Aruarose, wie speelt er nog?

Pagina: 1
Acties:

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Wie kent het niet? Rose online, vroeger vond ik dit echt een top spel om te spelen en zo waren er veel meer mensen. Helaas is de echte Rose online er niet meer, maar nog wel leuke private servers :). Zo even rond gekeken op tweakers en kwam ik het volgende tegen:

[PC MMORPG] ROSE Online - Deel 35

Dit topic is beetje uitgestorven en volgens mij kijkt er helaas niemand meer op.

Ik ben benieuwd of hier nog mensen zijn die Aruarose spelen? Zelf speel ik namelijk weer :)

lvl 226 Cleric
lvl 72 knight (reborn 1)
En heb nog zat overige poppetjes, maar die lvls weet ik zo niet.

Edit:

Voeg mij maar toe als je wilt :) : EpisodeQuest

[ Voor 4% gewijzigd door erwin26 op 14-10-2016 13:05 ]

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:04
Ik heb een hele tijd geleden AruaRose weer eens geprobeerd. Echter is dit ook best wel dood vergeleken met de tijd toen ik het echt speelde.

Kom heel weinig mensen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Klopt het heeft betere tijden gekend, zoals prison die helemaal vol zat. Tegenwordig is het redelijk druk weer :) En de top clans zitten vooral de boss te killen of heel veel mensen doen instance en dungeons nu en pvp vooral. de PVE is nog wel aan de mindere kant helaas. Als je zo rond loopt kom je wel 2-3 mensen tegen op low lvl pve altijd, mid lvl pve is druk en high is ook druk. Maar niet zoals erg lange tijd geleden.

Tevens zijn ze wel bezig met een nieuwe wereld, wat hopelijk dan nog meer mensen gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
Www.roseonlinegame.com bestaat toch nog? Zijn er geen officiele servers meer?
Hoe kunnen mensen op jullie server komen? Welke guide kan je aanbevelen? Spel nog niet getest maar ziet er wel leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Hurtebise schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:03:
Www.roseonlinegame.com bestaat toch nog? Zijn er geen officiele servers meer?
Hoe kunnen mensen op jullie server komen? Welke guide kan je aanbevelen? Spel nog niet getest maar ziet er wel leuk uit.
De orginele game is helaas mee gestopt er zijn alleen nog private servers. Aruarose is er een van die nogal goed druk is :).

https://www.aruarose.com/

Welke guide weet ik zo niet, de beste chars zijn knight/raider. Wat ik je ook aanraad als je gaat spelen maak een cleric aan ;) Heel erg handig.

Add mij maar anders: EpisodeQuest heet ik op het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStoryTeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-05 20:25
Rose online.... daar heb ik zeer goeie herinneringen aan :) He-le-maal kapot gespeeld. iRose pre-reset, post-reset, jRose ( via proxy ), pRose ( via top-up cards ), naRose, Ruff, SevenHearts, Akram, Arua... allemaal was ik aanwezig. Op verschillende ook als Dev / GM ( Sevenhearts en Akram ). Zeer goeie tijden! Nog flink winst aan gemaakt ook door dat als ik stopte meestal alles wel kwijt kon aan vrienden die het ook speelden.
Toevallig vorig jaar nog Arua opgestart, heb alle chars nog op hoog level, 3 clerics en zoon beetje alle gems sets, ben toen weer wat gaan spelen maar het is toch wel anders. Na veel uitgebreidere games gespeeld te hebben verbleekt het toch wel, al zijn er wel leuke dingen toegevoegd aan Arua maar het komt toch veel neer op heel veel grinden. En zonder een hele leuke groep mensen is dat gewoon erg geest dodend =/

IGNs die ik toen gebruikte waren: DarkSmily, xStoryTeller, xPie, NULL, Schmosby en variaties hierop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 23:14

