Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Ik gebruik een OnePlus Two met de nieuwste updates.

Ik heb Android Auto gekoppeld aan m'n auto, maar Nederlands lijkt slechts gebrekkig ondersteund te zijn (voice commando's lijken totaal niet te werken, met uitzondering van de crappy Google maps GPS).

Mijn smartphone in het Engels instellen zet de GPS (inclusief voice commands) om in het Engels, maar de rest van Android Auto blijkt om een of andere reden in het Nederlands.

Weet er iemand hoe ik de volledige applicatie in het Engels kan instellen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bv202 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:18:
Weet er iemand hoe ik de volledige applicatie in het Engels kan instellen?
Wat heb je zelf al gevonden of gedaan? Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf onderzoek te doen, voordat je een topic aanmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bv202
rens-br schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:55:
[...]

[mbr]Wat heb je zelf al gevonden of gedaan? Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf onderzoek te doen, voordat je een topic aanmaakt.[/]
Helaas valt er weinig over te vinden op het internet omdat Android Auto niet officieël ondersteund wordt in België/Nederland. Dit lijkt enkel zo te zijn omdat de taal niet goed ondersteund wordt, want al de rest werkt wel perfect. Mocht ik dus de taal volledig in het Engels kunnen instellen en niet slechts gedeeltelijk dan werkt alles gewoon goed :)

Volgens wat ik heb gevonden zou het moeten volstaan om de taal van je smartphone in te stellen in het Engels, wat ik dus deed. Waarom de helft nog steeds in het Nederlands blijft is me een compleet raadsel en ik vind er simpelweg niks over terug, behalve dat ik niet de enige ben met het probleem:
http://forums.androidcent...ce-command-languages.html

Helaas zijn die voice commands zowat essentieël voor een goede werking. Google heeft namelijk allerlei restricties ingesteld voor appontwikkelaars om het veilig te houden, zoals dat je maximaal 6 keer iets kunt selecteren om iets uit te voeren. Een playlist kiezen op Spotify kan dus, maar je krijgt niet meer dan 10 playlists te zien, want als je verder moet scrollen moet je teveel op het scherm drukken. Ook een artiest/nummer zoeken kan niet. De enige manier om dit alles wel te doen is via de voice commands.

[ Voor 26% gewijzigd door Bv202 op 30-09-2016 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bv202
Geen reactie gekregen hier (had ik eigenlijk al verwacht gezien dit alles vrij nieuw is), maar mocht iemand anders hierop uitkomen: zo heb ik het 'opgelost':

In je instellingen van je smartphone kan je naast de taal van Android zelf ook nog de instellingen voor de voicecommando's wijzigen. Hier zal zowel Nederlands als Engels instaan. Nederlands gooi je er uit en vanaf dan werkt alles gewoon in het Engels.

Het nadeel is wel dat de GPS dan ook in het Engels is en dat werkt niet echt met Nederlandse straatnamen. Je kan de GPS in het Nederlands zetten door de taal van Android op Nederlands in te stellen. Dus de taal van het OS in het Nederlands, maar enkel Engels als taal voor de voicecommando's.

Daarna is de GPS in het Nederlands, de rest in het Engels. Niet echt optimaal, maar voorlopig lijkt dit de beste oplossing te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-HARUN
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-04 00:01
Wilde eerder reageren op jouw topic, echter nu pas de tijd gehad.

Had exact dezelfde frustratie. Rij een Golf GTE met Discover Pro i.c.m. Xperia Z5c waarop ik Android Auto APK versie 1.6 heb draaien. In het begin ook alles in NL taal en maar commando's blijven roepen naar dat ding. Totdat een collega mij erop wees dat het bij hem wel goed werkte en dat het wellicht met taalinstelling te maken had.

Zodoende de taal in zowel telefoon als Google Now omgezet naar Engels (UK) waardoor ik wel artiesten kan opvragen middels voice command. Ben er nog niet achter hoe ik een playlist kan opvragen. Als ik jouw reactie lees volstaat enkel Google Now naar Engels en kan telefoon zelf op NL staan.

Moet zeggen dat Google Maps via Android Auto wel fijn werkt hoor. Gebruik de standaard navigatie praktisch niet meer. File update en re-routing on the spot.

Ben nu aan het kijken of ik de '6 tap limit' kan omzeilen via custom rom op telefoon en onderstaande module.

http://forum.xda-develope...droid-autoxposed-t3392550

Weet niet wanneer ik er aan toe kom, maar zal t.z.t. proberen een update te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Uiteindelijk heb ik toch ook ook de telefoon zelf op Engels gezet. Het werkte allemaal wel, maar er zat een vervelende bug in dat ervoor zorgde dat na enkele keren een voice commande uit te voeren, dat voice commando opeens niet meer herkend werd.

Het wordt dringend tijd dat Google hun nieuwe versie uitbrengt en dit introduceert in het Nederlands. Als je even naar de kaart kijkt in hun eigen presentatie, zie je dat het zowat overal ondersteunt wordt, behalve hier:
YouTube: Android Auto: The Road Ahead - Google I/O 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-04 00:01
Telefoon op Engels is inderdaad een must om voice commands uberhaupt te laten werken.
Ik heb het rooten van mijn reserve telefoon maar geskipped (te veel stappen).

In plaats daarvan (en uit frustratie) heb ik Android Auto APK van mijn reserve telefoon afgegooid en vanmorgen via Mirrorlink verbonden. OK, misschien niet zo gelikt als Android Auto, maar ik kan in ieder geval scrollen, zoeken én nog steeds via voice command Google Maps aanroepen. Ben van plan om de reserve telefoon permanent in de auto te laten en via hotspot op primaire telefoon data te laten gebruiken.

Mocht Android Auto eindelijk in NL uitgerold worden, dan kijken we weer verder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 09:32
Ik heb sinds gisteren Android Auto versie 2.0 draaien (side-loaded APK) op een LG G4 in combinatie met een Volkswagen Golf GTE. Zoeken in Nederlands lukt gewoon. Nou had ik mijn telefoon al in het Engels staan, dus mijn navigatie heeft een Engels spraakgebrek bij het uitspreken van de Nederlandse straten, maar alles werkt uitstekend. Nu alleen nog Waze er in en ik zou willen dat meer geluidsaps onder Android Auto wllen hebben.
Pagina: 1