Enorm gezeur met bridgemodus Ziggo

Pagina: 1
Acties:

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 23:36
Goedenavond,

Allereerst bedankt voor het lezen van mijn topic, en de antwoorden die wellicht (hopelijk) gaan komen.

Op dit moment heb ik een Ziggo TC7210 modem van Technicolor. Sinds vorige week heb ik er een EdgeMax router achter gehangen, waardoor mijn internet inmiddels al 10 keer sneller is geworden en een stuk stabieler is.

Echter was mijn doel om de huidige bottleneck de router binnen de modem van Ziggo volledig uit te schakelen waarna mijn router gewoon direct het externe ip toegewezen krijgt.

Echter..... Bij de TC7210 moet Ziggo dit voor je doen (waarom kan je het niet gewoon zelf net zoals bij UPC kon). Vorige week donderdag gaven ze aan dat het niet werkte en er al "5" dagen een storing gaande was waardoor ze de modem niet naar bridgemodus konden zetten.

Tot heden elke dag gebeld en geprobeerd, echter de modem reboot, bij hun in het systeem staat hij goed maar intussen geen verandering.

Na het proberen gaan ze altijd bij collega's vragen waarna ze terugkomen dat er nog steeds een storing gaande is. (terwijl ze van te voren niks kunnen zien).

Dus mijn vraag is of iemand iets vergelijkbaars heeft meegemaakt en/of het echt zal zijn of dat ze me maar steeds afwimpelen.

Ondertussen zie ik bij het booten wel de volgende meldingen voorbij komen:

Thu Sep 29 18:00:10 2016 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=08:95:2a:49:88:79;CMTS-MAC=00:21:55:cb:01:3c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Thu Sep 29 17:59:24 2016 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=08:95:2a:49:88:79;CMTS-MAC=00:21:55:cb:01:3c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Time Not Established Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=08:95:2a:49:88:79;CMTS-MAC=00:21:55:cb:01:3c;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;

Daarnaast constateerde ik ook dat mijn modem nog steeds op firmware versie: STF0.76.07 draait terwijl ik op internet al mensen zag met STF0.76.09 zie hebben.

Ik kan wel wat op internet vinden aangaande de timeouts, echter hebben ze dat voornamelijk bij het uitval van internet. Ik heb dit probleem niet.

Hopelijk is het duidelijk en anders licht ik de informatie graag toe.

Alvast bedankt

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 20:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Helaas zit ik in hetzelfde schuitje. Ik heb het tijdelijk opgelost door mijn router als DMZ in het modem toe te wijzen, maar sinds vorige week probeer ik al hetzelfde te bereiken sinds de bridge-functie mijn modem om onverklaarbare reden vanzelf is uitgeschakeld (waarschijnlijk gerelateerd aan de storing, denk ik dan maar).

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Ouder modem ergens opscharrelen? Of zou dat niet gaan werken?

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Volgens de tools bij Ziggo zou mijn modem in bridge-modus moeten staan, maar op het modem zelf zien zij (en ik) dat dat niet het geval is. Ook aan hun zijde opnieuw uit- en aanzetten van de functie en herstarts van het modem lossen het niet op. Dat is dan ook een gevolg van die storing die ze steeds noemen. Ik denk dus niet dat het met een ouder modem verholpen is.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:37
Momenteel lijkt het gewoon een zooitje bij ziggo met wazige storingen.
Probeer zakelijk al een week een mail adres aan te maken wat niet lukt, mij eigen modem ging defect na het uitschakelen van de hotspot 8)7 (wat een gedoe om langs de first line dude te komen) Tevens vandaag ook een technicolor binnen gehad met firmware STF0.76.07

Heb je je modem / router al eens een reset gegeven ?

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 29-09-2016 19:42 ]

Cloud ☁️

• bassiej19
Pffff, ben in iedergeval opgelucht dat meerdere dit probleem hebben (sorry). Maar een storing die dus vandaag meer dan 12 dagen loopt is toch te bizar voor woorden?

Een half jaar geleden was mijn modem kapot, en heb ik een nieuwe modem ontvangen. Echter was er toen een storing die 7 dagen duurde waardoor ze nieuwe modems niet konden activeren. Heb toen 7 dagen zonder internet gezeten. Wat dat betreft zijn ze echt aan het rommelen.

Wat dat betreft blijf ik het ook onzin vinden dat je dit niet zelf kan instellen. Het biedt totaal geen meerwaarde om het enkel op afstand toe te staan.

