Vraag

• trebke86
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-09 08:03
Beste tweakers, ik zit met een dilemma, wat moet ik kopen voor mijn reis?
De situatie:
1 november ga ik 5 weken met mijn vriendin en camper rondreizen in Nieuw Zeeland. Het lijkt mij super vet om sommige stukken die we rijden, lopen, fietsen of kajakken te filmen. Na de reis ga ik hiervan een "film" maken voor het thuisfront en voor een mooie herinnering.

Ik ben al een tijdje aan het zoeken wat ik nu precies moet gaan kopen. Ik heb een GoPro 3 silver, die wil ik waarschijnlijk gaan upgraden naar de GoPro 5. Maar is dit voldoende?
Ik heb een tijdje geleden de DJI Phantom 3 tijdelijk in bezit gehad, super vet ding maar ik vind hem te groot om mee te nemen naar Nieuw Zeeland. Nu hebben DJI en GoPro beide een nieuwe drone aangekondigd, de DJI is wel een uber vet ding, maar 1100 euro vind ik een beetje aan de dure kant als ik dan ook weer de GoPro 5 erbij wil hebben als action cam.. GoPro heeft de karma op de markt gebracht maar hier zit weer geen auto follow functie op. Deze functie vind ik wel een must. (?) De Karma heeft dan wel weer een grip die ik dan o.a. weer kan gebruiken bij het snowboarden.

Ben gaan zoeken en kwam nu uit bij de Xiro Xplorer G. Heeft alle functies die ik wil hebben, maar geen camera. Dat kan weer opgelost worden als ik de GoPro 5 koop en deze er onder monteer, als dat kan. De Xiro Xplorer G is alleen nog compatible met de GoPro 3 en 4...wellicht straks ook met de GoPro 5.

Iemand toevallig met het ongeveer zelfde dilemma? Of kan iemand mij wat advies geven?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
De Yuneek Q500 kost een heel stuk minder dan de DJI en heeft ook gewoon een follow me functie en je kunt er een GoPro op kwijt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:10
Universal Creations schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:27:
De Yuneek Q500 kost een heel stuk minder dan de DJI en heeft ook gewoon een follow me functie en je kunt er een GoPro op kwijt.
Hij vond de DJI al te groot en de Yuneek is nog groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebke86
technonose schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:48:
[...]

Hij vond de DJI al te groot en de Yuneek is nog groter.
Bedankt voor de tip. Prima drone inderdaad en stuk goedkoper, maar wel groter dan de Phantom inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Wel supervet om een drone mee te nemen! Terwijl je rijd boven de camper of kajakken. Je film wordt er wel mooier van.

Toen ik de Karma zag, dacht ik: Vet ding en alles detachable: Stibilizer, Camera en Drone los te gebruiken. Een stabilizer is wel iets waardoor je beelden soepeler lopen.

Toen daarna de DJI uitkwam, dacht ik oeps meer functies zoals follow me.

Als je het mij vraagt geeft de Karma je meer flexibiliteit.. Je kunt drone beelden maken, je kunt je stabilizer gebruiken en je camera, allemaal los.

Je zou de drone later ook nog kunnen verkopen.

-edit-

Yuneec heeft de breeze uitgebracht. Maar volgens mij niet beschikbaar nog:

https://yuneec.com/en_US/products/breeze/smart-feature.html

[ Voor 11% gewijzigd door Tomas_ op 30-09-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:41
Ik weet niet hoe goed de Karma, gopro 5 en de Mavic al leverbaar zijn, 1 november is namelijk al aardig snel, zeker als je ook nog wat wilt oefenen vooraf...
Gopro 3 is ook nog weinig mis mee toch? Voor het geld van de Gopro 5 anders een mooie mirrorless camera kopen (Sony A6000 oid), is ook geen verkeerde optie voor mooie foto's en HD video. Zit je ook niet met alleen maar groothoek beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ipv de gopro 5, de Yi 4k

Helft van de prijs, prachtige beelden en je kan beeldcorrectie aanzetten als je geen fisheye effect wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaptic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-07 13:49
Een drone klinkt leuk, maar zeker het opladen en constant rondlopen dat dat ding gaat volgens mij tegenvallen.

Een van de mooiste beelden die ik van Nieuw Zeeland heb zijn van een GoPro (4, zilver) die ik met een zuignap aan de buitenkant van de camper heb geplakt. Ik zou zeggen: investeer in een paar goede mounts (en eventueel een GoPro 5).

Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebke86
Scaptic schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:45:
Een drone klinkt leuk, maar zeker het opladen en constant rondlopen dat dat ding gaat volgens mij tegenvallen.

Een van de mooiste beelden die ik van Nieuw Zeeland heb zijn van een GoPro (4, zilver) die ik met een zuignap aan de buitenkant van de camper heb geplakt. Ik zou zeggen: investeer in een paar goede mounts (en eventueel een GoPro 5).
Ook een goeie die zuignap! Kan je een foto prijs geven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaptic
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/9/8587/29477425313_1bedf1d13a_z.jpg

Ik ben uiteindelijk gegaan voor de mount van GoPro zelf; te weinig vertrouwen in het overige spul (misschien onterecht, maar ik wilde mijn GoPro er niet aan wagen).

Deze zat in ieder geval muurvast, zelfs op de meest onbegaanbare wegen.

http://shop.gopro.com/EMEA/mounts/suction-cup/AUCMT-302.html

[ Voor 8% gewijzigd door Scaptic op 04-10-2016 08:18 ]

Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Scaptic schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:16:
[afbeelding]

Ik ben uiteindelijk gegaan voor de mount van GoPro zelf; te weinig vertrouwen in het overige spul (misschien onterecht, maar ik wilde mijn GoPro er niet aan wagen).

Deze zat in ieder geval muurvast, zelfs op de meest onbegaanbare wegen.

http://shop.gopro.com/EMEA/mounts/suction-cup/AUCMT-302.html
Nice!

Ik heb deze http://joby.com/suction-cup-with-locking-arm

Verstelbaar en ook mogelijk om andere cams zoals mijn sony er op te draaien.
Gebruikt oa in de London Eye aan het raam voor een Selfie :-0

Daarnaast heb ik nog een kleine tripod met klitteband geintegreerd. Kun je om een paal oid vast maken.

-edit- Dat is de Pedco UltraPod. https://www.bhphotovideo....apod_PD01020_1_Black.html

Maar tegenwoordig hebben ze een nieuw model:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/eY3xomRGBd4/hqdefault.jpg

Superhandig ding klein en met klitteband bevestigd onderaan de pod zodat je hem overal aan vast kunt maken. Vaak gebruik van gemaakt! Handig voor in een bos (boom) of in de stad (paal)!

[ Voor 46% gewijzigd door Tomas_ op 04-10-2016 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaptic
Ook erg leuke reacties van tegemoetkomend verkeer. Alleen jammer dat je op de timelaps de zwaaiende mensen niet terug ziet… :)

Pagina: 1