Probleem met asus mobo...

Pagina: 1
Acties:

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
Mijn computer is uitgerust met een ASUS P2B moederbord, met daarop een celeron300A geklikt, oc@464, sinds anderhalf jaar.

Vanochtend startte ik mijn compu op, en krijg voor het eerst een 'power management' foutmelding! Ik kijken in bios, staat er een error:

Voltage Monitor
bla V: bla
bla V: bla
-5 V: -5,8 V [ERR]

ook is het toerental van de cpu-fan wat gezakt, van 5400 naar 4200, maar dat had ik al een lange tijd niet gecontroleerd.

Weet iemand of dit een serieus te nemen foutmelding is, of dit door het overklokken komt, en wat ik er aan kan doen?

Een heel groot en stoer systeem.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad ( Asus P2B met PII 450@504.) en ik heb het gewoon genegeerd.. PC draait al maanden weer gewoon en geeft de foutmelding niet meer. Was dus 1 malig. Kweet niet waardoor het komt, maar gebeurde bij mij dus ook spontaan. Oh uh het komt dus niet door OC-en.. Ik bedoel die PII draait nu al maanden op 504, maar dat was na die melding.

Verwijderd

Ik heb zelf Asus P2B-S moederbord, dus zelfde als P2B maar met onboard SCSI bij. Ik heb het ook éénmalig gehad, volgens mij is het een foute voltmeting van moederbord op de voeding. Dat je toerental van CPU-cooler gezakt is kan normaal zijn, check is de Temp van u moederbord, als deze hetzelfde gebleven is als vroeger heeft moederbord automatisch toerental verlaagt.

Verwijderd

Dat is gewoon de sensor module (of hoe het ook noemt) die detecteerd dat uw powersupply zijn -5V eigenlijk -5.8V levert (onder de drempelwaarde dus), dit kan gebeuren, zeker als je een goeiekope powersupply hebt.
Normaal is dit niks om je zorgen over te maken, en anders download je maar een programma zoals mbm en dan kan je die waardes rustig ff controleren of kan het programma je waarschuwen moest je voltage te hoog of te laag worden.