Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop aankoop advies gezocht

Pagina: 1
Acties:

• VinceeH
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 00:34
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen? Schoolwerk (word, powerpoint, excel etc) En series/films kijken.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen? Lees bovenstaande

Wat is je budget? ongeveer 300 euro
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Ja, voornamelijk school.
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren Niet echt.
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Mijn zusje zoekt dus een laptop... Aangezien ik niet helemaal thuis ben in de laptops en er keuze is uit 12312512 laptops weet ik niet meer welke ik zou kiezen.

Nu is mijn vraag aan jullie lieve forumgebruikers, wat zouden jullie kiezen of adviseren met het budget en de doelen waar die voor gebruikt moet worden?

Het heeft nogal haast ook, mocht iemand wat tijd overhebben en mij uit de brand willen helpen graag.

Hulp en advies zou heel erg welkom zijn!

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door VinceeH op 29-09-2016 22:06 ]

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:58
Je zou dit topic eens kunnen volgen, komt ongeveer overeen met wat jij zoekt.

Laptop met budget van 300,- voor 10 jarig nichtje

• VinceeH
pricewatch: Acer Aspire ES1-331-C5TD Ik zat aan deze te denken.. Is dit wat?!
Sincery schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:06:
Je zou dit topic eens kunnen volgen, komt ongeveer overeen met wat jij zoekt.

Laptop met budget van 300,- voor 10 jarig nichtje

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 09:32
Deze heeft een SSD ;)

• VinceeH
Waar vind ik die SSD kaarten die erin passen? Zo kan ik een beetje een schatting maken wat ik kwijt zou zijn..

• robcoenen
Er zit een SSD in van 120GB. Valt eventueel uit te breiden met 2,5 inch SSD schijfjes, bijv. met deze.

• VinceeH
128GB is voor de doeleindes waar die voor gebruikt gaat worden toch wel genoeg lijkt me?! Maar qua prijs verhouding tussen die twee, zou ik denk ik toch voor die met 5TB gaan..
robcoenen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:18:
Er zit een SSD in van 120GB. Valt eventueel uit te breiden met 2,5 inch SSD schijfjes, bijv. met deze.

• robcoenen
Ik denk dat je meer plezier haalt uit de laptop met SSD en tevens een Full HD scherm. 1366x768 vind ik persoonlijk verschrikkelijk werken.

• VinceeH
Is gelukkig niet voor mij, ik gebruik zelf gewoon een pc met 24" scherm haha. Ken het gevoel.. Maar qua snelheid en opslag zou het verstandiger zijn om deze te kopen?!

pricewatch: Acer Aspire ES1-331-C5TD
robcoenen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:20:
Ik denk dat je meer plezier haalt uit de laptop met SSD en tevens een Full HD scherm. 1366x768 vind ik persoonlijk verschrikkelijk werken.

• robcoenen
Qua snelheid is die met SSD toch een flink stuk sneller. Processor en RAM geheugen is hetzelfde dus daar zit geen verschil in.

Als 120GB genoeg is dan zou ik direct voor degene met SSD gaan. Eventueel een USB stick erbij voor extra opslag, kost tegenwoordig ook niets meer.

• VinceeH
In welk opzicht is die met SSD geheugen sneller?! 5TB geheugen lijkt mij toch meer aan te kunnen en sneller te zijn dan 128GB SSD? Correct me if i'm wrong.
robcoenen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:25:
Qua snelheid is die met SSD toch een flink stuk sneller. Processor en RAM geheugen is hetzelfde dus daar zit geen verschil in.

Als 120GB genoeg is dan zou ik direct voor degene met SSD gaan. Eventueel een USB stick erbij voor extra opslag, kost tegenwoordig ook niets meer.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
VinceeH schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:27:
In welk opzicht is die met SSD geheugen sneller?! 5TB geheugen lijkt mij toch meer aan te kunnen en sneller te zijn dan 128GB SSD? Correct me if i'm wrong.

[...]
Meer is niet sneller. De hoeveelheid zegt niets over de snelheid. Sowieso zal 5TB niet kloppen hoor. Een SSD is altijd sneller dan een HDD. Let er alleen wel op dat een laptop met een goedkope CPU zoals een Celeron ook met SSD niet erg snel zal zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 29-09-2016 22:29 ]

• VinceeH
Dat vermoeden heb ik ook dus, 5TB is wel heel erg veel... Kan de laptop ook nergens anders vinden.

pricewatch: Acer Aspire ES1-531-C80D

Heeft deze een Celeron CPU?

En wat mag dat inhouden haha?
PilatuS schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:28:
[...]

Meer is niet sneller. De hoeveelheid zegt niets over de snelheid. Sowieso zal 5TB niet kloppen hoor. Een SSD is altijd sneller dan een HDD. Let er alleen wel op dat een laptop met een goedkope CPU zoals een Celeron ook met SSD niet erg snel zal zijn.

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 15:06
Ja, die heeft een Celeron N-serie. Voor heel licht werk gaat dat wel, maar bij wat meer multitasken of ander iets intensiever gebruik is die al snel te langzaam.

Persoonlijk vind ik met dit budget een refurbished zakelijke laptop een beter idee. Deze zijn in het algemeen zeer degelijk (zeker ten opzichte van de plastic budgetlaptops in het segment onder de 400 euro), hebben gauw i5 of zelfs i7 processoren (alhoewel dat laatste wel een beetje overkill is) en bij veel aanbieders krijg je ook garantie en kun je de laptop naar wens aan laten passen (bijvoorbeeld met een SSD)

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
VinceeH schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:49:
Dat vermoeden heb ik ook dus, 5TB is wel heel erg veel... Kan de laptop ook nergens anders vinden.

pricewatch: Acer Aspire ES1-531-C80D

Heeft deze een Celeron CPU?

En wat mag dat inhouden haha?

[...]
Is ook een fout, want de fabrikant geeft 500GB.
Een laptop met 5TB opslag zie je nergens, bestaat ook niet in 2.5 inch formaat.

Een SSD loopt rondjes om een gewone hardeschijf, hoe groot die ook is.

PS je moet onderscheid maken tussen geheugen en opslag. Een harde schijf of SSD is opslag, geen geheugen.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 30-09-2016 10:21 ]

• VinceeH
Oke, nu weet ik dus echt niet meer wat ik mijn zusje zou aanraden haha.....

Enige opties die qua officepakket en series/films kijken gewoon snel zijn?!

• VinceeH
Waar vind ik zo'n refurbished zakenlaptop? Gelieve een betrouwbaar adres ..
hjkv schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 00:48:
Ja, die heeft een Celeron N-serie. Voor heel licht werk gaat dat wel, maar bij wat meer multitasken of ander iets intensiever gebruik is die al snel te langzaam.

Persoonlijk vind ik met dit budget een refurbished zakelijke laptop een beter idee. Deze zijn in het algemeen zeer degelijk (zeker ten opzichte van de plastic budgetlaptops in het segment onder de 400 euro), hebben gauw i5 of zelfs i7 processoren (alhoewel dat laatste wel een beetje overkill is) en bij veel aanbieders krijg je ook garantie en kun je de laptop naar wens aan laten passen (bijvoorbeeld met een SSD)

• robcoenen
VinceeH schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:24:
Waar vind ik zo'n refurbished zakenlaptop? Gelieve een betrouwbaar adres ..

[...]
Gebruikt.com

• VinceeH
Ik heb het budget maar wat hoger gezet... Tot ongeveer 550 euro is nog wel mogelijk.

https://www.bol.com/nl/p/...88/?suggestionType=browse

Zou dit dan wat zijn?
Pagina: 1