Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen,

Ik ben mezelf aan het oriënteren naar een nieuwe smartphone.
Na een avond zoeken en vergelijken ben ik op de Samsung S7 Active uit gekomen.
Enige probleem is dat deze telefoon alleen in de VS wordt verkocht.
Nu vroeg ik me af of iemand een telefoon weet met vergelijkbare specificaties.
Het gaat mij vooral om de resolutie, pixel density en batterij duur.
een batterij duur die groter is dan de S7 Active zou zelfs nog mooier zijn.

Hier de specificaties van de S7 Active:
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s7_active-8004.php

Qua budget ben ik behoorlijk flexibel, dus daar hoeft niet per se op gelet te worden.
Ik hoor het graag als iemand iets weet

Alvast Bedankt.

Edit: Het stevige aan de S7 Active is inderdaad een pluspunt, maar geen vereiste. het 5.1" scherm was me nog niet opgevallen aan de Active. liever heb ik een scherm van minimaal 5.5". Het scherm het liefst 2560x1440p, groter is niet nodig. pixel density van minimaal 500ppi is ook gewenst.
Ram geheugen minimaal 3GB en opslag minimaal 32GB. de Accu inderdaad zo groot/efficiënt mogelijk. Zoals ik zei ben ik qua budget flexibel. ergens tussen de €500 en €900 euro zou ideaal zijn. (goedkoper is altijd welkom natuurlijk ;) ).

Edit: Zodra ik mijn ideale specificaties bij de pricewatch invoer komen er geen resultaten uit, vandaar dat ik me richting het forum keer. Kans bestaat natuurlijk dat mijn ideale telefoon op de huidige technologie vooruit loopt. :')

Edit: Wat ik vooral het belangrijkst vindt is kwaliteit van het scherm (voornamelijk voor het bekijken van video's) en batterijduur. de batterijduur kan mij niet hoog genoeg zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2016 23:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:13
Heb je zelf al in de pricewatch gefiltert ?

Bij de filters kan je kiezen bij "invloeden van buitenaf " stootvast . Dan krijg je "rugged" telefoons te zien, dat is denk ik waar je naar opzoek ben. Tevens kan je dan ook andere filters aan de hand van je wensen instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit is aankoopadvies dus schopje AND -> MAA.

Het voordeel van de S7 Active is dat het een solide smartphone is en dat is nou net de feature van de S7 Active die je niet noemt als voordeel / waar je naar op zoek bent.

Waarom voldoet de normale S7 niet? Het enige verschil is de accu.

Maar je bent dus op zoek naar: een telefoon met een 5,1" scherm (of mag groter ook?) en 2560x1440px en het liefste zo'n groot mogelijk accu.

Verder nog voorkeur betreft ram geheugen, SD kaart, opslag, budget, etc.?

Geef even wat meer details en informatie, want hier kunnen we nog niet zoveel mee. Verder heb je al in de Pricewatch gekeken?

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 29-09-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:53
Ik kan je zelf zeggen dat je geen verschil gaat zien tussen een 1080p, 2560 of 1440 scherm op 5-5.5 inch. Of je moet natuurlijk met je neus tegen het scherm zitten. Anyways ik heb zelf de Oneplus 3, veel mensen komen van de S7 naar de Oneplus op xda met allemaal de zelfde reden dat de Oneplus gewoon een stukje sneller en vloeiender aanvoelt. Als je echt voor perfectie wilt gaan zou ik lekker naar Apple gaan. Het is erg moeilijk iets aan te raden met zo weinig info en details. Geef je om de camera? Snel laden? Snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Moto Z force is denk ik de enige tegenhanger (waarvan iedereen zich vertwijfeld afvraagt wanneer 'ie nu eindelijk leverbaar wordt).

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Je kunt een S7 Edge overwegen, dat komt er in de buurt.
http://www.gsmarena.com/c...Phone2=7945&idPhone3=7454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:28:
Moto Z force is denk ik de enige tegenhanger (waarvan iedereen zich vertwijfeld afvraagt wanneer 'ie nu eindelijk leverbaar wordt).
Op het moment is dit inderdaad mijn voornaamste keuze. Vooral omdat bij deze de batterijduur makkelijk kan worden uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:57:
Zodra ik mijn ideale specificaties bij de pricewatch invoer komen er geen resultaten uit, vandaar dat ik me richting het forum keer.
Maar als ik in de Pricewatch ga kijken komen er 112 resultaten uit. Welke specificaties voer je nog meer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:34:
[...]

