Vraag

• PVTD
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-09 10:55

PVTD

Did you try rebooting Windows?

Topicstarter
Hello Tweakerz!

Ik heb gisteren 2 Xeon CPU's via ebay gekocht en heb er nogal wat over zitten zoeken.

Nu, eens ik die gezien heb, kocht ik die meteen omdat er maar 3 over bleven en de verkoop stond op HOT.
Vooraleer ik een refund vraag want ik sla hier even in paniek, kunt u de verkoop op deze link terug vinden.
http://www.benl.ebay.be/i...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ik wens een dual Xeon setup te maken doordat ik veel met rendering werk, Virtual machines en occasional gaming.
De workstation zal 24/7/365 draaien.

Ik koos deze CPU omdat: Hoge Ghz, vele cores en de prijs valt wel mee.
Ik paniekeer omdat: LGA2011 (ipv 2011-3 op intel.com), ES en QHVD.

Heb ik een miskoop gedaan? Riskeer ik hier iets mee? Wat is SE en QHVD.

Mijn idee was om ze op de ASUS Z10PE-D8 WS te draaien.

Meer info kan ik geven als iemand die nodig heeft. No haters please, keep it clean :)

PVTD

Alle reacties

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:43
ES staat voor Engineering Sample, dus geen retail exemplaar, maar eentje van nog tijdens ontwikkeling. Erg? Niet persé, hangt er van af. Sommige ES samples missen features of hebben niet de uiteindelijke configuratie qua klokfrequentie/cores/... maar werken verder prima.

Wat die Z10PE-D8 betreft, zorg er voor dat ie de laatste bios heeft want met die v4 Xeon's is dat wel nodig, anders boot je mobo niet eens (spreek uit ervaring, maar dan een E5-2630L v4 icm een Asus Z10PA-U8 :P)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ES = engineering sample, QHVD is de sspec code.

ES modellen kunnen kuren hebben, want cpu's uit het ontwikkeltraject, maar dat hoeft niet.

Vaak, en dat is bij deze ook, draaien ES modellen op minder mhz dan de versies die in de verkoop gaan. Je ziet er 2,9ghz bij staan, en hier lijkt het er op dat de max turbo 3,2ghz is.

Dat is op zich wel wat weinig soms, wat vooral in bepaalde 3d apps merkbaar kan zijn die soms heel erg tijdens het werken op 1 core rustten. Renderen zelf zal wel prima gaan. Wat voor software werk je mee?

En ze zijn cheap :)

specs

• PVTD

PVTD

Topicstarter
ZouZou Dude schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:33:
ES staat voor Engineering Sample, dus geen retail exemplaar, maar eentje van nog tijdens ontwikkeling. Erg? Niet persé, hangt er van af. Sommige ES samples missen features of hebben niet de uiteindelijke configuratie qua klokfrequentie/cores/... maar werken verder prima.

Wat die Z10PE-D8 betreft, zorg er voor dat ie de laatste bios heeft want met die v4 Xeon's is dat wel nodig, anders boot je mobo niet eens (spreek uit ervaring, maar dan een E5-2630L v4 icm een Asus Z10PA-U8 :P)
Dank je voor je antwoord, ik voel me al beter :P

Nu, raileon was daar niet zo positief over op deze topic https://forums.servetheho...on-discussion.5031/page-5. Ik zal al de asus board bestellen, tensnoods terug sturen en een andere nemen.

• PVTD

PVTD

Topicstarter
maratropa schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:35:
[...]

ES = engineering sample, QHVD is de sspec code.

ES modellen kunnen kuren hebben, want cpu's uit het ontwikkeltraject, maar dat hoeft niet.

Vaak, en dat is bij deze ook, draaien ES modellen op minder mhz dan de versies die in de verkoop gaan. Je ziet er 2,9ghz bij staan, en hier lijkt het er op dat de max turbo 3,2ghz is.

Dat is op zich wel wat weinig soms, wat vooral in bepaalde 3d apps merkbaar kan zijn die soms heel erg tijdens het werken op 1 core rustten. Renderen zelf zal wel prima gaan. Wat voor software werk je mee?

En ze zijn cheap :)
After Effects vooral, dan op de VM draait FFmpeg vooral wat (Emby). daarnaast minder intensieve apps :)
Edit: Wel ik merkte dat de meeste modellen aleen de baseclock in de title hebben (ook gezien op de screenshot v. CPUZ)

[ Voor 6% gewijzigd door PVTD op 29-09-2016 18:40 ]

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:43
PVTD schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:36:
[...]

Dank je voor je antwoord, ik voel me al beter :P

Nu, raileon was daar niet zo positief over op deze topic https://forums.servetheho...on-discussion.5031/page-5. Ik zal al de asus board bestellen, tensnoods terug sturen en een andere nemen.
Mijn ervaring met Asus is dat als je een bord krijgt met een ouder bios, dat ze dan een ander bord naar je toe sturen met de juiste bios (en naar het schijnt nog een andere chip update, want enkel de bios chip opsturen deden ze niet voor dat moederbord :( ). En dan kan je jouw bord in diezelfde doos laten ophalen (UPS).

• PVTD

PVTD

Topicstarter
Hmm, bij aankoop vragen naar de nieuwste versie dan ^_^
Pagina: 1