Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

een pc van een collega heeft vanmorgen (30-09-2016) een Windows 10 update gedraaid, ondanks het feit dat we in alle pc's hebben ingesteld dat deze alleen updates mogen draaien op vrijdag avond vanaf 18:00 of 20:00 uur.

De collega heeft niets aangeklikt, ze heeft alleen de pc aangezet. Wie kan mij vertellen waarom de pc een update draait zonder mijn toestemming en met een group policy die dit niet zou moeten toestaan?

Thanks,

Vince

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Misschien het proberen waard, maar als je overal Windows 10 PC's hebt staan, kan het zijn dat er een lokale PC updates doorstuurt via het netwerk naar andere PC's.

Start -> Instellingen voor Wupdate -> Geavanceerd -> Kiezen op welke manier updates worden geleverd.

Moeite waard om even te kijken.

https://privacy.microsoft...ate-delivery-optimization

[ Voor 12% gewijzigd door Clavis op 30-09-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welke instelling zijn exact gezet in de GPO?

Kun je met gpresult ook controleren of deze GPO en setting ook op de werkplek binnenkomt?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:58:
Welke instelling zijn exact gezet in de GPO?

Kun je met gpresult ook controleren of deze GPO en setting ook op de werkplek binnenkomt?
MMC openen als admin > Add/remove snap-in > GPO Editor toegevoegd > Windows Update > Configure automatic updates > Enabled > Auto download and schedule the install > Every Friday > 18:00 of 20:00 uur.

We hebben dit handmatig op elke pc ingesteld.

Thanks,

Vince (stagiaire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Clavis schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:56:
Misschien het proberen waard, maar als je overal Windows 10 PC's hebt staan, kan het zijn dat er een lokale PC updates doorstuurt via het netwerk naar andere PC's.

Start -> Instellingen voor Wupdate -> Geavanceerd -> Kiezen op welke manier updates worden geleverd.

Moeite waard om even te kijken.

https://privacy.microsoft...ate-delivery-optimization
Dit stond inderdaad aan, maar moet volgens mijn leidinggevende niet uitmaken.

Thanks,

Vince

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wat heb je zelf al opgezocht?

Kijk anders hier eens naar: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3080351

Ik had het bij een gebruiker. Alles uitgezet in de GP en in de WSUS server de Upgrades uitgezet.
Krijg ik toch een gebruiker aan de lijn die een melding kreeg over W10...

Uiteindelijk bleek het om dat GWX te gaan. Via een register sleutel heb ik die globaal ook nog eens uitgezet.

code:
1
2
Subsleutel: HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate
DWORD-waarde: DisableOSUpgrade = 1

Eventueel kan het ook te maken hebben met KB3035583 die zorgt ervoor dat je juist die app krijgt. Als de gebruikster een laptop heeft dan kan het zomaar zijn dat ze via haar thuisnetwerk de updates heeft gedraaid en diegene die je via het werk geblokt had, nu wel zijn geinstalleerd.

Maar goed je wil dus dit weekend gaan upgraden naar W10 of is het alleen dat je wilt controleren op updates?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frostbite schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:49:
Wat heb je zelf al opgezocht?

Kijk anders hier eens naar: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3080351

Ik had het bij een gebruiker. Alles uitgezet in de GP en in de WSUS server de Upgrades uitgezet.
Krijg ik toch een gebruiker aan de lijn die een melding kreeg over W10...

Uiteindelijk bleek het om dat GWX te gaan. Via een register sleutel heb ik die globaal ook nog eens uitgezet.

code:
1
2
Subsleutel: HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate
DWORD-waarde: DisableOSUpgrade = 1

Eventueel kan het ook te maken hebben met KB3035583 die zorgt ervoor dat je juist die app krijgt. Als de gebruikster een laptop heeft dan kan het zomaar zijn dat ze via haar thuisnetwerk de updates heeft gedraaid en diegene die je via het werk geblokt had, nu wel zijn geinstalleerd.

Maar goed je wil dus dit weekend gaan upgraden naar W10 of is het alleen dat je wilt controleren op updates?
Wow, dit zegt me niet zo veel. het gaat hier in ieder geval niet om upgrades. We werken bijna allemaal met Win10 hier, en hebben wat problemen gehad toen de Anniversary update werd geinstalleerd tijdens werktijd.

Dit wilde we niet meer hebben, dus we hebben alle pc's op de eerder genoemde instellingen gezet.
Dat er nu toch nog een pc onder werktijd wordt geupdate, klopt gewoon niet met wat we hebben ingesteld. Negeerd Win10 onze GP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:59:
[...]

Wow, dit zegt me niet zo veel. het gaat hier in ieder geval niet om upgrades. We werken bijna allemaal met Win10 hier, en hebben wat problemen gehad toen de Anniversary update werd geinstalleerd tijdens werktijd.

Dit wilde we niet meer hebben, dus we hebben alle pc's op de eerder genoemde instellingen gezet.
Dat er nu toch nog een pc onder werktijd wordt geupdate, klopt gewoon niet met wat we hebben ingesteld. Negeerd Win10 onze GP?
Kijk eerst eens wat je GP settings zijn van Windows Update. Die moet je goed instellen. Ik neem aan dat je een Wsus server gebruikt? Als je de Windows Update settings aanpast dan kun je beter ingeven wanneer de client geupdate mogen worden en vanaf welke server / locatie.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1