Maar als ik in de Pricewatch ga kijken komen er 112 resultaten uit. Welke specificaties voer je nog meer in?
Als ik vervolgens bij jouw resultaten de accucapaciteit of gesprekstijd omhoog gooi, dan blijven er maar 2 over. Allebei hebben nog niet een accuduur die ik genoeg vindt. Zoals ik al zei kan het goed zijn dat ik meer wil dan dat op het moment mogelijk is. Wat ik dus het belangrijkst vindt is dat telefoon snel is en snel laad, de accu lang mee gaat en het scherm van hoge kwaliteit is. al het andere, zoals de camera of de opslagcapaciteit. vind ik verder niet heel belangrijk.
Ook even belangrijk om te melden is dat het niet zo is dat ik snel een nieuwe telefoon nodig heb. dit topic is voor mij meer ter oriëntatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:43:
[...]
Als ik vervolgens bij jouw resultaten de accucapaciteit of gesprekstijd omhoog gooi,
Op gesprekstijd zou ik niet filteren, aangezien die bij veel telefoons niet bekend is en daarom niet ingevuld. Accucapaciteit kan ik me dan wel weer in vinden.

Maar is een grote accu echt een must? Want alle high end toestellen ondersteunen tegenwoordig quick charge (of een van de alternatieven), waardoor de telefoon in 30 minuten voor de helft of meer is volgeladen.

Naar wat voor accu capaciteit ben je op zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:00:
[...]

Maar is een grote accu echt een must? Want alle high end toestellen ondersteunen tegenwoordig quick charge (of een van de alternatieven), waardoor de telefoon in 30 minuten voor de helft of meer is volgeladen.
Ik werk in een winkel in meerdere filialen. Op mijn werkplekken zijn er haast nooit plekken waar ik mijn telefoon in de lader bij de hand kan hebben en waar hij tegelijkertijd veilig ligt voor mensen met mindere goede bedoeling. vandaar dat een grote accu voor mij ideaal zou zijn. Ook gebruik ik mijn telefoon veel voor het kijken van YouTube video's en dat vergt natuurlijk ook veel van de accu.
rens-br schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:00:
[...]

Naar wat voor accu capaciteit ben je op zoek?
Op GsmArena.com heb ik telefoons gezien die zei een Battery Endurance Rating geven tussen de 90 en 100 uur. 3 telefoons van hun zitten met de video playback tijd boven de 20 uur. 1 daarvan heeft maar een resolutie van 720x1280, de andere is de Samsung S7 Active die niet in Nederland verkrijgbaar is en de andere is de Samsung S7 Edge. Nu lijkt het er dus op dat het de S7 Edge wordt tegen die tijd.
Ik houd mijn opties graag open, dus als iemand nog vergelijkbare opties heeft dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:18:
[...]
Ik werk in een winkel in meerdere filialen. Op mijn werkplekken zijn er haast nooit plekken waar ik mijn telefoon in de lader bij de hand kan hebben en waar hij tegelijkertijd veilig ligt voor mensen met mindere goede bedoeling. vandaar dat een grote accu voor mij ideaal zou zijn. Ook gebruik ik mijn telefoon veel voor het kijken van YouTube video's en dat vergt natuurlijk ook veel van de accu.
Alle telefoons gaan minimaal één hele dag mee op de accu, dus het is niet nodig om die overdag op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:18
Ik heb vrijdag iemand gezien met de Oukitel K10000. Die haalt meer dan een week op één acculading :+ Voldoet niet aan alle andere vereisten, schermgrootte wel maar resolutie bijvoorbeeld niet.

Mocht je zo'n toestel aanschaffen zorg dan wel dat de fysiotherapeut bij je zorgverzekering goed gedekt is, dit toestel is wat solide uitgevoerd en navenant zwaar :p

[ Voor 22% gewijzigd door Carpento op 05-10-2016 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:20:
[...]

Alle telefoons gaan minimaal één hele dag mee op de accu, dus het is niet nodig om die overdag op te laden.
Ik gebruik mijn telefoon best intensief en het is voor mij niet heel handig om hem 's nachts op te laten (lastig uit te leggen waarom). Nu kan ik natuurlijk mijn gedrag gaan aanpassen aan mijn telefoon. Maar ik pas liever mijn telefoon aan mij aan dan dat ik mezelf aanpas aan mijn telefoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Carpento schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:32:
Ik heb vrijdag iemand gezien met de Oukitel K10000. Die haalt meer dan een week op één acculading :+ Voldoet niet aan alle andere vereisten, schermgrootte wel maar resolutie bijvoorbeeld niet.
Die Oukitel had ik gezien, inderdaad. Die gebruikt een lithium polymeer accu i.p.v. een lithium ion accu. Helaas zijn alle andere specificaties wat beneden maat.
Pagina: 1