Toon posts:

voltage problemen met A7v met Win2K SP2 instal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eergisteren SP2 geinstalleerd, en sindsdien zit ik met een voltage probleem, zeer wissellend( 12,5 en 3 volt). Ze vallen soms wat terug met pieken tot 40-60% van benodigd.

SP2 geuninstalled, nog steeds problemen, tijdens het gamen is het het ergst. Ik heb al een keer volledige stroomuitval gehad en ben bang dat mn systeem beschadigd.

Zou dit iets met oc'en te maken kunnen hebben??

A7v
duron 600@875
V7100
256mb Ram
2* brander (2*2*24/12*10*32)
1* cd-rom (48)
2* hdd 5400 rpm
1* netwerkkaart
SB audio pci
56k6 modem

weet iemand een oplossing of moet ik opnieuw Win2K gaan installeren???en hopen dat dat werkt....

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Voltage problemen liggen volgens mij niet aan de software, maar aan de hardware ...
Wat voor proggie gebruik je touwes om te meten?
Hoeveel watt voeding heb je? Wanneer heb je voor het laatst iets aan je hardware veranderd?

Verwijderd

Topicstarter
heb niets aan de hardware verandert de laatste tijd.

3 weken terug een 120 mm fan geplaatst

nergens last van en na die instal begon het, een brander los gekoppelt geen verandering.

mn voeding is 230/250 watt, maar het zou ook 300 kunnen zijn. Maar als ik die cd-rom er af haal, dan zou dat toch voldoende moeten zijn, niet??? Ik krijg het idee dat het gebeurt als mn Gf2 mx "te veel" stroom trekt

misschien mn proc fan eraf halen en alleen die grote 120 mm fan boven mobo handhaven(er zit ook nog een 80 mm in de voorkant van de kast. Hoeveel trekt zo'n fan eigenlijk aan spanning?

Zou het kunnen dat door het warmere weer mn voeding minder spanning afgeeft??

mn monitor progje is Asus Probe 2.11, zou dit zoveel verschil uit maken dan??? ik heb deze al bijna een jaar en nog nooit iets gemerkt, maar een ander progje geeft misschien een "iets correcte" meting maar dat kan toch geen verschil 4 volt op de 12 opleveren(33%)???

zou ik er nog meer hardware uit moeten slopen, of kan het ook komen doordat mn proc "doorgebrand" is(zou het door het oc'en kunnen komen dat de stroom afgifte minder stabiel is??

Verwijderd

Topicstarter
win2k eraf gegooid, geformateerd en opnieuw Win2k geinstalleerd zonder SP2 en nergens meer last van......

nog iemand anders met dezelfde problemen??

Verwijderd

Keb ook win2k + sp2 en ook voor de gein maar eens AsusProbe aangezet en dan heb ik ook bij -12V en +3V van die inzakkende piekjes. Ik weet niet of ik hier voor sp2 al last van had maar toch....ligt dit aan mijn 300W voeding? niet stabiel of zo? of is het andere hardware?

specs:
AMD TB 800@950
Asus A7V
256 MB RAM CAS 3
Asus V7700 Pure GTS 32 MB
2x 15GB HD's
Aopen 52x
HP 8100i
SB Live 1024
netwerkkaartje

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Zolang je geen probleem hebt met de stabiliteit van je systeem is er toch niks aan de hand? En als ze tot 40-60% van de benodigde spanning zakken zou je dat zeker wel moeten merken.. Gewoon software probleempje dus, maar niet echt boeiend!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 12:47 schreef Twynn het volgende:
En als ze tot 40-60% van de benodigde spanning zakken zou je dat zeker wel moeten merken.. Gewoon software probleempje dus, maar niet echt boeiend!
hoe verklaar jij het dan dat mn pc ineens uitvalt tijdens een sessie CS.
Pagina: 1