Vraag

Verwijderd

Topicstarter
beste mede tweakers,

Als ik mijn GTX760 in mijn pc heb, start mijn windows niet op. Als deze met geluk wel opstart, valt deze in een redelijke korte tijd uit. (pc blijft aan alleen video en audio stopt)

De drivers werden automatisch geinstalleerd bij installatie van mijn videokaart en had de eerste paar maanden ook geen problemen.

Soms crashed de videokaart en staat er dat de drivers zijn gestopt. Alle drivers waren up-to-date en werkte eerst zonder problemen.

Al gedaan :
- Zwaardere voeding (http://www.coolermaster.c.../extreme-power-plus-500w/)
- Andere RAM
- Andere kaart (gt640) *hier werkt hij dan zonder problemen*

Set up nu :

cooler master rs-500-pcap-i3
nvidia GT640
AMD A4-5300 (stock cooler)
MSI fm2-a55m-p33
Lan kaartje
seagate 500 gb harddisk
seagate 2tb harddisk
dvd brander
leuke blauwe fan

hopelijk kan iemand mij tot een oplossing helpen.

mvg, Tijs

Edit : Ik ben achter de error gekomen het is een software/driver probleem geen hardware probleem, ik weet alleen niet hoe ik het moet oplossen. Dit is informatie die ik gevonden had :

- https://forums.geforce.co...-those-seeing-this-issue/
- https://forums.geforce.co...hing-randomly-in-firefox/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2016 22:13 ]

Alle reacties

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:02

Nemesizz

Untouchable

Eerste ingeving zou bij mij de voeding zijn, maar gezien je niet duidelijk je specs neer zet blijft het een beetje gissen.
Zwaardere voeding
Van Sweex 300W naar een MS-Tech 500W helpt niet veel :P
(niet lullig bedoeld, maar daarom gaf ik aan waarom je duidelijk je specs moet vermelden, nu weet niemand wat je voeding is, hoe oud die is, wat het vermogen is, en met welke andere voeding je ook getest hebt).
Andere RAM
Zelfde verhaal als hierboven, welk RAM? getest met welke andere modules?
(al verwacht ik het RAM eerlijk gezegd niet zo gauw)
Andere kaart (gt640) *hier werkt hij dan zonder problemen*
Veel lichter model dan een GTX760, dus kan nog steeds de voeding zijn.

Dus eerst even je specs van de PC verduidelijken, en dan kunnen we (medetweakers) ook beter richten op een (mogelijke) oplossing ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:57:
Eerste ingeving zou bij mij de voeding zijn, maar gezien je niet duidelijk je specs neer zet blijft het een beetje gissen.
Check mn edit :)

Verwijderd

RS-500 zegt nog niet veel. Elke Cooler Master 500w begint daarmee en de kwaliteit gaat van erg slecht naar redelijk.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zijn dit topics van jou? Deze persoon heeft het namelijk o.a. Over overclocking...
Wellicht overigens handig om deze problemen/fixes even kort over te nemen in je TS. Bespaart alle tweakers een hoop leeswerk en des te sneller kunnen we je helpen.

Daarnaast zoals hierboven al aangegeven. Probeer even duidelijk te schetsen uit welke componenten jouw systeem bestaat.
Een 550w voeding (zelfs inc. Merk) zegt niet zoveel, als deze ook een 2e graka en een AMD 160w elektrische kachel cpu moet voeden. Nog niet te spreken over de 10 hardeschijven en 20 ventilatoren die je bij wijze van ook in je systeem hebt hangen.

Edit; nog even je topics bekeken maar wat jij aanhaalt zijn topics over driver-problemen uit 2012
Lijkt me stug dat dit nog actueel is, als je zelf aangeeft de nieuwste drivers te gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Switchie op 29-09-2016 19:36 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:24:
[...]

topics over driver-problemen uit 2012
Lijkt me stug dat dit nog actueel is, als je zelf aangeeft de nieuwste drivers te gebruiken.
Zijn niet mijn topics, wel wat ik gevonden had. Heb het aangepast voor je.
Pagina: 1