• bassiej19
Bastiaan schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:39:
Volgens de tools bij Ziggo zou mijn modem in bridge-modus moeten staan, maar op het modem zelf zien zij (en ik) dat dat niet het geval is. Ook aan hun zijde opnieuw uit- en aanzetten van de functie en herstarts van het modem lossen het niet op. Dat is dan ook een gevolg van die storing die ze steeds noemen. Ik denk dus niet dat het met een ouder modem verholpen is.
Bij mij precies hetzelfde. Ze moeten bij elk telefoontje eerst bridge deactiveren (omdat hij bij hun in bridge staat), om hem opnieuw te activeren. Maar het werkt voor geen meter.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wat ik me even afvraag, 'hoe is je internet sneller' door niet de TC7210 te gebruiken?

Ik ben zelf zeer tevreden over de TC7210, haal gewoon max snelheden en internet werkt goed.
Moet je het probleem misschien niet zoeken tussen de wijk kast en jou aansluiting?

-Toevallig hier in de straat iemand met problemen en een stuk van de coax kabel was 'verteerd' en de interne bescherming was verteerd/bros (rest van de kabels ook) . Ook wat lijkt op jou problemen, storingen/traag internet ondanks dat de kabel vanaf de wijkkast maar een meter of 30 lang is. Binnenkort gaat de hele straat open en gaat Ziggo ALLE kabels vervangen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Downloader_NL schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:41:
In mijn geval heeft een fabrieksreset niet geholpen. Symptomen bleven daarna onveranderd.
bassiej19 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:43:
Wat dat betreft blijf ik het ook onzin vinden dat je dit niet zelf kan instellen. Het biedt totaal geen meerwaarde om het enkel op afstand toe te staan.
Dit. Daarom zou je als tijdelijke workaround nog kunnen kiezen voor de DMZ-optie. Dan heb je in ieder geval weer iets van dezelfde functionaliteiten beschikbaar voor zolang de storing aanhoudt.

[ Voor 13% gewijzigd door Bastiaan op 29-09-2016 19:46 ]

• bassiej19
Downloader_NL schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:41:
Momenteel lijkt het gewoon een zooitje bij ziggo met wazige storingen.
Probeer zakelijk al een week een mail adres aan te maken wat niet lukt, mij eigen modem ging defect na het uitschakelen van de hotspot 8)7 (wat een gedoe om langs de first line dude te komen) Tevens vandaag ook een technicolor binnen gehad met firmware STF0.76.07

Bedankt voor je reactie. Ik heb hem gerestart en gereset naar fabrieksinstellingen gedaan. De bekabeling is ook helemaal nieuw. Daarnaast haal ik 304Mbit (heb 300) en lijn lijkt ook stabiel.

Dus dat is het ook niet.

• bassiej19
prutser001 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:44:
Wat ik me even afvraag, 'hoe is je internet sneller' door niet de TC7210 te gebruiken?

Ik ben zelf zeer tevreden over de TC7210, haal gewoon max snelheden en internet werkt goed.
Moet je het probleem misschien niet zoeken tussen de wijk kast en jou aansluiting?

-Toevallig hier in de straat iemand met problemen en een stuk van de coax kabel was 'verteerd' en de interne bescherming was verteerd/bros (rest van de kabels ook) . Ook wat lijkt op jou problemen, storingen/traag internet ondanks dat de kabel vanaf de wijkkast maar een meter of 30 lang is. Binnenkort gaat de hele straat open en gaat Ziggo ALLE kabels vervangen.
De TC7210 is naar verhouding een prima modem. Echter met torrent en allerlei andere actieve zaken is de router gewoon niet de best performende. Internet werkt super en is stabiel. Echter als ik op mijn NAS continue met torrents in de weer ben, merk je dit wel echt op het internet.

Zonder actief gebruik van de router lijkt dat een stuk beter te gaan.

Daarnaast wou ik meer functionaliteit :).

• bassiej19
Bastiaan schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:45:
[...]

In mijn geval heeft een fabrieksreset niet geholpen. Symptomen bleven daarna onveranderd.

[...]

Dit. Daarom zou je als tijdelijke workaround nog kunnen kiezen voor de DMZ-optie. Dan heb je in ieder geval weer iets van dezelfde functionaliteiten beschikbaar voor zolang de storing aanhoudt.
Bedankt voor je reactie. Ik maak inderdaad gebruik van de DMZ functie op dit moment. Echter kan ik er als ITer niet goed tegen dat het niet werkt zoals het hoort. haha.

