Krijg GTX 1060 niet geïnstalleerd

Pagina: 1
Acties:

• wooshx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-02-2025
Beste mensen,

Vandaag heb ik m'n nieuwe PC gekregen en netjes geïnstalleerd. Eenmaal bij het installeren van de videokaart ging het mis en krijg ik de volgende melding '' "this nvidia graphics driver is not compatible with this version of windows".

- Ik weet 100% zeker dat ik de juiste driver heb van de site.
- GeForce game ready vind voor mij de exact zelfde driver, zelfde error.
- De videokaart is wel aanwezig ( Als ik de standaard videoadapter probeer up te daten geeft die de 1060 aan)
- Windows 10 Home is mijn OS

Ik heb even rond gezocht en het kan dus zijn dat de GPU zichzelf pas kan installeren als de PC helemaal up to date is. Nu zie ik bij updates de update ''Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1607'' staan. Helaas krijg ik bij deze update een foutmelding na het downloaden van de update en het later nog eens te proberen. Het is best een grote update aangezien het downloaden lang duurt. Als ik het internet moet geloven ligt het probleem daar, maar ik kan de update dus niet installeren.

Mijn vraag is zijn er mensen die dit probleem kennen, of met de videokaart of met de update en een oplossing hebben.

• Bankscrew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-06-2025
Volgens mij moet je minimaal op Windows 10 versie 1511 zitten van.
Ik heb exact dezelfde problemen gehad die jij nu noemt bij de installatie van mijn 1070.

Na een avond "proberen" te updaten heb ik er uiteindelijk voor gekozen om een schone installatie uit te voeren met een nieuwere ISO van W10.

• wooshx
Bankscrew schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:00:
Volgens mij moet je minimaal op Windows 10 versie 1511 zitten van.
Ik heb exact dezelfde problemen gehad die jij nu noemt bij de installatie van mijn 1070.

Na een avond "proberen" te updaten heb ik er uiteindelijk voor gekozen om een schone installatie uit te voeren met een nieuwere ISO van W10.
Enig idee of dit een vrij recente update is? Ik heb namelijk een week geleden een 'kopie' gemaakt van m'n oude PC met W10 die helemaal up to date en deze gebruikt als ISO.

Geen idee hoe ik verder aan een nieuwere ISO van W10 kom..

Bedankt voor je reactie :)

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-01 12:07
Hier download je de nieuwe Windows 10 ISO. Je hebt duidelijk de Anniversary Update nog niet.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Je kunt deze versie gewoon over je bestaande installatie installeren. Je verliest niets. Downloaden, installeren en klaar is keer.

[ Voor 28% gewijzigd door Panzer_V op 29-09-2016 21:09 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Bankscrew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-06-2025
Volgens mij is deze versie (1511) er al sinds vorig jaar rond de herfst.

Via Microsoft kan je via de media creation tool alles downloaden en een installatie schijf of USB maken.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Als je een geldige key hebt moet dat geen probleem zijn!

Ik had gelukkig al mijn data op een andere schijf staan, dus heb alleen wat software opnieuw moeten installeren, maar uiteindelijk ben je er toch wel even zoet mee. Erg zuur als je verwacht je nieuwe kaart direct te kunnen gebruiken natuurlijk. ;)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Heb je wel de driver voor de juiste CPU architectuur gedownload? Als je 64-bit Windows hebt, moet je een 64-bit driver downloaden. Idem voor 32-bit Windows. Ik had laatst hetzelfde probleem, en toen bleek ik met een 32-bit installatie van Windows 10 te werken terwijl ik een 64-bit driver probeerde te installeren.

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-01 10:54
Of nog erger, je hebt de 32 bit versie van Windows 10 geïnstalleerd (wat waanzin zou zijn)

• wooshx
Ja ik wist zeker dat ik de juiste driver had, had inderdaad 64bits. Heb zelfs voor de zekerheid 32bits geprobeerd te installeren

Inmiddels nieuwe installatie aan het downloaden, benieuwd wat die doet straks.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
Post even wat er voor hardware in je pc zit, wat voor moederbord, geheugen ect

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
wooshx schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:05:Ik heb namelijk een week geleden een 'kopie' gemaakt van m'n oude PC met W10 die helemaal up to date en deze gebruikt als ISO.
Hier ligt je probleem, Windows vindt het niet leuk als al je hardware spontaan veranderd is. Enige oplossing is een verse installatie.

• wooshx
freaky35 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:02:
Post even wat er voor hardware in je pc zit, wat voor moederbord, geheugen ect
16GB DDR4
b150 hd3p moederbord
i5 6400
gtx 1060

• wooshx
Het is inmiddels gelukt met een nieuwe installatie, bedankt voor de hulp.
Pagina: 1