Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Game PC +- 1500 Euro

Pagina: 1
Acties:

• Binshou
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 08:25
Nieuwe Game PC +- 1500 Euro (met blik op curverd scherm / waterkoeling volgend jaar)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De hoofdprioriteit is voornamelijk gamen, en eventueel wat VM's draaien als test.
In de toekomst wil ik graag wat overklokken, en dan waterkoeling erin plaatsen, hierbij zal dan tevens
mijn 27 inch scherm plaats gaan maken voor een curved widescreen. (hier moet ik mij alleen nog in verdiepen)
Ik ben van plan om een kleine kast te halen, dit i.v.m. dat de pc in de woonkamer komt te staan.
Hierdoor ben ik gaan kijken naar een Mini ITX build.

Volgend jaar zou ik graag Waterkoeling erin willen zetten, en een Curved Widescreen neerzetten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 Euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een oude Voeding: Tagan TG900-BZ PipeRock 900W (900 Watt) TN9G30
Deze is uit 2010 en heb ik ooit gekocht voor een SLI opstelling, en vanwege de looks.
Ik weet niet wat wijsheid is, deze nog gebruiken of een algehele nieuwe kopen.

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817814013

Ik heb ook nog een oude SSD en een 2 TB harde schijf liggen, die ik misschien erbij wil plaatsen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geheel nieuw systeem, exclusief randapparatuur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb tot nu toe altijd Intel, Nvidia en MSI gehad.
Zover is dit goed bevallen, en heb ik er geen problemen mee ondervonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een klein strak design, en indien mogelijk wat stiller systeem.

Ga je overklokken?
Ja dit wil ik graag in de toekomst doen i.c.m. waterkoeling

Wat verwacht je van ons?
Een controle op de onderdelen, dit omdat ik voor het eerst een itx samenstelling maak.
Ik vraag me af of ik niet beter een goedkopere cpu koeling kan nemen, dit met oog op waterkoeling die ik er later in wil zetten.
Indien er mensen goede ervaringen met Waterkoeling hebben zie ik graag alvast wat tips en tricks tegemoet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 345,95€ 345,95
1MSI Z170I Gaming Pro AC€ 152,95€ 152,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 494,95€ 494,95
1Fractal Design Define Nano S Zwart Window€ 67,51€ 67,51
1Antec Kuhler H2O H1200 Pro€ 75,74€ 75,74
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 78,-€ 78,-
1Corsair RM550x€ 94,80€ 94,80
1Crucial BX200 480GB€ 108,74€ 108,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.418,64

PSN: Res_Binshou

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-11 11:39
Je hebt de i7 neem ik aan gekozen voor de virtuele machines? En op welke resolutie wil je gaan gamen?
Of de voeding nog goed is zou je even aan -The_Mask- moeten vragen. De voeding die je nu hebt is overkill, als je een nieuwe voeding gaat kopen zou ik de RM550x aanbevelen.

Je hebt nu al waterkoeling, ga je later andere kopen of hoe moeten wij dit zien?

• Binshou
Toxic_Dreams schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:58:
Je hebt de i7 neem ik aan gekozen voor de virtuele machines? En op welke resolutie wil je gaan gamen?
Of de voeding nog goed is zou je even aan -The_Mask- moeten vragen. De voeding die je nu hebt is overkill, als je een nieuwe voeding gaat kopen zou ik de RM550x aanbevelen.

Je hebt nu al waterkoeling, ga je later andere kopen of hoe moeten wij dit zien?
Ik heb de i7 gekozen met de gedachte tegelijk te kunnen gamen en vm's te kunnen draaien.

Voor nu heb ik nog geen waterkoeling, dit is iets wat ik qua budget later wil aanschaffen inclusief een nieuw scherm. De voorkeur gaat dan uit naar een 1440p scherm.

• Toxic_Dreams
pricewatch: Antec Kuhler H2O H1200 Pro is waterkoeling ;)

Prima, dan de i7 houden. Wanneer ben je van plan dat 1440p scherm precies te kopen? Volgend jaar is nogal ruim..

