Gamen in 4k resolutie...?

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views

• mcerror
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-04-2022
Hallo,

ik heb momenteel min videokaart via hdmi aangesloten op mijn tv om te gamen, mijn tv is een Samsung UHD 65hu7500 4k televisie.

ik zou graag in de UHD resolutie willen gamen maar kan niet hoger kiezen als 1080P....

waarom kan ik geen hogere resolutie kiezen? in zowel de nvidea als in windows is de max resolutie 1080P.

ik heb overigens een GTX 1060 via de HDMI naar mijn tv aagesloten

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Dat is dus je probleem. HDMI. Je moet het dan op 30Hz instellen, dan pas kan je een hogere resolutie instellen. Tenzij je kabel hdmi 2.0 is en je output van je kaart ook.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zowel tv als graka ondersteunen op het eerste oog hdmi 2.0. Vermoed dus dat je probleem in de kabel moet zoeken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• mcerror
txs mannen, hoe kan ik controleren of mij kabel hdmi 2.0 en en of de output van mijn graka deze output ook heeft?

alvast bedankt!!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

mcerror schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:50:
txs mannen, hoe kan ik controleren of mij kabel hdmi 2.0 en en of de output van mijn graka deze output ook heeft?

alvast bedankt!!
Is het een merk HDMI? Wanneer heb je deze kabel gekocht? Je "graka" ondersteunt 2.0, nieuwste gens van nvidia hebben die ondersteuning dus ook je 1060.

Voor je kabel durf ik niet zo te zeggen, dat kun jij het beste weten. Je kunt ook een hdmi 2.0 kabel kopen en het testen. Maar zover ik weet als jij geen hogere resolutie kan krijgen op 60Hz, probeer 30Hz in te stellen en dan kijken.

Lukt dat wel, dan weet je eigenlijk al genoeg

• mcerror
Xtr3me4me schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:52:
[...]

Is het een merk HDMI? Wanneer heb je deze kabel gekocht? Je "graka" ondersteunt 2.0, nieuwste gens van nvidia hebben die ondersteuning dus ook je 1060.

Voor je kabel durf ik niet zo te zeggen, dat kun jij het beste weten. Je kunt ook een hdmi 2.0 kabel kopen en het testen. Maar zover ik weet als jij geen hogere resolutie kan krijgen op 60Hz, probeer 30Hz in te stellen en dan kijken.

Hoi, als ik hem op 25 hz instel in de config van het nvidea paneel dan veranderd er niets aan de instel mogelijkheden..? maximaal 1080P...?

Enig idee nog?

txs.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-01 21:09

Nemesizz

Untouchable

Paar dingen die je kan checken (want TV en videokaart ondersteunen het wel):

- kabel, niet alle kabels ondersteunen hoge resoluties of refreshrates (te weinig bandbreedte bij sommige kabels), zorg dus dat je een kabel hebt die het aan kan.

- UHD Colour optie op het HDMI kanaal op de TV inschakelen.

- niet alle HDMI poorten zijn even blij als je er een PC op aansluit, probeer eventueel andere HDMI poorten op de TV.

- en zeker weten niet perongeluk de onboard videochip HDMI poort gepakt? (je wilt niet weten hoe vaak mensen hun scherm aansluiten op het moederbord ipv de videokaart).

• mcerror
Xtr3me4me schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:52:
[...]

Gelukt!! op 60 hz in 4k het was inderdaad een verkeerde kabel!! Superbedankt!! 8)7

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

mcerror schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:05:
[...]

Gelukt!! op 60 hz in 4k het was inderdaad een verkeerde kabel!! Superbedankt!! 8)7
Graag gedaan, je moet het maar net weten ook :)

• mcerror
Xtr3me4me schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:08:
[...]

Graag gedaan, je moet het maar net weten ook :)
haha even geprobeerd echter hou ik het toch maar bij 1080P met deze kaart, ziet er toch een stuk beter uit!

In ieder geval bedankt voor je hulp

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eén topic per vraag is meer dan voldoende. Graag in je originele verder: gamen op 4k scherm?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.