bekabeld netwerk traag

Pagina: 1
Acties:

• michielstekel
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-02-2021
Ik heb mijn netwerk volledig bekabeld. Vanuit de tele2-router verbind ik mijn imac naar mijn time capsule, mijn apple tv en mijn tv. Internet gaat volgens mij zoals het hoort, ook de wifi werkt in orde. Toch heb ik problemen als ik bijv mijn beeldscherm via airplay op mijn apple tv wil streamen, of een map wil openen op mijn time capsule.
Als ik stream van mijn telefoon naar apple tv duurt t lang voordat hij verbinding heeft, en meestal stopt de verbinding ook na 1 of 2 minuten.
Ik heb laatst de UTPkabel naar mijn apple tv vervangen maar ik merk geen verschil.
Overigens werkt internet op mijn gewone tv (uitzending gemist) perfect.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
bij voorbaat dank!
Michiel

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:55

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Al een Firmware update op je Apple TV en Time Capsule gedaan?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-06 13:17
werkt de appletv niet draadloos met je mac of als er een touwtje (lees cat-kabel inzit) dat hij bedraad verder gaat?

...

• michielstekel
ATV en Time capsule zijn beide up to date. Overigens gebruik ik mijn TC niet als airport, maar gewoon als externe harde schijf in mijn netwerk. Netwerk gaat volledig via mijn router.

ATV werkt natuurlijk gewoon draadloos, maar soms hapert ATV bij streamen. Aangezien 'kabel altijd sneller is' doe ik sinds een tijdje t liefst zoveel mogelijk bekabeld, maar volgens mij kan t een stuk beter.

• koentjuh1987
kun je niet ergens in het menu aangeven welke signaal hij gebruikt kabel vs wifi? mogelijk pakt hij standaard alsnog de wifi...

...

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 15:49

page404

Website says no

Heb je ook IP TV? Probeer je bedrade netwerk eens zonder IPTV signaal over het netwerk. Misschien staat er iets te multicasten, daar kan de Airport bv slecht tegen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• koentjuh1987
http://forum.iculture.nl/...ok-pro-naar-apple-tv.html hier is volgens mij een vergelijkbare situatie behandeld.

...

• michielstekel
Dank voor jullie hulp.
Ik gebruik geen airport, gewoon een tele2 router met een kabel naar de ATV, een kabel naar mijn imac, een naar mijn externe harde schijf, en een rechtstreeks in mijn tv. geen digitale tv oid.

ik weet 100% zeker dat de ATV de kabel gebruikt, heb wifi nml niet geinstalleerd daarop. Als ik mijn beeldscherm mirror op mijn atv, hapert het enorm. Zou bijna denken dat t aan de router ligt..?

• koentjuh1987
michielstekel schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:33:
Dank voor jullie hulp.
Ik gebruik geen airport, gewoon een tele2 router met een kabel naar de ATV, een kabel naar mijn imac, een naar mijn externe harde schijf, en een rechtstreeks in mijn tv. geen digitale tv oid.

ik weet 100% zeker dat de ATV de kabel gebruikt, heb wifi nml niet geinstalleerd daarop. Als ik mijn beeldscherm mirror op mijn atv, hapert het enorm. Zou bijna denken dat t aan de router ligt..?
kun je de atv niet rechtstreeks aan je imac hangen om je router uit te sluiten? of mogelijk een andere router lenen van iemand?

...

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 16:13

Ursamajor

Astrofotograaf

michielstekel schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:42:
Als ik stream van mijn telefoon naar apple tv duurt t lang voordat hij verbinding heeft, en meestal stopt de
Michiel
Is je wifi niet gewoon brak? Probeer eens een ander kanaal (dat vrij is of minder belast)

Gadgets FTW!

• michielstekel
zal vnv eens met andere router proberen.

Brakke wifi lijkt me niet de oorzaak van een slecht functionerend volledig bekabeld netwerk

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Misschien iets met QoS settings in je router? Ik ken de apparaten van Tele2 niet.

Je kunt de router uitsluiten door hem te vervangen door een switch en alle apparaten tijdelijk een statisch IP adres te geven. Vanaf dat punt verder troubleshooten.

Forever raver!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 16:13

Ursamajor

Astrofotograaf

michielstekel schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:40:
zal vnv eens met andere router proberen.

Brakke wifi lijkt me niet de oorzaak van een slecht functionerend volledig bekabeld netwerk
Maar je streamt met je iPhone via Wifi iets naar de Apple tv? Dan zit er toch Wifi tussen?

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielstekel
Ursamajor schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:27:
[...]

Maar je streamt met je iPhone via Wifi iets naar de Apple tv? Dan zit er toch Wifi tussen?
Ja klopt sorry, maar als ik mijn iMac mirror is het ook traag, of vanuit mijn iMac een map op mijn timecapsule wil openen, dus volgens mij ligt t dan niet per se aan de WiFi, toch?

• koentjuh1987
Denk je router....

...

• michielstekel
probleem lijkt opgelost. Inderdaad de router. Ik heb een oude linksys router als switch ertussen gezet en alles loopt prima.
Dank voor jullie hulp/meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 16:37
michielstekel schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:06:
probleem lijkt opgelost. Inderdaad de router. Ik heb een oude linksys router als switch ertussen gezet en alles loopt prima.
Dank voor jullie hulp/meedenken!
Ja dat lijkt mij ook. Die dingen zijn absoluut niet geschikt om iets qua routering te doen.
En nu heel gauw die tele2 router in bridge gooien en de TC airport het routerwerk laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielstekel
hmmm.. internet valt wel vaak een minuut of wat uit (zowel wifi als bekabeld). niet op alle apparaten tegelijk, dat dan weer wel.. Is de oude linksys router niet meer helemaal oke of doe ik iets verkeerd?
(heb wifi tele2 router uitgezet en kabel van lan naar lan naar de linksys router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Je moet de Tele2 router in Bridge mode zetten. Ook ff de firmware update van je oude linksys.

Forever raver!

Pagina: 1