AMD Phenom II X6 1055T met Corsair Vengeance 2400MHz Ram

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Dedzo0n
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-08 14:06
Hey Tweakers,

Een vriend van mij heeft onlangs nieuwe RAM gekocht, Corsair Vengeance 2x8GB 2400MHz, maar hij heeft een AMD Phenom II X6 1055T op een Gigabyte GA-880GA-UD3H moederbord, die maar tot 1333MHz supporten.

Als hij opstart krijgt hij deze foutmelding, maar daarna kan hij wel gewoon booten. Ik heb zelf nog nooit zon probleem gehad, dus mijn vraag is:

- Is het schadelijk voor zijn system om deze RAM te gebruiken? Zo ja, is er een manier om de RAM te underclocken?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nee, alleen efficiënt is het niet. Je geheugen wordt gehalveerd in snelheid. Beetje zonde om eerlijk te zijn, tenzij hij zijn cpu gaat overklokken.
Let wel op dat de voltage wel goed staat van zijn modules. 1333 en 2400 is nogal een verschil.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Dedzo0n
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-08 14:06
Xtr3me4me schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:00:
Nee, alleen efficiënt is het niet. Je geheugen wordt gehalveerd in snelheid. Beetje zonde om eerlijk te zijn, tenzij hij zijn cpu gaat overklokken.
Let wel op dat de voltage wel goed staat van zijn modules. 1333 en 2400 is nogal een verschil.
Bedankt voor de reactie!
Waar zouden de voltages op moeten staan?

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Dedzo0n schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:03:
[...]

Bedankt voor de reactie!
Waar zouden de voltages op moeten staan?
Dat kun je halen uit de website of zelfs hier op tweakers naar het model te zoeken en dan specificaties. En dan kijk je in de bios welke voltages je pc afgeeft. Staat het op auto, dan prima.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Verwijderd

Volgens de website van Gigabyte wordt wel sneller dan 1333Mhz ondersteund:
http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=3425#ov

Waarschijnlijk loopt het geheugen gewoon op 1333Mhz, geheugen loopt bijna nooit meteen op de geadverteerde snelheid, tenzij er een speciale future ingebakken zit zoals Kingston Plug & Play bij sommige van hun modules. Waar het geheugen nu op loopt kun je zien met bijvoorbeeld CPU-Z.

Wat ook voorkomt is dat wanneer je het ram geheugen gaat overklokken (alles boven 1333 of 1600mhz wordt bij AM3 als overklokken gezien) je de CPU ook meteen mee overklokt, vandaar misschien de melding.

Gewoon even de CPU en ram snelheden checken in Windows op de BIOS voor de zekerheid.