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik herken het. Daarom hang ik iedere paar dagen aan de lijn om te checken of het daar inmiddels weer naar behoren werkt ;)

• prutser001

prutser001

Hmm.. ik draai ook gewoon genoeg torrents en nergens last van. Op dit moment 257 actieve torrents.
Ik game gewoon online, geen lag ofzo. Internetten gaat soepel en snel.

Ik probeer het niet 'goed' te praten dat het bij jouw niet werkt maar kan het niet iets zijn in je netwerk?
Het enige dat bij mij niet standaard is dat ik de Google DNS en Open DNS servers gebruik ipv de Ziggo DNS.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• bassiej19
prutser001 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:53:
Hmm.. ik draai ook gewoon genoeg torrents en nergens last van. Op dit moment 257 actieve torrents.
Ik game gewoon online, geen lag ofzo. Internetten gaat soepel en snel.

Ik probeer het niet 'goed' te praten dat het bij jouw niet werkt maar kan het niet iets zijn in je netwerk?
Het enige dat bij mij niet standaard is dat ik de Google DNS en Open DNS servers gebruik ipv de Ziggo DNS.
Bedankt voor je reactie. Ik gebruik ook google DNS. Op het moment dat ik de router erachter hing, en dus DHCP en alles door de nieuwe router liet doen werkte alles vele malen sneller. Ik heb geen wegval meer, tijdens de torrents hoeft ik niet meer die 500ms te wachten op het starten van een youtube video etc.

Ik beweer ook niet dat de router sloom is van ziggo en dat ik last had van traag of probleemloos internet. Echter ik merkte duidelijk verschil ondanks dat het al snel was.

• prutser001

prutser001

Daar zit misschien een verschil? Ik heb alles een statisch IP gegeven alleen mijn draadloze apparaten gebruiken DHCP en ik heb max 25 vrije ip adressen voor DHCP doeleinden.

• bassiej19
prutser001 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:06:
Daar zit misschien een verschil? Ik heb alles een statisch IP gegeven alleen mijn draadloze apparaten gebruiken DHCP en ik heb max 25 vrije ip adressen voor DHCP doeleinden.
Dat zou wellicht kunnen. Maar de TC7210 is 100x beter dan de Ubee. Dat was pas een rotding haha.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

bassiej19 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:27:

[..]

Daarnaast constateerde ik ook dat mijn modem nog steeds op firmware versie: STF0.76.07 draait terwijl ik op internet al mensen zag met STF0.76.09 zie hebben.
STF0.76.07 Is de juiste versie. De nieuwere versie is alweer een tijd terug teruggetrokken wegens problemen met voornamelijk WiFi en de meeste klanten zijn toen ook teruggezet naar STF0.76.07.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bassiej19
Wildfire schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:48:
[...]

STF0.76.07 Is de juiste versie. De nieuwere versie is alweer een tijd terug teruggetrokken wegens problemen met voornamelijk WiFi en de meeste klanten zijn toen ook teruggezet naar STF0.76.07.
Bedankt voor je antwoord. Goed om te weten. Ik was bezorgd dat er geen updates/changes doorkwamen naar aanleiding an die fouten. Hier hoef ik me dus geen zorgen om te maken,

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik had exact hetzelfde een paar maanden geleden. Nieuwe modem die in bridge modus moest. Dagelijks gebelt een week lang ongeveer. Telkens storing waardoor het niet mogelijk was.

Uiteindelijk kon het wel omdat de storing was verholpen. Enige is wel dat je de toegang tot wifispots kwijt raakt.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Afgelopen dinsdag is bij mij het modem vervangen voor een technicolor, vandaag gebeld, zeiden inderdaad dat er een storing was en dat het momenteel niet kon. Door de gang van zaken de laatste tijd van ziggo krijg ik er steeds meer de pest in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje1966
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 08:40

paultje1966

feel the force

Heb al 3 weken contact met Helpdesk. Elke keer wordt beloofd dat het binnen een paar dagen weer mogelijk is om een modem in bridge te zetten. Maar nog steeds niet mogelijk. :( :(

het nadeel van een draadloos netwerk is dat je zoveel kabels moet trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
paultje1966 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:16:
Heb al 3 weken contact met Helpdesk. Elke keer wordt beloofd dat het binnen een paar dagen weer mogelijk is om een modem in bridge te zetten. Maar nog steeds niet mogelijk. :( :(
Ik gister ook wederom gebeld. Ze gaven aan dat de storing gister al 21 dagen duurde. Vandaag alweer 22 dagen dus.

