Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Slotje.

Bedankt!

En bedankt voor het verwijderen van je vraag, zodat deze hele post waardeloos geworden is voor het forum..

Topics worden nooit verwijderd op Tweakers. Dat zorg ervoor dat anderen je vraag terug kunnen vinden, en de eventueel nuttige antwoorden die gegeven zijn. Het hele idee van een forum is dat we elkaar helpen.

[ Voor 184% gewijzigd door Question Mark op 30-09-2016 09:53 ]

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je vraag nu precies?

Als eerste lees ik dat je Exchange moet installeren (welke versie?). Daar heeft Microsoft gewoon documentatie voor geschreven. Heb je deze al gelezen?

Indien nee -> alsnog doen
Indien ja -> welk probleem loop je dan tegenaan en wat heb je al uitgezocht nav je probleem

Begin bijvoorbeeld eens met de prerequisites: Exchange 2016 prerequisites

Het is wel de bedoeling dat je zelf bezig gaat en inzet gaat tonen. Wij gaan niet complete migratie- en implementatieplannen voor je uitschrijven. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Question Mark op 29-09-2016 16:13 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat ook wel van belang is, draait er al een AD op die Windows server? Daarnaast met hierboven, denk eerst eens na wat je precies wilt bereiken. Met 'even' Exchange installeren ben je er niet natuurlijk. Waar staat de mail nu, is er nagedacht over cloud oplossingen, availability etc. En dan heb ik het nog niet eens over je andere eisen, daar kun je nog een heel blik per eis voor opentrekken.

Verwijderd

"Mij is gevraagd om het netwerk uit te breiden met een exchange server, automatische installatie & software distributie en remotebeheer. Waar en hoe moet ik deze uitbreidingen installeren? Verder wil ik ook graag weten hoe ik het huidige netwerk het beste kan testen op fouten en uiteraard wanneer ik de uitbreidingen heb doorgevoerd. "

Met alle respect, maar Exchange installeren is niet even een programmaatje installeren waarbij je op Next next next Finish kunt drukken en dat het dan klaar is ! Evenals automatische installatie en software distributie. Dat zijn geen dingen die wij even op dit forum stap voor stap kunnen gaan uitleggen.

Ten eerste moet je al een Active Directory met uiteraard een Domain controller hebben alvorens je Exchange kunt installeren.
Voor hoeveel gebruikers moet Exchange ingericht worden, denk aan de aanschaf van Exchange + het benodigde aantal Exchange user CAL's, dat is niet met een paar honderd euro geregeld.

Ik kan niet beoordelen hoe het jouw kennis m.b.t. dit, maar als ik jou was, zou ik mij eerst eens heel erg gaan verdiepen in de materie, wat het inhoud en wat je nodig hebt, dan een planning maken en duidelijk stellen wat je wilt bereiken. en vooral NIET met dit soort dingen in een productie netwerk gaan proefkonijnen !

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:45
Misschien een tip, gebruik Exchange online, natuurlijk afhankelijk van hoeveel gebruikers.
Dit is niet zo lastig als een volledige Exchange server configureren en onderhouden.

(https://products.office.c...oft-exchange-online-plans)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, topiq mag verwijderd worden!
Pagina: 1