• Binshou
Toxic_Dreams schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:25:
pricewatch: Antec Kuhler H2O H1200 Pro is waterkoeling ;)

Prima, dan de i7 houden. Wanneer ben je van plan dat 1440p scherm precies te kopen? Volgend jaar is nogal ruim..
Haha sorry, ik had duidelijker moeten zijn wat ik met waterkoeling bedoelde.
De cpu koeler die ik geselecteerd had is inderdaad waterkoeling, maar het uiteindelijke doel is om alles vanaf een pomp -> gpu -> cpu door te zetten. Ik heb wat builds met hardtubes bekeken die er leuk uitzien. Dit is iets wat ik nog niet eerder heb gedaan, en mij in wil verdiepen.

Wat betreft de planning, nu een desktop kopen dit omdat mijn laptop / oude desktop het niet meer trekt.
Rond Maart / April een nieuw scherm.
Na ca 1 jaar alles met waterkoeling inbouwen.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, zoniet dan hoor ik het wel :)

• Toxic_Dreams
Haha, ja zo is het duidelijk :p

Inderdaad goede kast voor waterkoeling.. Wel zou ik deze voeding kiezen in plaats van de voeding die je nu hebt: pricewatch: Corsair RM550x

650w is echt overkill voor je systeem, zelfs met overklokken. Voor de rest prima :)

• Binshou
Thanks,

Ik heb de voeding aangepast naar de Corsair RM550x, en gok dat dit systeem het gaat worden.

Enige waar ik nu nog over twijfel is of ik een goedkopere CPU koeler moet nemen of niet, maar dat zal tientjes werk worden en deze ziet er wel gaaf uit.

• Binshou
Toxic_Dreams schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:38:
Haha, ja zo is het duidelijk :p

Inderdaad goede kast voor waterkoeling.. Wel zou ik deze voeding kiezen in plaats van de voeding die je nu hebt: pricewatch: Corsair RM550x

650w is echt overkill voor je systeem, zelfs met overklokken. Voor de rest prima :)
Heel erg bedankt voor de check en het advies.
Ik ga nog even inlezen over een andere cpu koeler en dan van het weekend de pc bestellen.
De andere cpu koeler is puur vanwege de blauwe ledjes die ik storend ga vinden in een zwart rode setup :)

Dit topic mag dan ook gesloten worden.

• Toxic_Dreams
Zitten er blauwe ledjes op die waterkoeling dan?

Ok nvm. Zitten er inderdaad op :p Heb je niet de optie om die uit te zetten of iets dergelijks?

[ Voor 50% gewijzigd door Toxic_Dreams op 30-09-2016 10:21 ]

• Binshou
Toxic_Dreams schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:20:
Zitten er blauwe ledjes op die waterkoeling dan?

Ok nvm. Zitten er inderdaad op :p Heb je niet de optie om die uit te zetten of iets dergelijks?
Ja ik kwam er tijdens het bestellen gisteravond achter dat die erop zitten, en kon zo snel niet iets vinden om ze uit te zetten.
Nu kwam ik op de volgende uit die me ook wel goed leek. pricewatch: Enermax Liqmax II 240S

• Toxic_Dreams
Ah, zelf heb ik nog nooit met waterkoeling gewerkt, heb er dus ook niet zoveel verstand van wat de verschillen zijn tussen de waterkoelers. Maar volgens mij kan je wel wat verwachten van een cpu koeler van €78 :+

• Binshou
Toxic_Dreams schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:27:
Ah, zelf heb ik nog nooit met waterkoeling gewerkt, heb er dus ook niet zoveel verstand van wat de verschillen zijn tussen de waterkoelers. Maar volgens mij kan je wel wat verwachten van een cpu koeler van €78 :+
Ik heb er zelf ook nog niet mee gewerkt, en dit leek mij leuk staan in de kast.
Heb jij eventueel nog een andere optie voor de cpu koeler die goed is i.p.v. de waterkoeling variant?

• Toxic_Dreams
Zolang je nog niet gaat overklokken moet elke aftermarket cpu koeling wel voldoende zijn.. Denk dat ie grotendeels uit z'n neus staat te eten :$

• Binshou
Toxic_Dreams schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:39:
Zolang je nog niet gaat overklokken moet elke aftermarket cpu koeling wel voldoende zijn.. Denk dat ie grotendeels uit z'n neus staat te eten :$
Top dan ga ik rondneuzen :)
Nogmaals bedankt voor de hulp, en het snelle antwoorden!

• Toxic_Dreams
Haha, geen probleem ;)
Succes!
Pagina: 1