Nog geen zicht op een oplossingstermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Vanmorgen inderdaad ook weer gepoogd. Zelfde resultaat nog.

Inmiddels ben ik tegen wat belemmeringen aangelopen welke ik niet had als het apparaat in bridge-modus staat, met name VPN-dingen. Ik overweeg dus toch een schriftelijke klacht neer te leggen (beetje tegen beter weten in op een snelle oplossing, though). Het zijn geen onoverkomelijke problemen, maar het is uiteindelijk wel een dienst welke ze leveren, waar ik (en jij, en vele anderen) gebruik van maken en nu al weken niet functioneert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
Bastiaan schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:04:
Vanmorgen inderdaad ook weer gepoogd. Zelfde resultaat nog.

Inmiddels ben ik tegen wat belemmeringen aangelopen welke ik niet had als het apparaat in bridge-modus staat, met name VPN-dingen. Ik overweeg dus toch een schriftelijke klacht neer te leggen (beetje tegen beter weten in op een snelle oplossing, though). Het zijn geen onoverkomelijke problemen, maar het is uiteindelijk wel een dienst welke ze leveren, waar ik (en jij, en vele anderen) gebruik van maken en nu al weken niet functioneert...
Idd, een storing kan voortkomen. Als tweakers weten wij dat als geen ander. Alleen ik denk dat ik een andere klus kan gaan zoeken als ik een storing niet in inmiddels 23 dagen kan oplossen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bwoah, als je met te weinig mensen in je tiem zit en je teveel opdrachten hebt . . .
En als vervolgens de vier (!) mensen die het nodig hebben lekker gaan zitten zeuren op twiekers . . .

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theUgly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
bassiej19 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:59:
[...]

Ik gister ook wederom gebeld. Ze gaven aan dat de storing gister al 21 dagen duurde. Vandaag alweer 22 dagen dus.

Nog geen zicht op een oplossingstermijn.
Erg is dat ja. Bridge-modus heb ik vorige week maar opgegeven nadat een medewerker mij ook vertelde dat er geen oplossingstermijn bekend is.

Irritant van Ziggo helpdesk is dat de meeste medewerkers zogenaamd niets van het brigde-modus probleem weten, ze laten liever tig keer op afstand je modem resetten en zeggen dat het die keer wel goed is. Pas na medewerker X hoorde ik dat er een probleem bij hun lag.

Als Ziggo dit niet binnenkort oplost stap ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
theUgly schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:13:
[...]

Erg is dat ja. Bridge-modus heb ik vorige week maar opgegeven nadat een medewerker mij ook vertelde dat er geen oplossingstermijn bekend is.

Irritant van Ziggo helpdesk is dat de meeste medewerkers zogenaamd niets van het brigde-modus probleem weten, ze laten liever tig keer op afstand je modem resetten en zeggen dat het die keer wel goed is. Pas na medewerker X hoorde ik dat er een probleem bij hun lag.

Als Ziggo dit niet binnenkort oplost stap ik over.
Hier helaas geen alternatieven :( geen ADSL lijn. (wil ik ook niet gezien ik 300/30 heb nu), daarnaas (helaast) ook nog geen glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 15:26
Ik heb net bericht gehad dat de problemen met het in en uit bridge modus halen op gelost zouden moeten zijn (ik kan nu niet testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Vreemd; ik heb zojuist contact gehad waarbij aangegeven is dat het probleem nog steeds actueel is en er ook nog steeds geen oplostijd voor handen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

* Equator belt vanavond ook weer eens. Vorige week geprobeerd het modem in Bridge mode te laten zetten (Ubee variant die ook door Ziggo gedaan moest worden) en kreeg al te horen dat er problemen mee waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 22:33

PauseBreak

derp!