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Zeker gespeelt maar geen tijd meer voor, daarnaast pakt het me niet meer zoals het vroeger was. Ben heel lang op Titan Rose actief geweest maar ook die is gestop. Toen een account op Arua aangemaakt maar hier niet op het zelfde niveau terug geweest doordat je al begon op lvl 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
xStoryTeller schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:54:
Rose online.... daar heb ik zeer goeie herinneringen aan :) He-le-maal kapot gespeeld. iRose pre-reset, post-reset, jRose ( via proxy ), pRose ( via top-up cards ), naRose, Ruff, SevenHearts, Akram, Arua... allemaal was ik aanwezig. Op verschillende ook als Dev / GM ( Sevenhearts en Akram ). Zeer goeie tijden! Nog flink winst aan gemaakt ook door dat als ik stopte meestal alles wel kwijt kon aan vrienden die het ook speelden.
Toevallig vorig jaar nog Arua opgestart, heb alle chars nog op hoog level, 3 clerics en zoon beetje alle gems sets, ben toen weer wat gaan spelen maar het is toch wel anders. Na veel uitgebreidere games gespeeld te hebben verbleekt het toch wel, al zijn er wel leuke dingen toegevoegd aan Arua maar het komt toch veel neer op heel veel grinden. En zonder een hele leuke groep mensen is dat gewoon erg geest dodend =/

IGNs die ik toen gebruikte waren: DarkSmily, xStoryTeller, xPie, NULL, Schmosby en variaties hierop :)
Aruarose is weer de moeite waard om te spelen vind ik. Veel actieve mensen er open en reborn op je char mogelijk. Helemaal overnieuw beginnen op je char ^^

De andere private servers weet ik zo niet, sommige wel gespeeld, maar toch bij Arua blijven haken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
xleeuwx schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:59:
Zeker gespeelt maar geen tijd meer voor, daarnaast pakt het me niet meer zoals het vroeger was. Ben heel lang op Titan Rose actief geweest maar ook die is gestop. Toen een account op Arua aangemaakt maar hier niet op het zelfde niveau terug geweest doordat je al begon op lvl 120.
Lvl 120 is een keuze die je maakt, je kon ook vanaf lvl 1 beginnen, maar de eerste 80 levels stelt toch niks voor in aruarose. Op lvl 80 begint de fun te komen en leuke mogelijkehid van farmen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 23:14

xleeuwx

developer Tweakers Elect
erwin26 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:11:
[...]

Lvl 120 is een keuze die je maakt, je kon ook vanaf lvl 1 beginnen, maar de eerste 80 levels stelt toch niks voor in aruarose. Op lvl 80 begint de fun te komen en leuke mogelijkehid van farmen :).
Buiten het feit dat bijna iedereen het overslaat en de begin maps niemand meer komt op de farmers na. Dus zijn deze maps uitgestorven wat het voor nieuwelingen niet bevorderd om verder te spelen.

Daarnaast is het voor iedereen makkelijk om 8 accounts van lvl 120 te hebben zonder ervaring van van lvl 120 te hebben. Voor sommige jobs is het redelijk moeilijk om jezelf door de eerste levels heen te werken daar had je dan weer een account bij om in een party te lvle :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
xleeuwx schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:35:
[...]

Buiten het feit dat bijna iedereen het overslaat en de begin maps niemand meer komt op de farmers na. Dus zijn deze maps uitgestorven wat het voor nieuwelingen niet bevorderd om verder te spelen.

Daarnaast is het voor iedereen makkelijk om 8 accounts van lvl 120 te hebben zonder ervaring van van lvl 120 te hebben. Voor sommige jobs is het redelijk moeilijk om jezelf door de eerste levels heen te werken daar had je dan weer een account bij om in een party te lvle :-)
Uitgestorven valt wel mee, ik speel weer met mijn reborn char en kom regelmatig nieuwe spelers tegen.

Dat is heel makkelijk om te doen ja, maar lvl 120 is niks in het spel hé. Maakt niet uit welke class je hebt, zolang je maar een goede cleric hebt. Lvl 120+ wordt het stukken lastige waar je nog wel de moeite hebt om met sommige accounts omhoog te gaan. Of je moet rijk zijn en gewoon setje kopen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:00
Ik dacht mij te herinneren dat ik de laatste keer een multi-box setup had waar je een cleric achter je kont aan liet lopen om je van buffs en heals te voorzien. was best ziekelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:06
erwin26 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:43:
[...]

De orginele game is helaas mee gestopt er zijn alleen nog private servers. Aruarose is er een van die nogal goed druk is :).

Welke guide weet ik zo niet, de beste chars zijn knight/raider. Wat ik je ook aanraad als je gaat spelen maak een cleric aan ;) Heel erg handig.

