nieuwe cpu, moederbord en ram nodig

Pagina: 1
Acties:

• RAXO
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-01 20:20
Ik zoek een?
Ik zoek eeb nieuwe cpu en daarbij een passend moederbord en een passend setje ram (graag 16gb)

Wat is je budget?
ik wil graag tot de 250 gaan maar liever lager.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt hoewel ik toch in een gelijke uitslag voor amd zou kiezen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het nieuwe system zal bestaan uit een:

Aerocool battlehawk
psu nog onbekend(hangt van nodige wat af)
Een rx470 of misschien nog een rx480 als er wat van de prijs af gaat.
een budget SSD
een oude 1TB seagate HDD

Ik twijfel zelf heel erg tussen een amd FX-8350 (die ik misschien ietsje zal overklokken), een intel core i5-6400 (wat toch wat buiten mijn budget rijkt), een amd FX-6300 en een intel core I3-6100. Verder maakt moederbord niet echt veel uit. Ik heb in de pricewatch zoveel gezien dat ik me echt geen raad meer weet. Ik speel voornamelijk games als cities skylines, minecraft en Civilization V wat Civilization Vl gaat worden.
Zal waarschijnlijk een i5-6400 tray gaan worden en daarbij vergroot ik mijn budget voor meer futureproof

Ik hoop dat julie een sugestie hebben. Mocht je nog een opmerking hebben over de andere onderdelen hoor ik het graag.

[ Voor 6% gewijzigd door RAXO op 30-09-2016 15:22 . Reden: fout modelnummer ]

Verwijderd

Er is op dit moment geen enkele reden om voor een AMD cpu te kiezen. Een i3 is in games sneller dan een FX 8 core en verbruikt minder dan de helft van de stroom.
Voor €250 heb je geen i5, mobo en ram dus wordt het een i3.
Kijk eens rond in andere topics, oornamelijk in Desktop Aankoopadvies, welk moederbord en geheugen er zoal geadviseerd wordt icm de i3 of i5.
Met een voeding zit je met 400 - 450w altijd goed. Ook hier zie je vaak hetzelfde advies langs komen.

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Een i5 2500k is tegenwoordig nog een CPU die perfect meegaat. Probeer zo'n CPU of een latere generatie CPU op de kop te tikken met een bijpassend moederbord. Cities Skylines en de Civilization games zijn vrij CPU intensief, dus een i5 vanaf de Sandy Bridge generatie is wel aan te raden.

Show me your moves.

• blurgh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
met cities en civ zou ik toch echt aanraden om een i5 te halen. zijn beide redelijk CPU intensief, zit nu zelf ook regelmatig dat de CPU de bottleneck formt als ik een paar andere dingen heb draaien die CPU opvreten like twitch, en dat is met een relatief oude i5(ivy beidge ofzo) - laat staan als je er een i3 inmikt.

helemaal als je aan de meer CPU belastende spellen zit is even iets doorsparen of anders budgetteren voor een i5 geen overbodige luxe als je het mij vraagt. maakt niet uit als het een iets ouder model is ook.

• RAXO
Zal de amd toch niet redelijk dichtbij komen? Ik zit eraan te denken om als zen komt mijn cpu te upgraden dus dan nu niet voor een te hoog budget. Hij foeft niet heel futureproof te zijn (hoop wel dat ie nog 1,5/2 jaar meekan). Civlization Vl zal direct X12 krijgen dus die zal wl meer optimized zijn. Is de amd toch niet voldoende voor de komende 1,5 jaar zijn? Het scheelt namelijk wel tegenover een i5.

Verwijderd

Ja echt bagger is AMD niet, maar zoals ACB2401 al heeft gezet is zelfs een i3 6100 al sneller dan een FX 8350 is games. Daarnaast ook flink goedkoper, veel zuiniger, meer futureproof, als is dit laatste misschien niet van belang als je toch AMD zen gaat kopen.

Vergeet ook niet dat je voor een FX 8350 minimaal een moederbord van 80 euro nodig hebt, waar je een i3 of i5 prima op een bord van 50 euro kan draaien.

• RAXO
Ik ga denk ik een intel core i5-6400 tray en koop er dan zelf een koeler bij. Ik heb namelijk veel gehoord over geluid en echt mooi eruitzien als je een window hebt is ie niet. Heeft iemand een goedkope budget aanrader?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Razooo schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:20:
Ik ga denk ik een intel core i5-6400 tray en koop er dan zelf een koeler bij. Ik heb namelijk veel gehoord over geluid en echt mooi eruitzien als je een window hebt is ie niet. Heeft iemand een goedkope budget aanrader?
pricewatch: Arctic Freezer i32
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
pricewatch: be quiet! Pure Rock

• RAXO
Bedankt, eigenlijk off topic maar een vraagje over psu. Heeft iemand ervaring met de pricewatch: Sharkoon WPM500 Bronze ?
En ziet full modular tegenover semi modular er veel lelijker uit? Is het een extra tientje waard?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Razooo schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:43:
Bedankt, eigenlijk off topic maar een vraagje over psu. Heeft iemand ervaring met de pricewatch: Sharkoon WPM500 Bronze ?
En ziet full modular tegenover semi modular er veel lelijker uit? Is het een extra tientje waard?
Neem een goede kwaliteitsvoeding in ieder geval. Sharkoon komt bij mij voor in het rijtje MS-tech, Q-tec en Sweex voeding prut, ik weet niet of dit het geval is maar beter kijk je naar de bewezen voedingen.

Semi modulair, tja een ATX stekker en een pci-e of sata-kavel ben je toch nodig (dat is wat meestal dan niet modulair is, maar pin me hier niet op vast). Met een i3-i7 en een RX480 of zelfs gtx1080 heb je niet meer dan 350W nodig. Aantal watt zegt ook niks over de efficiëntie of de kwaliteit van een voeding. Bekijk maar eens de pricewatch welke voedingen het meest worden bekeken, die zijn veelal ook het interessants qua kwaliteit en/of prijs.

Niet te veel moeite doen om dingen te lezen? Hier wat aanraders:
pricewatch: Corsair CX450M
pricewatch: Seasonic G-series 360 watt

Wat duurder, jammer genoeg nog niet verkrijgbaar in lager wattage, maar erg goed
pricewatch: Corsair RM550x

[ Voor 47% gewijzigd door ToFast op 01-10-2016 01:47 ]

Pagina: 1