Mijn TC7210 stond voorheen braaf in bridge mode, maar is gisteren ineens op afstand teruggezet naar de standaard router-modemsettings. Iets dat ik dus niet wil, en ook hier was het inderdaad niet mogelijk voor de helpdesk om het ding weer in bridge mode te zetten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb ook maar even gebeld met Ziggo, en ze gaven direct aan dat ze nog steeds een storing hadden en ze nog niet wisten wanneer het opgelost zou moeten zijn.. Erg slecht! Zit ik met mijn mooie router :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
Equator schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:03:
* Equator belt vanavond ook weer eens. Vorige week geprobeerd het modem in Bridge mode te laten zetten (Ubee variant die ook door Ziggo gedaan moest worden) en kreeg al te horen dat er problemen mee waren.
En succes gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nope, ik las al voor dat ik ging bellen dat het nog niet opgelost zou zijn.. Dus ik heb niet meer gebeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 23:22
Heel apart, ik heb een Technicolor modem modem en dat was het enige model wat ze niet in bridged konden zetten. Via twitter zeuren heeft Ziggo het toch voor me gedaan.
Er zijn maar een paar mensen die weten wat er moet gebeuren om dit te doen. Ziggo gaf letterlijk aan dat ze het maandagmiddag om 16:00 voor me gaan doen omdat degene die het kan pas om 15:00 begint met werken.
Deze heeft het daadwerkelijk uitgevoerd.
Het lijkt er erop dat het nu allemaal handmatig moet gebeuren voor alle modems.
Nu is het voor alle type modems stuk en dan is handmatig doen een hele berg werk voor een beperkt aantal mensen die het kunnen.
Ik zou ZiggoWebCare op twitter behoorlijk gaan lastigvallen hiermee,

[ Voor 36% gewijzigd door brandon op 15-10-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 17:54
Interessant. Loop nu ook idd een maand te zeuren en het lukt maar niet die TC7210 om te krijgen. Kreeg een verhaal dat het te maken heeft met de ipv6 uitrol waar ze mee bezig zijn, en mijn modem zou daar al onderdeel van uitmaken... Geen ipv6 te zien echter...

Zit zwaar te dubben of ik de handdoek in de ring gooi en mijn Asus router buiten gebruik ga stellen... (moet ik een plek gaan zoeken voor mn vpn server en client zaken)

Wat ik me afvraag: in de horizon box zit ook een kabel modem en het valt me op dat die ook een extern adres heeft (grappig genoeg het adres wat ik voorheen via de bridge Ubee op mijn asus router kreeg).

Kan het niet lukken te maken hebben met die horizonbox die in de weg zit (heb de 7401)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Laatst online: 21:54
Huey schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:45:
Interessant. Loop nu ook idd een maand te zeuren en het lukt maar niet die TC7210 om te krijgen. Kreeg een verhaal dat het te maken heeft met de ipv6 uitrol waar ze mee bezig zijn, en mijn modem zou daar al onderdeel van uitmaken... Geen ipv6 te zien echter...
Klinkt als onzin inderdaad, ik verwacht eerder dat het te maken heeft met het overzetten van de fZiggo abonnees op het fUPC klanten systeem. Bij UPC konden de abonnees altijd zelf de modems in bridgemodus zetten dus misschien is het UPC klanten systeem niet goed voorbereid op het in bridgemodus zetten van modems ofzo. Geen idee of dat dit werkelijk het probleem is maar het is wel toevallig dat de problemen met bridgemodus zijn ontstaan in de periode dat de fZiggo abonnees werden omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Volgens dit topic op ziggo.nl is het vanaf vandaag mogelijk!
Vanavond als ik thuis ben maar weer bellen, ben benieuwd.. :+

edit: De storing is inderdaad verholpen en heb zojuist mijn TC7210 succesvol in Bridge modus laten zetten. *O*

[ Voor 21% gewijzigd door SOEFuture op 17-10-2016 20:44 . Reden: Ziggo benaderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Confirmed! Ik heb er alleen niets voor hoeven doen; ik kwam zojuist thuis en hij was weer gebridged. Ook weer hetzelfde IP-adres als dat ik voor de storing had, zelfs.

[ Voor 25% gewijzigd door Bastiaan op 18-10-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondo25
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-09 13:12
Ook hier is bridgemode nu ingesteld (TC7210). Ik merk dat er sneller 300mbit/s gehaald kan worden (over 5Ghz, netgear nighthawk r7000), dan dat gebeurde toen ik net de modem had geïnstalleerd.
Let wel op dat je alleen poort 1 (helemaal bovenaan) kan gebruiken; de andere geven geen prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
:) het is nu ook eindelijk bij mij gelukt! Thanks allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huey
Hier ook! Had al bijna de moed opgegeven... Is die ene medewerker goed bezig de queue weg te werken: hulde!! Ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huey
Ben er blij mee.
Hm, haal nu geen 300 meer... zit er zo'n 30 onder... even aankijken, want dat is dan weer minder... Heel apart.

Edit: firmware ASUS gereset. Alles opnieuw ingesteld, nu weer volle snelheid.

[ Voor 21% gewijzigd door Huey op 22-10-2016 14:32 . Reden: fyi ]

Pagina: 1