Add mij maar anders: EpisodeQuest heet ik op het spel.
Officiële servers zijn er nog wel hoor. Die hierboven gelinkt is, is dus de officiële. Maar ik heb Rose ook helemaal kapot gespeeld. De cartoony look vind ik helemaal geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:00
Kennelijk is mijn account Permanently Blocked. Geen idee waarom, te lang niet meer gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Cardinal schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:01:
Ik dacht mij te herinneren dat ik de laatste keer een multi-box setup had waar je een cleric achter je kont aan liet lopen om je van buffs en heals te voorzien. was best ziekelijk.
Dat bestaat ja, zo'n autohotkey script was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Xepos schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:09:
[...]

Officiële servers zijn er nog wel hoor. Die hierboven gelinkt is, is dus de officiële. Maar ik heb Rose ook helemaal kapot gespeeld. De cartoony look vind ik helemaal geweldig!
Die link deed het bij mij niet meer vandaar dat ik dat dacht haha. Dat vond ik dus ook die cartoony look maakt het spel juist leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Cardinal schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:20:
Kennelijk is mijn account Permanently Blocked. Geen idee waarom, te lang niet meer gespeeld?
Nee er is eens een server wipe geweest. Iedereen moest overnieuw beginnen etc. Dit is dan wel echt jaren geleden, maar als je al lang niet meer hebt gespeeld kan het door dat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-05 10:47
Ik ben weer begonnen met spelen van Rose online dankzij deze forum topic.
Lol, moet er wel weer aan wennen... maar de gamestijl is zooo schattig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
De echte Rose of een private server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDennie
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik speel dit ook weer sinds maandje ! Had jaren gespeeld

Voeg me toe: ontbijtspek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
xDennie schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:21:
Ik speel dit ook weer sinds maandje ! Had jaren gespeeld

Voeg me toe: ontbijtspek
check ik voeg je vanavond toe op men main :)

Wat is je lvl en class?

Edit:

je moet online zijn om je te kunnen adden... Mijn shoppie staat in juno naast de marketplace. Username: Iforgotyourname. Mail maar naar die toe :)

[ Voor 22% gewijzigd door erwin26 op 24-10-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adminappelgebak
  • Laatst online: 26-05 09:14
Ow wauw AruaROSE, dat is echt lang geleden zeg! Heb nog een Knight ergens in de lvl 200 en ook een cleric ergens rond de lvl 200. Wat heb ik dat kapot gespeeld vroeger zeg. En inderdaad, cleric met knight en autohotkey op cleric en dan de cleric gewoon altijd de knight laten volgen. Ideaal was dat! Alleen ging soms de cleric nog wel eens dood in prison, dat was minder ideaal hahaha

Ik vraag mij echt af of het nog wel de moeite waard is om te spelen, want ik weet dat het 2 jaar geleden echt aan het doodbloeden was en er telkens minder spelers speelde. Beginning grounds (adventurers plains) waren 10 tot 9 jaar geleden nog echt druk met veel high lvl clerics die noobs hielpen zoals ik destijds, maar dat werd ook echt veel minder... En dan je 2nd job quest, wat was dat altijd een hel, iedereen die hetzelfde aan het farmen was haha XD Goede oude tijd!

Zou mijn account nog bestaan? Volgens mij heette mijn knight "SpiritofRazor" en Cleric heette dacht ik "nattebil". Kan iemand dat checken of die nog bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
adminappelgebak schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:01:
Ow wauw AruaROSE, dat is echt lang geleden zeg! Heb nog een Knight ergens in de lvl 200 en ook een cleric ergens rond de lvl 200. Wat heb ik dat kapot gespeeld vroeger zeg. En inderdaad, cleric met knight en autohotkey op cleric en dan de cleric gewoon altijd de knight laten volgen. Ideaal was dat! Alleen ging soms de cleric nog wel eens dood in prison, dat was minder ideaal hahaha

Ik vraag mij echt af of het nog wel de moeite waard is om te spelen, want ik weet dat het 2 jaar geleden echt aan het doodbloeden was en er telkens minder spelers speelde. Beginning grounds (adventurers plains) waren 10 tot 9 jaar geleden nog echt druk met veel high lvl clerics die noobs hielpen zoals ik destijds, maar dat werd ook echt veel minder... En dan je 2nd job quest, wat was dat altijd een hel, iedereen die hetzelfde aan het farmen was haha XD Goede oude tijd!

