Tweakers & Pi-Hole ?

Pagina: 1
Acties:

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:49
vanavond aan het knutselen geweest met Pi-Hole op mijn raspberry en dit werkt eigenlijk zeer goed.
Echter kwam bij mij direct de vraag op, hé hoe zit het met tweakers aangezien jullie detecteren of er een ad blocker is. De reclame was zoals ik verwachte geblokkeerd maar ik krijg niet zoon mooie banner in beeld :'(

Heeft het met de werking van Pi-Hole te maken dat tweakers niet kan detecteren dat de reclame geblokkeerd is ? Uiteraard heb ik tweakers op de whitelist :)

Cloud ☁️

Verwijderd

Downloader_NL schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:08:
vanavond aan het knutselen geweest met Pi-Hole op mijn raspberry en dit werkt eigenlijk zeer goed.
Echter kwam bij mij direct de vraag op, hé hoe zit het met tweakers aangezien jullie detecteren of er een ad blocker is. De reclame was zoals ik verwachte geblokkeerd maar ik krijg niet zoon mooie banner in beeld :'(

Heeft het met de werking van Pi-Hole te maken dat tweakers niet kan detecteren dat de reclame geblokkeerd is ? Uiteraard heb ik tweakers op de whitelist :)
Blokkade werkt op DNS niveau, binnen je netwerk kan er dus geen contact gelegd worden met advertentieboeren (ze worden geredirect)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

juist dat is hele idee van pi-hole [..] via DNS

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het is een oud topic, maar dat maakt weinig uit. Sinds ik Pi-hole heb draaien blijf ik tegen de Tweakers waarschuwing aankijken hoewel ik alle URLs in de instructies heb gewhitelist. Iemand nog een idee over iets wat je moet doen om het werkend te krijgen?

Ik gun tweakers graag de views van de advertenties.

(en daarnaast: iemand nog andere tips over goede lijsten om toe te voegen? Er komt nog best veel reclame door volgens mij met de basislijsten na default install.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:34

Detmer

Professioneel prutser

Hann1BaL schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:33:
Het is een oud topic, maar dat maakt weinig uit. Sinds ik Pi-hole heb draaien blijf ik tegen de Tweakers waarschuwing aankijken hoewel ik alle URLs in de instructies heb gewhitelist. Iemand nog een idee over iets wat je moet doen om het werkend te krijgen?

(en daarnaast: iemand nog andere tips over goede lijsten om toe te voegen? Er komt nog best veel reclame door volgens mij met de basislijsten na default install.)
Voor een paar euro een abonnement afsluiten voor Tweakers :) ?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Detmer schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:46:
[...]

Voor een paar euro een abonnement afsluiten voor Tweakers :) ?
Dat is een workaround en daar pas ik even voor. Ik wil het graag doen met de advertenties en het probleem dus oplossen. Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Laatst online: 10:56
Hann1BaL schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:33:

De volgende URLs toevoegen aan de whitelist zorgt ervoor dat er op Tweakers.net weer reclamebanners worden getoond.

ads.vnumedia.com
vnumedia01.webtrekk.net
vnumedia02.webtrekk.net
vnumedia03.webtrekk.net
vnumedia04.webtrekk.net
adserver.aphrodite.tweakers.net
adserver.tweakers.net

[ Voor 43% gewijzigd door P1nGu1n op 23-07-2017 20:47 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Die heb ik dus gewhitelist zoals ik al aangaf, maar dat leverde dus niets op. Ik waardeer input, maar deze reactie lijkt een bericht in de trend van "dit had je zelf kunnen vinden."

Deze zijn allemaal reeds gewhitelist, maar dat verandert niets aan het bericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Laatst online: 10:56
Hann1BaL schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:06:
[...]

Die heb ik dus gewhitelist zoals ik al aangaf, maar dat leverde dus niets op. Ik waardeer input, maar deze reactie lijkt een bericht in de trend van "dit had je zelf kunnen vinden."

Deze zijn allemaal reeds gewhitelist, maar dat verandert niets aan het bericht.
En ik waardeer je opbouwende kritiek (geen sarcasme). In jouw bericht staat niet precies wat je gewhitelist hebt, dus het is gissen wat je precies zelf gedaan hebt. Ik kon niet weten dat je dat lijstje al geprobeerd had :)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dat ziet er uit als een hele oude lijst; we gebruiken eigenlijk al jaren doubleclick. Zie crisp in "tweakers whitelisten op dns-level adblock?"

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:19:
[...]

Dat ziet er uit als een hele oude lijst; we gebruiken eigenlijk al jaren doubleclick. Zie crisp in "tweakers whitelisten op dns-level adblock?"
En ipv webtrekk blijkbaar tegenwoordig cijfers.tweakers.nl als alternatieve domeinnaam.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 24-07-2017 10:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:21:
[...]

En ipv webtrekk blijkbaar tegenwoordig cijfers.tweakers.nl als alternatieve domeinnaam.
Ja, maar dat heeft weer niets met banners te maken ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:27:
[...]

Ja, maar dat heeft weer niets met banners te maken ;)
Dus die triggered geen blokkade melding? ... oh wacht nee, inderdaad.

Maar goed, wel handig om te melden gezien de outdated lijst :P

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 24-07-2017 10:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1