Toon posts:

Foto's van iPhone naar SD-kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Anoniem: 664855

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ga binnenkort weg, en ik ga veel foto's nemen. Maar ik heb een telefoon met niet veel opslag en hij is niet uitbreidbaar, dus ik vroeg me af of ik foto's via een apparaatje naar een SD-kaart kon verplaatsen zonder computer of internet. Het liefst een zo goedkoop mogelijk apparaatje.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 6S met iOS 10.

Alle reacties

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 664855 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:42:
Mijn vraag
Ik ga binnenkort weg, en ik ga veel foto's nemen. Maar ik heb een telefoon met niet veel opslag en hij is niet uitbreidbaar, dus ik vroeg me af of ik foto's via een apparaatje naar een SD-kaart kon verplaatsen zonder computer of internet. Het liefst een zo goedkoop mogelijk apparaatje.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 6S met iOS 10.
Zónder laptop of PC gaat 't 'm dat niet worden. Je kunt aan een iPhone géén Mass-Storage device knopen om zo data van dat ding áf te kopiëren.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:01
wimmel_1 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:50:
[...]

Zónder laptop of PC gaat 't 'm dat niet worden. Je kunt aan een iPhone géén Mass-Storage device knopen om zo data van dat ding áf te kopiëren.
En zoiets dan?
https://www.bol.com/nl/p/...57891404-9200000047757973

Topicstarter
Had ik ook al gezien! Alleen dan kan ik wel foto's van de SD-kaart naar de iPhone kopieëren maar niet andersom :/

Topicstarter
wimmel_1 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:50:
[...]

Had deze gevonden alleen vond hem een beetje duur.
http://www.argos.co.uk/m/...532062.htm&referrer=COJUN

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met zo'n ding importeer je alles ván de SD náár het interne geheugen van je iPhone.... En dat is precies NIET wat je wil :P

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:22
Geen idee of iets met een Eye-fi SD-kaartje kan, maar er zijn ook portable harde schijven met Wifi, waarbij je een ad-hoc netwerk je foto's kunt verplaatsen door middel van een app.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Persoonlijk: Ik denk dat je op zo'n moment beter een klein cameratje aan kunt schaffen (bijv. een Panasonic Lumix) en voldoende SD kaartjes mee kunt nemen.

Já: Je hebt dan waarschijnlijk continue twee apparaatjes bij je, maar.... Je Accu van je iPhone wordt niet onnodig belast doordat je er véél foto's mee wil maken per dag, én.... Vaak zijn die foto's , afhankelijk van de skill's van de persoon welke het apparaatje in z'n hand heeft, ook écht foto's in plaats van "kiekjes" :+

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 20:24
Heb zelf dit apparaat en ben er heel tevreden mee: http://www.apple.com/nl/s...f53cf1aea61f1b9174686032c

Is wel duurder maar heeft wel een stabiele goede app die regelmatig wordt bijgewerkt. Dit is iets wat bij veel andere apparaten vaak na een tijdje stopt. En je kan in dat apparaatje van mij nog een geheugenkaart stoppen om het opslaggeheugen verder uit te breiden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm.... Ziet er, zeker gezien de prijs, bést interessant uit! Misschien dat de TS éérst eens moet gaan proberen of er überhaupt data z'n iPhone gekopieerd kan worden naar een (waarschijnlijk middels DLNA) verbonden device.

Hell: Ik ga het hier gewoon eens proberen door een USB stick in m'n router steken en daar wat data vanaf m'n iPhone naar toe gaan proberen te schrijven :)
Volkan1984 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:49:
Heb zelf dit apparaat en ben er heel tevreden mee: http://www.apple.com/nl/s...f53cf1aea61f1b9174686032c

Is wel duurder maar heeft wel een stabiele goede app die regelmatig wordt bijgewerkt. Dit is iets wat bij veel andere apparaten vaak na een tijdje stopt. En je kan in dat apparaatje van mij nog een geheugenkaart stoppen om het opslaggeheugen verder uit te breiden.
Dat ding ken ik (heb ik ook), maar dat ding werkt middels een app welke verbinding kan maken met een OS'je op dat apparaatje voor zover ik weet. Zónder die app kom je er niet en die app connect ook niet naar andere disks.

[Voor 41% gewijzigd door Will_M op 29-09-2016 21:01]

• pacificocean
wimmel_1 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:53:
[...]