Zou mijn account nog bestaan? Volgens mij heette mijn knight "SpiritofRazor" en Cleric heette dacht ik "nattebil". Kan iemand dat checken of die nog bestaan?
Het is zeker de moeite waard om nog te spelen. Het is echt veel drukker dan 2 jaar geleden :) je kan nu instance boost doen naar lvl 120. Dus lvl 1 tot 120 is vrij rustig. Je komt nog wel mensen tegen, maar niet zoveel als eerst. Na lvl 120 staat het weer goed voel.

We kunnen niet checken of je accounts nog bestaat. Je kan wel inloggen op hun site en dit nog effe checken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05 11:24
Ik speelde dit toen het nog in de Beta was :O voordat NArose kwam enzo! Wat een heerlijke herinneringen aan deze game :o

Wordt het nog een beetje gedaan?

Herinneringen!
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v209/korl/screen067-1.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Gutanoth op 30-05-2017 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakMore
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-03 07:32
Iemand die in de classic server gaat spelen? Ik ga het misschien na 10 jaar toch eens weer oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 15:09
Ik kreeg de mail ook! Mijn middelbare schoolgenootjes zijn vol van nostalgische gevoelens. Ik ga morgenavond een account aanmaken en even mijn eerste masteries regelen! Leuk man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daankes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-10-2023
Ik ga in ieder geval uit nostalgisch oogpunt een character aanmaken en ik zie wel hoe lang ik het vol houd.
In-game naam wordt Goande, mocht iemand mij toe willen voegen.

Ik probeer direct vanaf het begin (18:00 onze tijd) in ieder geval aanwezig te zijn, mocht iemand de eerste uren samen willen spelen.

[ Voor 28% gewijzigd door daankes op 15-05-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordApple
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-07-2023
In het verleden heb ik Arua Rose letterlijk stuk gespeeld, erg goede tijden gehad en menig nachtje met vrienden doorgehaald om te farmen / levelen e.d. Uiteindelijk voornamelijk gestopt wegens alle updates die het voor mij (en mijn vrienden) minder tot uiteindelijk niet meer leuk maakte.

Nu kreeg ik opeens ook de mail van de launch van de Classic Server. Uit nieuwsgierigheid weer is geïnstalleerd en gisteren m'n eerste uurtjes op de classic server versleten.

Moet eerlijk zeggen dat het weer heerlijk is om terug te zijn, het speelt letter zoals de "oude" en "vertrouwde" Rose zoals de meeste van jullie hier zullen kennen.

Ben benieuwd of meer mensen hier de Classis server (fanatiek) gaan spelen, ik wil dit in ieder geval wel graag doen! Wellicht is er wel interesse om een Nederlandse (?) clan op te richten?

Ben benieuwd!

Add me ingame: HeavenlyEvanlyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arni3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-05 21:46
LordApple schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:27:
In het verleden heb ik Arua Rose letterlijk stuk gespeeld, erg goede tijden gehad en menig nachtje met vrienden doorgehaald om te farmen / levelen e.d. Uiteindelijk voornamelijk gestopt wegens alle updates die het voor mij (en mijn vrienden) minder tot uiteindelijk niet meer leuk maakte.

Nu kreeg ik opeens ook de mail van de launch van de Classic Server. Uit nieuwsgierigheid weer is geïnstalleerd en gisteren m'n eerste uurtjes op de classic server versleten.

Moet eerlijk zeggen dat het weer heerlijk is om terug te zijn, het speelt letter zoals de "oude" en "vertrouwde" Rose zoals de meeste van jullie hier zullen kennen.

Ben benieuwd of meer mensen hier de Classis server (fanatiek) gaan spelen, ik wil dit in ieder geval wel graag doen! Wellicht is er wel interesse om een Nederlandse (?) clan op te richten?

Ben benieuwd!

Add me ingame: HeavenlyEvanlyn
Ben zelf ook weer gestart met spelen. Vroeger in meerdere servers gespeeld zoals Irose, Ruff, Akram, Sevenhearts, Titan..
Toen ik hoorde dat er een classic server zou starten op Arua heb ik ook direct weer (meerdere) chars aangemaakt.

Mocht je het leuk vinden om met in-game toe te voegen, mijn naam is daar 'Arni3'
Pagina: 1