Vraag

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik heb momenteel nog geen gemakkelijke oplossing gevonden voor de irritante heads up notificatie van whatsapp. Wanneer ik een bericht krijg van whatsapp komt er vanboven op het scherm (terwijl ik met andere dingen bezig ben op de telefoon) een notificatie met deels daarin de tekst van het bericht. Ik wil dit wegkrijgen.
Ik heb het dus NIET op de gewone pop up notificaties die je makkelijk kan uitzetten op whatsapp zelf. Het gaat effectief over een notificatie die van boven komt en als ik het goed opheb heeft dit te maken met lollipop.

Algemeen krijg ik deze weg door alle notificaties voor whatsapp uit te zetten bij de app instellingen maar dan krijg ik ook geen led lichtje meer en geen whataspp icoontje in de toolbar. Dus hiermee zet ik alles uit

Ik heb gelezen dat er een mogelijkheid bestaat het via adb te doen. Ik ben zelf geen tweaker dus vroeg ik me af als dit hetzelfde is als rooten, verlies je hierdoor je garantie? Kan ik hier iets mis mee doen?
Dit zou de code zijn:
adb shell settings put global heads up notifications_enabled 0

Als iemand een simpele oplossing weet om enkel deze banner aan de top weg te krijgen hoor ik het heel graag.

PS: ik werk met een LG G4

Bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door amadeus123 op 29-09-2016 23:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
Zie:
https://www.androidpit.co...id-lollipop-notifications

Gratis app
Google Play: HeadsOff - Disable heads-up

De betaalde versie heeft nog extra's als app specifiek de heads up uitzetten. Ik zou eerst de gratis optie proberen, kijken of dat werkt en bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Bedankt voor de link. Maar ik had deze app inderdaad ook al gevonden. Alleen ben ik geen grote van extra apps te downloaden, ik had liever een oplossing zonder iets nieuws op mijn telefoon te zetten.
Daarom dat ik twijfelde aan de adb, maar misschien moet ik de app een kans geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
amadeus123 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 00:24:
Daarom dat ik twijfelde aan de adb, maar misschien moet ik de app een kans geven.
Het nadeel van het doen via de ADB, dat je na elke update de veranderingen weer handmatig moet toepassen. Want die worden bij een OTA weer overschreven. Verder moet je volgens mij je toestel rooten, wat ook weer problemen kunnen opleveren met updaten.

Een app lijkt me dan ook een veel betere optie en wat is 565kb nou weer op 32GB opslag.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 30-09-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
amadeus123 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 00:24:
Bedankt voor de link. Maar ik had deze app inderdaad ook al gevonden. Alleen ben ik geen grote van extra apps te downloaden, ik had liever een oplossing zonder iets nieuws op mijn telefoon te zetten.
Daarom dat ik twijfelde aan de adb, maar misschien moet ik de app een kans geven
rooten krijg je ook een extra app van...