Scooter stallen in Utrecht (Pijlsweert)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik ben onlangs naar Utrecht verhuist (sinds 13 augustus staat m'n scooter er) en er zijn nu al 2 keer onderdelen van m'n scooter gejat. Vorige week is mijn achtervleugel + achterlicht gejat, vandaag is het windscherm er af gejat.

Ik woon zelf in een appartement (in de straat Oudenoord, ter hoogte van het HKU, voor mensen uit de omgeving). Ik ben opzoek naar een plek waar ik m'n scooter kan stallen voordat hij gestolen is.
Zijn er mensen die weten of er ergens een buurtstalling is waar hij veilig kan staan? Of misschien iemand die een plekje over heeft in zijn/haar schuur, garage of tuin (ik ben uiteraard bereid hier een vergoeding voor te betalen).

Ik hoor graag of jullie tips hebben.

Groeten,
Miicker

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Alle reacties

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:41
Dat wordt een vrij kansloze missie tenzij je het geld hebt om een garagebox te kopen/huren (zie o.a. Funda of loop langs boxen die in de buurt liggen).

Handiger is om die scooter te vervangen door een fiets (ik neem aan dat je een berging hebt). Desnoods maak je er een elektrische fiets van.

• miicker
  • Niet online
Rukapul schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:16:
Dat wordt een vrij kansloze missie tenzij je het geld hebt om een garagebox te kopen/huren (zie o.a. Funda of loop langs boxen die in de buurt liggen).

Handiger is om die scooter te vervangen door een fiets (ik neem aan dat je een berging hebt). Desnoods maak je er een elektrische fiets van.
Fiets heb ik ook. Maar ik wil m'n scooter eigenlijk niet weg doen, voor zware boodschappen, beetje rondrijden in de zomer en verdere afstanden vind ik het namelijk heel fijn.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-04 04:06

TNW

Je hebt buurtstallingen maar in hoeverre je daar scooters kan stallen en hoeveel plek er is weet ik niet. De dichstbijzijnde stalling is ook honderden meters van je huis.

Je kan beter zoals anderen hier al aanraden de scooter weg doen als je deze niet fatsoenlijk binnen kan stallen. De gemeente Utrecht heeft trouwens ook plannen om scooters en brommers met verbrandingsmotoren helemaal te gaan weren uit het centrum.

Zware spullen verslepen kan prima met een transportfiets of gehuurde bakfiets.

Weblog | Straling!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 17:02
TNW schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:42:
Zware spullen verslepen kan prima met een transportfiets of gehuurde bakfiets.
Lekker iedere keer als je boodschappen gaat doen een bakfiets huren...?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:46:
[...]

Gewoon wat vaker wandelen of fietsen i.p.v. 1x per week..? Sowieso, alsof je zoveel zooi op een scooter kwijt kunt..

Scooters in Utrecht, nee, die kunnen me hier echt gestolen worden hoor, sorry..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Osiris schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:47:
[...]

Gewoon wat vaker wandelen of fietsen i.p.v. 1x per week..? Sowieso, alsof je zoveel zooi op een scooter kwijt kunt..

Dat was dus de vraag niet, atleet... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
[...]

Je hebt vast spullen in huis staan die ik niet zou willen. Hoop dus bij deze dat er bij je ingebroken wordt en ze spullen weghalen, want ja kan mij gestolen worden..

Reageer dan niet.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, Oudenoord, de route uit prachtwijken Ondiep en Zuilen naar het centrum. Diefstal van tweewielers en uit auto's ligt hier vrij hoog (woon zelf in Zuilen), zonder garagebox zal de scooter er helaas niet lang meer zijn.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-04 04:06

TNW

[...]

Daar heb je geen bakfiets voor nodig. Ik zei ook "transportfiets of bakfiets", duidende op de diverse oplossingen. Zelfs met een normale fiets met een krat voorop kan je veel meer meenemen.

Weblog | Straling!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03
[...]

Gewoon fietstassen?
Daar kan meer in dan je op de scooter mee kan nemen hoor.

Met elektrische fietsen moet je ook oppassen trouwens, erg gewild bij het dievengilde. Dus daar moet je een goed kettingslot bij hebben. Then again, die heb je misschien al voor je scooter.

[ Voor 5% gewijzigd door RocketKoen op 29-09-2016 22:17 ]

TheS4ndm4n#1919

• Rukapul
RocketKoen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:17:
Met elektrische fietsen moet je ook oppassen trouwens, erg gewild bij het dievengilde. Dus daar moet je een goed kettingslot bij hebben.
Neuh. Zo'n fiets zet je in een goede stalling en verzeker je.

