Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Basis laptop voor maximaal 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-11 20:06
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Microsoft office, SPSS, Minitab, Internetten, AoE 3 en Rollercoaster Tycoon

Wat mag je laptop gaan kosten?
Maximaal 500 euro maar hoe goedkoper hoe beter.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Grootte is geen probleem, wel maximaal 15.6 inch. Gewicht het liefst rond de 2 kilo maar het hoeft geen ultrabook te zijn of iets dergelijks.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee alleen de laptop moet op Windows draaien zodat ik bovengenoemde programma's kan gebruiken.

Ik heb de volgende laptops zelf al gevonden, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ze in het praktijk werken. Momenteel heb ik op nummer 1 de HP-BA27ND maar ik heb geen idee hoe of de AMD geschikt is voor wat ik wil doen.

Verder heb ik nog de volgende laptops gevonden:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 300-15ISK 80Q701E0MH
pricewatch: Lenovo IdeaPad 100-15IBD 80QQ014BMH

Ook zat ik te kijken naar de (veel goedkopere) Lenovo Ideapad 100S. Hierbij zou ik eventueel het RAM geheugen upgraden naar 4GB. Maar dan weet ik niet of deze laptop voldoende is voor mij.

Het liefst heb ik een laptop met een SSD (of flash?) en het liefst wil ik zelf niet sleutelen aan de laptop.

Kortom, ik zoek een laptop die snel aanvoelt voor wat ik ermee wil doen en een aantal jaren goed bruikbaar is.

Alvast bedankt!

Im notorious

Alle reacties

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-11 22:20
Ik zou voor de volgende gaan:

Lenovo IdeaPad 300-15ISK 80Q701E0MH

Waarom?
+ FullHD scherm, ook al is het een TN-paneel, wil je wel die extra ruimte om mee te werken.
+ i3-6100U, presteert net iets beter dan de i3-5005U en A8-7410 (van de HP) in benchmarks, al zal het in de praktijk weinig uitmaken.

- Design; vingerafdrukgevoelige deksel kan een nadeel zijn
- 4GB tegenover de 8GB in de andere laptops (ik zie de Celeron niet als vergelijkbare optie), evt. zelf aan te passen indien nodig.

Voor mij is dit een redelijke no-brainer, al komt dat ook doordat ik geen fan ben van HP en AMD CPU's. De andere Lenovo biedt simpelweg te weinig voordelen tegenover de rode variant met de i3-6100U.

Heb me overigens niet gericht op andere laptops in de Pricewatch, enkel die in je bericht vermeld staan.

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-11 20:06
Dankjewel voor het meedenken dalucovic, het is uiteindelijk de HP-BA27ND geworden en hij bevalt goed!

Im notorious