Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
... Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik een hele lijst van Excel naar indesign kan doen en dan in indesign ook die hele lijst kan zien en verwerken in het blad dat ik heb opgemaakt? Ik ben al wel zo ver dat ik om de beurten telkens 1 artikel nummer zie of 1 artikel omschrijving en ik zou graag dus ook de hele lijst willen zien. hooop dat ik het beetje goed heb uitgelegd dit is namelijk niet iets waar ik erg goed ik ben haha !
het gaat om indesign CC en excel 2007

b.v.d !

:)

Alle reacties

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:56

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Om te voorkomen dat we met advies aankomen waar je niets aan hebt zien we graag iets meer informatie over je vraag, die is niet geheel duidelijk.
Hoe is bijvoorbeeld de lijst die je wil importeren opgebouwd, wat heb je al geprobeerd, en hoe steekt je huidige project in elkaar, etc.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 15:54
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:23:
zou graag dus ook de hele lijst willen zien
Als ik je vraag goed begrepen heb, ben je niet op zoek naar data merge, maar wil je gewoon een hele excel sheet plaatsen? Dat kun je in inDesign doen via menu Bestand -> Plaatsen (CTRL+D). Vergeet niet aan te zetten dat je opties wilt controleren bij het selecteren van je bestand, anders komt het er waarschijnlijk niet op zoals jij wilt.
Ter verduidelijking: Datamerge (beter bekend als personaliseren) dient om één item (rij in excel) per keer in te voegen in je document. Zo kun je bijvoorbeeld met één opmaak een PDF maken met héél veel varianten daarvan met verschillende persoonsgegevens.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 23:39
Opslaan als CSV of tab-separated values (TSV) en dan koppelen in ID.

[ Voor 18% gewijzigd door Puch-Maxi op 03-10-2016 16:25 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfiniteSpaze
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-07 11:16
- Je Excel bestand opslaan als .txt
- Ga naar "Data Merge". Window -> Utilities
- klik op "Select Data Source" en selecteer je .txt bestand.

Lorem Ipsum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Ik denk dat die daar na een half jaar ook wel achter is
Pagina: 1