• barrymossel
Ah, dus een stalling. Dat miicker daar nooit aan gedacht heeft...

Misschien moet je maar beter fietsen of lopen!! Of een dure auto kopen en zorgen voor een parkeervergunning, miicker!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 13:43
Ken het gevoel, woon zelf in de rivierenbuurt in Amsterdam.
Hier is het jaren goed gegaan maar de laatste tijd is het ook raak.
Achterrek en uitlaat gejat.

Heb hem zelf nu in een stalling gezet tot hij helemaal hufterproof is.

Boutjes rondmaken, spiegels vast lassen, inbussen door draaien.
Kansloos dat het moet maar dit maakt het stelen van de onderdelen een stuk lastiger.

Als de onder delen vervangen moeten worden is het wel weer extra werk, maar beter dan elke x nieuwe moeten kopen.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[...]

Ik rijd graag rond in Utrecht in de auto. Het liefst nog lekker even over de Weerdsingel. Die weg is versmald om bewust autoverkeer te verhinderen, zodat er uiteindelijk minder verkeer over die weg komt. Het resultaat werkt echter averechts. Er is juist meer autoverkeer afgelopen tijd. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 21:09

DaWaN

'r you wicked ??

In de Otterstraat zit een buurtstalling:
http://www.u-stal.nl/loca...tallingen/buurtstallingen

Alleen geen idee of je daar ook scooters mag stallen, je kunt er altijd even een emailtje aan wagen :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Bedankt voor alle antwoorden, ben even gaan kijken, zie ook dat er een hoop fietstrommels zijn, ben er serieus aan het denken om gewoon 5 plekken in een fietstrommel te huren en dan daar m'n scooter en fiets in te stallen. Kost 60 euro per plek per jaar.. Maar ben alleen bang dat ze die ook zo open hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
miicker schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:29:
Bedankt voor alle antwoorden, ben even gaan kijken, zie ook dat er een hoop fietstrommels zijn, ben er serieus aan het denken om gewoon 5 plekken in een fietstrommel te huren en dan daar m'n scooter en fiets in te stallen. Kost 60 euro per plek per jaar.. Maar ben alleen bang dat ze die ook zo open hebben.
Daarmee maak je het al dusdanig ingewikkeld dat ze wel voorbij lopen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Wel heel goedkoop zo'n fietstrommel. Voor 300 euro per jaar heb je toch maar mooi een flink stuk publieke ruimte helemaal voor je alleen (vergelijk dat even met 50k wat een garagebox in die omgeving moet kosten). Het lastige is natuurlijk dat:
• je plaatsen in zo'n ding een voor een moet huren als ze vrijkomen wat niet op schiet
• officieel je er waarschijnlijk geen scooter in kwijt mag (zie opmerking over 'brede' fietsen) en in de praktijk gezeik hebt als anderen er last van hebben (tot je het hebt weten te monopoliseren)

Dank trouwens aan hierboven voor verrijking van mijn wereldbeeld met 'fietstrommels' :+

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Rukapul schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:14:
Wel heel goedkoop zo'n fietstrommel. Voor 300 euro per jaar heb je toch maar mooi een flink stuk publieke ruimte helemaal voor je alleen (vergelijk dat even met 50k wat een garagebox in die omgeving moet kosten). Het lastige is natuurlijk dat:
• je plaatsen in zo'n ding een voor een moet huren als ze vrijkomen wat niet op schiet
• officieel je er waarschijnlijk geen scooter in kwijt mag (zie opmerking over 'brede' fietsen) en in de praktijk gezeik hebt als anderen er last van hebben (tot je het hebt weten te monopoliseren)

Dank trouwens aan hierboven voor verrijking van mijn wereldbeeld met 'fietstrommels' :+
Heb contact gehad met de gemeente en per persoon mag je maximaal 2 plaatsen huren, nu kan ik natuurlijk wel 2 plaatsen huren op mijn naam, 2 op naam van m'n vriendin en 1 op een naam van een vriend o.i.d. maar dan moet de gemeente alsnog bekijken of er in de buurt plek is om er een te plaatsen, maar in theorie zou het kunnen, alleen heb ik het gevoel dat daar wel wat maandjes over heen gaan voordat daar goedkeuring voor is :P

Pagina: 1