Videokaart & voeding advies voor nieuwe desktop

Pagina: 1
Acties:

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-02 13:51
Ik zoek een?
Een videokaart & voeding

Wat is je budget?
Videokaart & voeding mogen in totaal max 400 euro kosten.
Ik verwacht zelf dat het goedkoper kan dan 400 maar als het hier uiteindelijk toch in de buurt komt zou een uitleg waarom dit beter is dan een goedkoper alternatief op prijs gesteld worden :)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren gezien ik hier zelf redelijk weinig verstand van heb.
Met het complete systeem moet ik uiteindelijk in staat zijn om spellen als Civilization & Heroes of Newerth zonder problemen te draaien. Volgens mij is hier geen bijzonder sterke videokaart voor nodig. Zou top zijn als het totale systeem niet te veel herrie maakt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Onderstaande is wat ik tot nu toe bij elkaar heb gezocht.
Als jullie verder opmerkingen hebben m.b.t. het systeem dan hoor ik dat uiteraard ook graag.

EDIT: Bij de specs van het moederbord zag ik geen max geheugensnelheid staan. Is dit geheugen compatible met dit moederbord?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 205,95€ 205,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 281,49€ 281,49
1Antec GX500€ 43,15€ 43,15
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 735,44

[ Voor 17% gewijzigd door -Casper op 29-09-2016 16:57 . Reden: update van pw lijst ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:11

D4NG3R

kiwi

:)

Ga je je CPU overklokken? Zo nee, pak lekker de pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed, het RAM kan een stuk goedkoper: pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Ten eerst heb een overklokbare cpu op een moederbord waarmee je niet kan overklokken. Als overklokken een wens is, wat ik niet aan raad omdat het in games erg weinig oplevert, heb je een Z170 moederbord nodig als de pricewatch: ASRock Z170 Extreme4. Ga je niet overklokken dan kan je voor een pricewatch: Intel Core i5-6500 Boxed op het mobo uit je lijstje kiezen.
3000 MHz werkt niet op het B150 moederbord. Sneller dan 2133 gaat het niet lopen zodat sneller kiezen dan dat onnodig is pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 of pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213

Tot zover het ongevraagde advies, nu verder met jou vraag.
Een GTX 1060 voldoet op de monitor. Een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G heeft een goede prijs/prestatie.
Als voeding kan je daar een pricewatch: Corsair CX450M of kwalitatief betere en efficientere pricewatch: Seasonic G-series 360 watt voor gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2016 15:37 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Qua voeding is dit een aanrader qua prestaties, kwaliteit en prijs:
pricewatch: Seasonic G-series 360 watt
pricewatch: Corsair CX450M

Dit zijn goede instappers qua videokaart:
pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC
pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G

Ik zou de boxed koeler vervangen als je stilte belangrijk vind, ook op hoge load (games, rendering, whatever):
pricewatch: Arctic Freezer i32
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
pricewatch: be quiet! Pure Rock

Weet je zeker dat je voor een 21:9 monitor zou kiezen? Veel media en software is iets fijner op 16:10/16:9 ratio te bekijken en te gebruiken. 21:9 is mijn inziens meer geschikt voor dedicated film kijkers :*)

[ Voor 15% gewijzigd door ToFast op 29-09-2016 15:46 ]

• -Casper
Bedankt voor de snelle reacties.
Ondertussen heb ik de processor en het geheugen aangepast, zal het lijstje in de eerste post zo ff bijwerken.

Dan vergelijk ik nu 2 videokaarten waar ik slechts 2 kleine verschillen in zie.

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G

Ik zie hier een verschil in OpenGL versie (4.4 vs 4.5) en type koeling (semi-passief vs actief).
Nu verwacht ik dat de OpenGL versie geen wereld van verschil zal maken maar de koeling wel?
Enig advies m.b.t. deze 2 videokaarten?

En bij de keuze van 1 van deze videokaarten zou dus een pricewatch: Corsair CX540M moeten voldoen?
[b]ToFast schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:39:
Weet je zeker dat je voor een 21:9 monitor zou kiezen? Veel media en software is iets fijner op 16:10/16:9 ratio te bekijken en te gebruiken. 21:9 is mijn inziens meer geschikt voor dedicated film kijkers :*)
Is nog een puntje van twijfel, maar het nadeel is dat als ik naar 16:9 verhouding stap er zo'n 100 euro bovenop komt.

• ToFast
-Casper schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:07:
Bedankt voor de snelle reacties.
Ondertussen heb ik de processor en het geheugen aangepast, zal het lijstje in de eerste post zo ff bijwerken.

