Onze vloer ligt er sinds begin juni in, en gezien de koudere dagen eraan gaan komen ben ik zojuist begonnen met het opstarten van de vloerverwarming.
Het gaat om een ingefreesde vloerverwarming (hoofd, hoh van 10cm), tegelvloer.
Ik ben van plan elke dag de watertemperatuur een graadje te verhoge. De verdeler geeft nu 24 graden (aanvoer geloof ik). De thermostaatkraan van de verdeler heb ik daarom ingesteld op +- 25 graden.
- De pomp van de verdeler heb ik ingesteld op de laagste stand (1)
- De thermostaat (Remeha iSense) staat momenteel ingesteld om de CV (Remeha Tzerra 28c plus) een watertemperatuur van niet hoger dan 33 graden aan te leveren. Dit om onnodig warmteverlies te voorkomen is mijn gedachtegang. Ik zal deze temperatuur iets verhogen naarmate de verdeler hoger ingesteld staat.
- iSense staat op continu dagstand, 28 graden, zodat er altijd warmtevraag is
-Alle radiatoren op de verdiepingen zijn dichtgedraaid, enkel de vloerverwarmingsverdeler neemt warm water af.
- iSense staat ingesteld om cv-pompstand en deel last van de CV te regelen.
Ben ik op deze manier op de goede weg om op een efficiënte manier de vloerverwarming op te gaan starten?
Het gaat om een ingefreesde vloerverwarming (hoofd, hoh van 10cm), tegelvloer.
Ik ben van plan elke dag de watertemperatuur een graadje te verhoge. De verdeler geeft nu 24 graden (aanvoer geloof ik). De thermostaatkraan van de verdeler heb ik daarom ingesteld op +- 25 graden.
- De pomp van de verdeler heb ik ingesteld op de laagste stand (1)
- De thermostaat (Remeha iSense) staat momenteel ingesteld om de CV (Remeha Tzerra 28c plus) een watertemperatuur van niet hoger dan 33 graden aan te leveren. Dit om onnodig warmteverlies te voorkomen is mijn gedachtegang. Ik zal deze temperatuur iets verhogen naarmate de verdeler hoger ingesteld staat.
- iSense staat op continu dagstand, 28 graden, zodat er altijd warmtevraag is
-Alle radiatoren op de verdiepingen zijn dichtgedraaid, enkel de vloerverwarmingsverdeler neemt warm water af.
- iSense staat ingesteld om cv-pompstand en deel last van de CV te regelen.
Ben ik op deze manier op de goede weg om op een efficiënte manier de vloerverwarming op te gaan starten?