Playnowbox (Kodi/OpenElec) werkt niet goed na hard-reset

Pagina: 1
Acties:
  • 843 views

• casperb71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 14:16
Enige maanden geleden heb ik via een bedrijf in Eindhoven een Playnow box Kodi/OpenElec (4-kant model) aangeschaft voor IP-tv te kijken.
Ik merkte dat de box geen nieuwe info gaf en niet te updaten was.
Vervolgens heb ik de OpenElec (hard)gereset en kreeg een ander standaard menu.
Kon geen bibliotheek meer etc van aangeboden materiaal meer vinden.

Getracht de leverancier te mailen, maar die reageren niet.
Ook toen ik vandaag aan de telefoon uitlegde wat er aan de hand was, werd er opgehangen.... :(

Volgens mij mis ik gewoon een stukje software/ Addon die vanuit de verkoop erin is gezet.
Deze is natuurlijk na de hard-reset verdwenen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Tja, zonder te weten wat voor software er mist (als dat inderdaad het probleem is) gaat het moeilijk worden om daar iets zinnigs over te zeggen. Als de leverancier je niet kan helpen kun je OpenElec mischien zonder die software proberen. Als het goed is staat al je data nog ergens, hopelijk kun je uitvinden waar en OpenElec configureren om op de juiste locatie te kijken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
De software van OpenEkec werkt prima, maar alle logs zijn ook vernieuwd (lees geleegd).
Volgens mij is er vanuit de leverancier een AddOn of plugin geinstalleerd die voor nieuwe vormgeving en vooral verwijzing naar bepaalde IP-adressen zorgt. Deze is dus nergens terug te vinden.
Volgens mij is er een gevoelig punt omtrent IP-TV kijken maar nog niet verboden. (Of heb ik het mis?)
Daarom begrijp ik de reactie niet van de leverancier.
Is er iemand die hier iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

iptv op die manier is niet helemaal legaal, je hebt inderdaad software voor Kodi die zal je verwijderd hebben. Je zal het opnieuw moeten vragen aan de verkoper als je die software niet meer hebt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vziw is het kijken naar IP-TV met een aparte box ipv de decoder van de provider of een die zij ondersteunen in strijd met de algemene voorwaarden. Er zijn genoeg van jouw soort apparaten te vinden, maar 99% van de tijd is er extra (illegaal) software op gezet om dit allemaal mogelijk te maken.

Zie ook https://kodi.tv/warning-b...onal-add-ons-you-install/, https://kodi.tv/the-pirac...omoters-are-killing-kodi/ en meer van dat soort berichten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
Oké daar was ik mij niet van bewust omdat OpenElec toch Opensource software is dacht ik dat dit legaal was.
Dat er door de verkoper speciale software op is gezet die in strijd is met de regels, is verrassend omdat het bedrijf gewoon een hele website heeft waar zij dit product verkopen. Ik kreeg pas argwaan toen zij niet reageerden op mijn mails en helemaal toen de telefoon erop werd gehangen.
Weer een dure les geleerd.

Er zit toch een Rasberry Pi in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het maakt niet uit wat erin zit en of er OpenElec draait. Dat mag allemaal. Het gaat specifiek om de add-ons van Kodi.

Wat er verder precies op staat weet ik niet, dat had je eerder kunnen bekijken en controleren van hoe of wat. Persoonlijk vertrouw ik van die prebuild en preinstalled dingen niet, je weet tenslotte niet of er backdoors in zitten of andere zaken die je niet wilt of die niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:50
Dat is ook de reden dat je je beter is verdiept in Kodi en dit allemaal zelf instelt. Vendors genoeg die je een M3u file kunnen bezorgen om iptv te zien. Je mist dan wel functionaliteit die bepaalde mag boxen aanbieden maar dat moet je erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1133211

Ik heb ook zo'n PlayNow kastje en heb er een paar jaar pleier van gehad en plotseling krijg ik hem niet meer aan...de adapter getest bleek kapot te wezen toen 1 bij de kringloop gekocht en toevallig dezelfde en getest die deed het goed maar het kastje blijft dood.
Dus miskoop denk ik.....
Dus medewerkers van PlayNow kunnen jullie dit voor mij oplossen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 1133211 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:23:

Paar jaar? Wat heb je ervoor betaald; enkele tientjes? Heb je nog een bon? Klantenservice van de verkoper al gemaild?

Denk dat je minder "stress" hebt als je ergens gewoon een nieuwe mediaplayer koopt; links en rechts vanaf grofweg 50 tot 600 Euro.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 1133211 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:23:
Ik heb ook zo'n PlayNow kastje en heb er een paar jaar pleier van gehad en plotseling krijg ik hem niet meer aan...de adapter getest bleek kapot te wezen toen 1 bij de kringloop gekocht en toevallig dezelfde en getest die deed het goed maar het kastje blijft dood.
Dus miskoop denk ik.....
Welkom op Tweakers. Bij het reageren kreeg je al de melding dat dit topic oud is. Zoals je bovenaan elk bericht kan zien staat daar een datum. De laatste post hier voor die van jouw is 2 jaar geleden gemaakt. Het is mooi dat je een topic vind, maar het is niet de bedoeling om zulke oude topics onnodig omhoog te schoppen.

Je vraag heeft niets te maken met het issue wat hier besproken werd. Medewerkers van je mediabox komen hier ook niet, je zal ze via hun eigen kanalen moeten benaderen. Maar neem wel in acht wat hier allemaal is gezegd over de legaliteit van deze kastjes. Je bent volgens de wet gewoon strafbaar bezig.

Omdat je om onnodige redenen een oud topic omhoog haalt ben ik genoodzaakt dit topic te sluiten.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.