Toon posts:

Windows Firewall warning elke keer als ik een programma open

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een programma open zoals Google Chrome krijg ik een firewall warning, nou best normaal.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/a6d3f45342ddf59e153b70d72059ce51.png
Maar als ik Toestaan klik en ik sluit het programma en start het opnieuw op, krijg ik het weer, en weer ect.

Ik heb de programma's toegevoegd als uitzondering in Toegestane apps maar geen verschil, geen idee hoe dit ineens kan gebeuren, dit probleem ontstond gewoon plotseling. Geen virussen gedetecteerd op het systeem.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Staat de eerste checkbox ook aangevinkt? Heb je Google Chrome al opnieuw geïnstalleerd? Doen alle programmas dit? Al eens met Malwarebytes' Anti-Malware gescant?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Ik heb ditzelfde issue. Als ik onder "een app via WIndows firewall toestaan" een app aanvink en het scherm sluit dan zijn de settings direct gereset. Ik ervaar dit sinds ongeveer 2 weken. Geen idee hoe het komt en hoe ik het kan oplossen. Zelf gebruik ik altijd extern bureaublad zodat ik vanaf m'n laptop altijd op m'n pc kan werken thuis. Dit is vanwege deze bug nu onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Didyoumeetmax? schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 10:08:
Ik heb ditzelfde issue. Als ik onder "een app via WIndows firewall toestaan" een app aanvink en het scherm sluit dan zijn de settings direct gereset. Ik ervaar dit sinds ongeveer 2 weken. Geen idee hoe het komt en hoe ik het kan oplossen. Zelf gebruik ik altijd extern bureaublad zodat ik vanaf m'n laptop altijd op m'n pc kan werken thuis. Dit is vanwege deze bug nu onmogelijk.
Onlangs wat geïnstalleerd?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
JustxMeg schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 00:45:
[...]

Onlangs wat geïnstalleerd?
F-secure, dus ik dacht eerst ook dat het daar aan lag, maar ook na het verwijderen daarvan is het probleem er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar waarom zou je Chrome toegang geven? Welke functionaliteit gebruik je dat je inkomende verbindingen toe moet staan? Ik zou juist de toegang blokkeren. Misschien komt ie dan ook niet meer terug?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1