Vraag

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 13:42
Beste Tweakers,

Ik wil dolgraag een camera met realtime scherm voor mijn blinde hoek.

Na een herseninfarct (bloedprop) heb ik een hemianopsie. Ofwel: ik ben stekeblind aan 1 kant. Ik zie minder dan iemand met 1 oog qua kijkhoek. Ik zie wel diepte. Uitleg voor de geïnteresseerden: http://www.hemianopsie.nl/index.php/wat-is-hemianopsie/

Dat is nu 4 jaar geleden en ik leef inmiddels weer een vrij normaal leven. 2 dingen trek ik echter slecht. Autorijden en fietsen in Amsterdam.

Daarom wil ik het volgende bouwen/kopen: een groothoekcamera die realtime naar een scherm/mijn smartphone streamed. De groothoekcamera plaats ik rechts voor op het dashboard. Het scherm linksvoor zodat ik met het stuk zicht dat nog wel werkt ook het missende deel kan scannen. Ter aanvulling op mijn kijktechnieken.

Requirements:
  • Solo batterij/accu. Mogelijk oplaadbaar via 12 volt vanuit de auto.
  • Gebruik ’s nachts: ik hoef geen spec ops night vision. Maar koplampen spotten is wel een minimum.
  • Draadloze connectie met scherm/smartphone.
  • Geen loop via dataverbinding. 1 op 1 connectie: camera —> smartphone
  • Geen lag. De Go Pro 4 hero heeft een soort preview mode... maar die lagged en dat is nou precies wat niet mag gebeuren. Idealiter is deze camera 100% dedicated aan dit ene doel: een feed doorpompen.
Mijn vraag aan jullie: bestaat dit al en hoe heet het? Als het niet bestaat: kan iemand me in de richting wijzen hoe ik dit zelf op poten zou kunnen zetten. In drones kan het bijvoorbeeld al lang. Plug je phone in en je ziet realtime waar dat ding heen vliegt (mijn primaire inspiratie voor dit project).

Disclaimer: ik heb een geldig rijbewijs. Ik heb daar 2 (!) speciale lessen voor hoeven volgen. Dat is in mijn mening schandalig weinig maar ik ben "getest en veilig bevonden". Rijden is voor mij daarnaast een uitputtingsslag. Ik heb na korte stukken al snel hoofdpijn en totale vermoeidheid. Met deze gadget wil ik de veiligheid voor mij en anderen vergroten en bovendien mijn vermoeidheid verminderen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Googlen.

Queries:
  • real time camera tracking
  • realtime camera feed to smartphone (from bestaat, TO niet)
  • Go pro live stream
  • gopro live stream iphone
  • gopro hero 4 stream to phone
  • feed camera to phone no lag
  • feed camera to phone

King of Cod

Alle reacties

• sheepie880
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10 14:41
Volgens mij (geen expert) worden in autos veel achteruitrijcameras aangesloten op het achteruitrijlicht. Misschien is het mogelijk om een soort gelijke cameraset te kopen maar dan op het normale licht aan te sluiten .