• 4lloyd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 15:46
Om te beginnen, Windows Server is nieuw voor mij :P. Ik heb wel veel ervaring met Linux servers (Ubuntu) en Windows.

Wat ik wil bereiken:
Een werkende server met remote desktop services (sessie gebaseerd). En dat ik dit kan bereiken via remote desktop gateway. Omdat dit een test is draait alles op 1 server.

Wat lukt er niet:
Het remote desktop gateway gedeelte. Als ik in hetzelfde netwerk ben kan ik via RDP inloggen en RemoteApps starten, dat werkt dus. Een VPN is geen optie omdat vanaf de locatie waar ik inlog dat niet wordt doorgelaten. De enige optie voor mij (en ik wil na uren stoeien gewoon dat het werkt |:() is dus een RD gateway.

Wat heb ik gedaan:
Samengevat: Windows Server 2016 geïnstalleerd, domein service aangemaakt en toegevoegd, alle remote desktop services geïnstalleerd behalve Virtualization host, RD gateway geactiveerd, CAP en RAP alles toegestaan, certificaten toegevoegd. Verder heel veel Google en stappenplannen volgen...

Waar ben ik nu:
Via domein.nl/rpc kan ik inloggen (zag die opmerking vaak voorbij komen). Als ik de RD gateway heb ingesteld op de RDP client krijg ik de volgende melding:
De computer kan geen verbinding met de Extern bureaublad-gatewayserver maken. Neem contact op met de netwerkbeheerder voor ondersteuning.
In het TerminalServices-Gateway logboek staat:
The user "user@domain", on client computer "123.123.123.123:36128", has initiated an outbound connection. This connection may not be authenticated yet.
In het Windows logs security logboek zie ik een special logon -> logon -> logoff. Deze zijn allemaal successful en ik krijg ze bij het proberen in te loggen via de gateway.

Dus mijn vraag is hoe moet ik nu verder? Ik ben een beetje out of options en ik wil het toch graag werkend hebben. Heeft dus iemand nog tips of een verklaring waarom het niet werkt?

Mijn dank is groot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FordDriver
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-09 00:46
check even je rechten, ben je member van "Remote Desktop users" of "Remote gateway users"
Check anders deze blogpost (is van SV 2012 R2) maar dit zou ook moeten werken.

when in trouble fear or doubt run in circles scream and shout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

4lloyd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:08:
...Wat lukt er niet:
Het remote desktop gateway gedeelte. Als ik in hetzelfde netwerk ben kan ik via RDP inloggen en RemoteApps starten, dat werkt dus. Een VPN is geen optie omdat vanaf de locatie waar ik inlog dat niet wordt doorgelaten. De enige optie voor mij (en ik wil na uren stoeien gewoon dat het werkt |:() is dus een RD gateway...
Hûh? Wat is er mis met een port forward op 3389?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4lloyd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 15:46
Beide bedankt voor de reactie :). Na wat testen bleek het te komen door de load balancer die ervoor zat. Deze sloot de verbinding met de server af |:(.