Ik heb een aantal POP e-mail accounts. Ook heb ik een aantal PC's met meerdere operatingsystems. Mail lezen is een drama, want overal is m'n mailbox anders. Daarom wil ik IMap gebruiken.
Aan internet heb ik een FreeBSD server/router hangen.
Wat ik wil: Ik wil een IMap server draaien. Ik wil dat m'n POP mailboxen om de zoveel tijd worden ingelezen en terecht komen in de mailbox van m'n I-map server zodat ik overal met I-Map m'n mail kan bekijken en overal dezelfde mails en mappen heb.
Klinkt simpel. Volgens mij kun je met fetchmail wel regelmatig mail ophalen.
Maar hoe zit het met de I-Map server?
Er zijn een aantal beschikbaar, maar welke kan ik het beste gebruiken?
En ik kan ook nergens vinden hoe ik nou precies die ingelezen mailtjes van m'n POP-accounts in de server krijg?
Mijn vraag: Welke software heb ik nodig en HOE laat ik deze software samen werken?
PS. Ik heb search gebruikt, maar ik kwam niet echt verder. Wel een soortgelijke vraag gevonden, maar de enigste reply daarop ging over Fetchmail.
Aan internet heb ik een FreeBSD server/router hangen.
Wat ik wil: Ik wil een IMap server draaien. Ik wil dat m'n POP mailboxen om de zoveel tijd worden ingelezen en terecht komen in de mailbox van m'n I-map server zodat ik overal met I-Map m'n mail kan bekijken en overal dezelfde mails en mappen heb.
Klinkt simpel. Volgens mij kun je met fetchmail wel regelmatig mail ophalen.
Maar hoe zit het met de I-Map server?
Er zijn een aantal beschikbaar, maar welke kan ik het beste gebruiken?
En ik kan ook nergens vinden hoe ik nou precies die ingelezen mailtjes van m'n POP-accounts in de server krijg?
Mijn vraag: Welke software heb ik nodig en HOE laat ik deze software samen werken?
PS. Ik heb search gebruikt, maar ik kwam niet echt verder. Wel een soortgelijke vraag gevonden, maar de enigste reply daarop ging over Fetchmail.