specs<

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Beetje jammert... dooie links aldaar...

Ik blijf even verder zoeken als jullie het niet erg vinden.

Als ik ooit nog eens een gemodde bios tegen het lijf loopt post ik hem wel hier.

>specs<

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
waarom maak je zelf geen gemodde bios? zoek eens op het programma BIOSMOD, en als ik thuis ben heb ik wel een linky voor je

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Ik ben inmiddels al aan de slag geweest met het programma "gf123e" en "gf2edit" maar dat schijnt weer niet te werken met een MX...

Biosmod ben ik nog nergens tegengekomen...

>specs<

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:36
parkoz werkt wel, je moet op "DOWNLOAD" klikken. dat staat bovenaan het rijtje biossen.

Maar ik kan je vertellen dat ik 'm ook een tijdje heb gebruikt voor m'n gf1 alleen er zit ergens iets in wat niet helemaal klopt omdat mijn 3dmark200 & 2001 en m'n fps in UT en CS ervan achteruitging.

Ik heb nog wel een mail adres van iemand die hetzelfde probeerse te maken voor m'n oude gf2 MX. IK zal is kijken of het 'm ondertussen gelukt is.

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Ik heb het inmiddels zelf voor elkaar gekregen. Met het leuke programmaatje "Biosmod".

Op één of andere franse site stond gelukkig de uitleg ervan.

http://www.x86-secret.com/biosmoden.php

Ik moet zeggen dat dit wel rockt! Geen gezeik meer met programma's... gewoon op 200/220HMz draaien.

Een aanrader! Als iemand trouwens zijn bios wil laten aanpassen moet hij maar even contact zoeken.

>specs<

Pagina: 1