Dan vergelijk ik nu 2 videokaarten waar ik slechts 2 kleine verschillen in zie.

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G

Ik zie hier een verschil in OpenGL versie (4.4 vs 4.5) en type koeling (semi-passief vs actief).
Nu verwacht ik dat de OpenGL versie geen wereld van verschil zal maken maar de koeling wel?
Enig advies m.b.t. deze 2 videokaarten?

En bij de keuze van 1 van deze videokaarten zou dus een pricewatch: Corsair CX540M moeten voldoen?

[...]

Is nog een puntje van twijfel, maar het nadeel is dat als ik naar 16:9 verhouding stap er zo'n 100 euro bovenop komt.
Al die kaarten zijn semi passief. Dat houdt in dat de koeler niet draait tot een bepaalde temperatuur en dus volledig stil zijn dan. Zal qua opengl ondersteuning wel een foutje zijn, het zijn exact dezelfde GPUs!

Verwijderd

De MSI is niet semi-passief. De Gigabyte wel.

• ToFast
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:51:
De MSI is niet semi-passief. De Gigabyte wel.
Ik lees tegenbestijdige berichten hierover, dus spin me er niet op vast maar volgens mij is haast elke gtx1060 semi passief. Zoals al gezien met de opgengl versie ondersteuning, moet je soms de pricewatch specificaties met een korreltje zout nemen. Ze zouden het allemaal moeten kunnen (via firmware geregeld)

[ Voor 6% gewijzigd door ToFast op 29-09-2016 16:56 ]

Verwijderd

Zover ik weet heeft bij MSI heeft alleen de Gaming series semi-passieve koeling.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2016 17:02 ]

• -Casper
Bedankt voor de hulp. Just to make sure heb ik het eerste bericht weer ff bijgewerkt met de huidige samenstelling. De monitor heb ik er even uit gelaten. Ga ik nog even over nadenken.

De combinatie van onderdelen die ik nu heb samengesteld is dus compatible?

• ToFast
-Casper schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:00:
Bedankt voor de hulp. Just to make sure heb ik het eerste bericht weer ff bijgewerkt met de huidige samenstelling. De monitor heb ik er even uit gelaten. Ga ik nog even over nadenken.

De combinatie van onderdelen die ik nu heb samengesteld is dus compatible?
Ja dat gaat goed werken. Ik mis nog wel een SSD (opslag), eventueel windows ? En de 3 tientjes voor een stille koeler op de CPU kan je ook later investeren mocht je de boxed-versie toch te luid vinden. Je krijgt nu een systeem met ene zeer stille voeding, snelle volledig stille SSD (mag ik hopen) en semi passieve en stille videokaart, die boxed koeler gaat het luidst zijn.

• -Casper
ToFast schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:04:
[...]

Ja dat gaat goed werken. Ik mis nog wel een SSD (opslag), eventueel windows ? En de 3 tientjes voor een stille koeler op de CPU kan je ook later investeren mocht je de boxed-versie toch te luid vinden. Je krijgt nu een systeem met ene zeer stille voeding, snelle volledig stille SSD (mag ik hopen) en semi passieve en stille videokaart, die boxed koeler gaat het luidst zijn.
Mijn laptop is gesneuveld maar de SSD daarvan werkt nog prima dus die zet ik over. Windows installatie heb ik ook nog wel liggen. De koeler van de CPU had ik inderdaad ook zo bedacht. Eerst maar eens horen hoe luid die met deze configuratie is.

Aan alle mensen die een bijdrage hebben geleverd; bedankt voor alle hulp! _/-\o_

Verwijderd

ToFast schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:04:
Je krijgt nu een systeem met ene zeer stille voeding, snelle volledig stille SSD (mag ik hopen) en semi passieve en stille videokaart, die boxed koeler gaat het luidst zijn.
De luidste onderdelen zullen de casefans zijn. Zelfs als je de fancontroller laag zet zijn ze nog hoorbaar. Geluid en beperkte ruimte voor kabels zijn de grootste nadelen van de GX500 (van alle Antec GXen overigens)

• ToFast
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:11:
[...]

De luidste onderdelen zullen de casefans zijn. Zelfs als je de fancontroller laag zet zijn ze nog hoorbaar. Geluid en beperkte ruimte voor kabels zijn de grootste nadelen van de GX500 (van alle Antec GXen overigens)
Goed dat je dat nog even opmerkt. Misschien kan de TS dan nog beter kijken naar een andere kast die stiller is (zowel qua meegeleverde fans als qua demping) en beter qua kabelmanagement. Voor die prijs, 4 a 5 tientjes, is er nogal wat te krijgen.
Pagina: 1