Toon posts:

Macbook Pro mid-2012 probleem heropstarten/uitval.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik heb al langer het probleem dat mijn laptop niet meer normaal kan herstarten. Dit doe ik dus, indien nodig, via de Terminal. De specs van mijn laptop zijn: 16GB Ram en er zit een Samsung SSD 750EVO in (500gb).
Nu heb ik gisteren een keer meegemaakt dat mijn computer moeilijk bleef doen en ineens herstartte, dit deed hij terwijl mijn muziek op Youtube open stond + een 4-tal tabbladen + Illustrator ernaast. De muziek haperde (misschien nuttige informatie).

Daarna toen hij zichzelf had herstart was er niks meer aan de hand. Totdat hij vandaag weer uit het niets uit zichzelf herstartte, enkel was er vandaag niks raars wat ik opmerkte. Nu ben ik net op Safari bezig en laat hij soms zwarte pagina's zien ipv de normale pagina.

Terwijl ik dit bericht schrijf heeft hij zichzelf weer herstart. Vorige keer toen ik een bericht hier had geplaatst kreeg ik al de feedback om een SMC of een NVRAM reset te doen. Nu vraag ik mezelf af wat het beste is om te doen.

Ik heb sinds deze week Sierra geïnstalleerd en ik heb Cinema4D op mijn laptop staan, het is een studenten versie en dat kan enkel op een computer geïnstalleerd worden. Daarom zal een clean install niet een optie zijn (of zijn hier oplossingen voor?).

Graag hoor ik dus wat het beste is om te doen in mijn situatie.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:54
Herstart hij sneller als je hem grafisch zwaar belast en is het een 15" retina?

Zo ja lees dit eens https://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:46:
Herstart hij sneller als je hem grafisch zwaar belast en is het een 15" retina?

Zo ja lees dit eens https://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/
Thanks!
Het is een 15" model maar geen retina.
Dit krijg ik te zien bij de site van Apple:

Geldige aankoopdatum
Een gevalideerde aankoopdatum zorgt ervoor dat Apple uw product snel kan vinden en u de nodige hulp kan bieden.

Telefonische technische ondersteuning: verlopen
U komt in aanmerking voor de aankoop van telefonische technische ondersteuning door een adviseur van Apple.

Contact met Apple Support
Reparaties en servicedekking: Consumentenwetgeving mogelijk van toepassing
Consumentenwetgeving is mogelijk van toepassing. U kunt de mogelijkheden bespreken met een Adviseur. De Beperkte garantie van Apple en de voordelen van het AppleCare Protection Plan of AppleCare+ komen boven op de rechten die de consumentenwetgeving biedt (meer informatie).
Een reparatie aanvragen

Nu weet ik niet of ik morgen Apple het beste kan bellen omdat het toch geen retina is of gewoon een gokje moet wagen..

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:02

nelizmastr

Goed wies kapot

De niet-retina met GT650M komt ook in aanmerking voor de reparatie als het goed is.

I reject your reality and substitute my own

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:28
nelizmastr schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:31:
De niet-retina met GT650M komt ook in aanmerking voor de reparatie als het goed is.
De 2012 non retina jammer genoeg niet. De 2012 retina 15" overigens wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er dus op dat ik hetzelfde of een soortgelijk probleem heb, zonder dat ik de retina variant heb.
Omdat ik er een ssd en meer ram in heb gedaan lijkt mij dat de garantie ook sowieso is verlopen. Daarmee is de garantie na 3 jaar (Apple Care plan) ook verlopen en lijkt het me dus het handigste als ik hem ergens langsbreng om de kijken wat hun er van vinden. Ik woon het dichtste bij Breda dus de komende dagen eens langsgaan bij A Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 07:58:
Het lijkt er dus op dat ik hetzelfde of een soortgelijk probleem heb, zonder dat ik de retina variant heb.
Omdat ik er een ssd en meer ram in heb gedaan lijkt mij dat de garantie ook sowieso is verlopen. Daarmee is de garantie na 3 jaar (Apple Care plan) ook verlopen en lijkt het me dus het handigste als ik hem ergens langsbreng om de kijken wat hun er van vinden. Ik woon het dichtste bij Breda dus de komende dagen eens langsgaan bij A Mac.
HDD en RAM zijn user replaceable parts dus garantie is gewoon aanwezig (indien van toepassing). Ik denk eerder dat je een brakke sata kabel hebt of defect ram. De 2012 non retina heeft het prima voor elkaar met de gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag naar de A Mac gegaan in Eindhoven. Uitgelegd wat het probleem was en hij zei dat het misschien kon komen doordat ik teveel anti virus scanners had geïnstalleerd.

Als BitDefender 'uit' staat doet hij nog steeds wel controleren volgens hem.

Vervolgens dus Bitdefender, Dr. Safety, Ghostery en me beide AdBlockers eraf gegooid. Tot op heden geen problemen meer ondervonden.
Pagina: 1