Hmmm.... Ziet er, zeker gezien de prijs, bést interessant uit! Misschien dat de TS éérst eens moet gaan proberen of er überhaupt data z'n iPhone gekopieerd kan worden naar een (waarschijnlijk middels DLNA) verbonden device.

Hell: Ik ga het hier gewoon eens proberen door een USB stick in m'n router steken en daar wat data vanaf m'n iPhone naar toe gaan proberen te schrijven :)

[...]

Dat ding ken ik (heb ik ook), maar dat ding werkt middels een app welke verbinding kan maken met een OS'je op dat apparaatje voor zover ik weet. Zónder die app kom je er niet en die app connect ook niet naar andere disks.
Dat lukt. Ik kan gewoon foto's van mijn iphone via wifi naar mijn nas kopiëren.

Dat is ook de rede waarom ik het vreemd vind dat dat via de lightningpoort niet kan. Heeft Apple dat dichtgezet, om te exporteren via de lightning poort?

[Voor 8% gewijzigd door pacificocean op 29-09-2016 21:32]

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 20:24
wimmel_1 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:53:
[...]

[...]

Alle soortgelijke apparaten hebben een app nodig. Dus je kan niet om een app heen. Dan kan je beter voor een Sandisk apparaat gaan dan een onbekender merk, vanwege de app-ondersteuning.
pacificocean schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:19:
[...]

Dat lukt. Ik kan gewoon foto's van mijn iphone via wifi naar mijn nas kopiëren.

Dat is ook de rede waarom ik het vreemd vind dat dat via de lightningpoort niet kan. Heeft Apple dat dichtgezet, om te exporteren via de lightning poort?
Het kan idd wel, via wifi dingen kopieren naar een NAS. Maar dan heb je dus een app nodig.

Voor wat betreft dingen exporteren via de Lightning-poort.. je hebt bijvoorbeeld de Sandisk iXpand daarvoor.

• pacificocean
Volkan1984 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:02:
[...]

Alle soortgelijke apparaten hebben een app nodig. Dus je kan niet om een app heen. Dan kan je beter voor een Sandisk apparaat gaan dan een onbekender merk, vanwege de app-ondersteuning.

[...]

Het kan idd wel, via wifi dingen kopieren naar een NAS. Maar dan heb je dus een app nodig.

Voor wat betreft dingen exporteren via de Lightning-poort.. je hebt bijvoorbeeld de Sandisk iXpand daarvoor.
Inderdaad maak ik gebruik van een app https://itunes.apple.com/...explorer/id499470113?mt=8
maar als ik met een Sandisk iXpand foto's van mijn iPhone kan halen, waarom kan dat dan niet met zo'n ding van bol: https://www.bol.com/nl/p/...57891404-9200000047757973 ?

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-05 23:35
Ik heb zelf de Photofast Flashdrive: http://www.computerstore....4668.227581403.1472806614. Hier kan een simpel micro SD kaartje in. Foto's kunnen zover ik weet ook gewoon gekopieerd worden via de Photofast app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik heb precies dezelfde vraag, maar zeven jaar later. Er is zover ik begrijp wel een en ander veranderd. Maar ik krijg er mijn vinger niet helemaal op.
Ik ben op zoek naar een hub met (Micro)SD kaartlezer en usb zodat ik via mijn iPhone (12, met Lightning dus) foto’s van camera naar geheugenkaart kan kopiëren. Of van geheugenkaart (microSD) naar geheugenkaart (SD).
Ik heb wel begrepen dat dit kan. Het liefst vind ik een hub met USB C aansluiting vanwege toekomstproof. Gaat dit dan werken met een simpele Lightning naar usb c adapter? Of moet ik er dan per se dure Apple adapters voor kopen?

Hier een voorbeeld, ik vind het een beetje omslachtig:
https://www.todddominey.c...sd-cards-using-an-iphone/

[Voor 10% gewijzigd door bartvl op 23-05-2023 17:35]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:49

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Nee, dat gaat niet werken.
Mijn gedachte is om de sd-kaart uit de camera te halen (of de camera met usb te verbinden) en in een hub te stoppen. In die hub zit ook een microSD kaart. Met de aangesloten telefoon kan ik dan files/mappen van de ene naar de andere kaart kopiëren.

Wat ik vooralsnog vind:
https://tweakers.net/pric...usb-3-camera-adapter.html
+ een usb A hub.
Maar ik vind die usb3 adapter zo prijzig. Vooralsnog lijkt ik geen andere mogelijkheid te hebben.

[Voor 8% gewijzigd door bartvl op 23-05-2023 22:55]

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee