Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows server voor thuis om mee te prutsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:09
Voor thuis zoek ik een Windows server (even om het even welke versie vanaf 2008 is goed zat) om in een VM te draaien om mee te prutsen voor max 2 gebruikers.

Bij de bedrijven waar ik eerder gewerkt heb draaide er al Windows servers, die hoefde ik zelf niet aan te schaffen of op de licenties te letten.

Nu denk ik Pricewatch is my friend maar eh, welke heb ik nodig 8)7

https://tweakers.net/pric...SVAscTiZLhIQWqyJ1CdrmEtAA

Dan kom ik bijvoorbeeld een SBS 2011 tegen van € 54,99:
pricewatch: Microsoft Windows Server Small Business 2011 Standard 64bit NL 1p...

...maar dat ^ is volgens mij alleen maar een gebruikers licentie en niet de licentie van de Windows server.

Kan iemand mij een clue geven welke ik moet aanschaffen? :)

Beste antwoord (via toro op 05-10-2016 12:50)

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:28
toro schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:33:
[...]

Ik had een paar jaar geleden nog een dreamspark account voor de toenmalige opleiding. Had toen alle servers gedownloaded en in VM's gedaan. Kwam er later pas achter dat de server keys zich maar eenmalig lieten activeren :F

De keys heb ik nog, maar een paar jaar geleden werkte die niet meer -O-
Bellen!

Met telefonische activatie kan je ze gewoon heractiveren (of zelfs op meerdere machines activeren :X ). Je moet wel via een CMD'tje even het juiste commando geven ('slui 4' zo uit m'n hoofd), maar het is mij meerdere keren gelukt daarmee.

Alle reacties

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

• toro
Ik heb geen zin elke zoveel dagen een reset te doen van de VM, ik wil er best voor betalen :)

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 17:40
Als je het voor leerdoeleinden wil gaan inzetten zou ik eerder een VM in Azure gebruiken, kan je hetzelfde in. Heb je geen gedoe met hardware en qua kosten zal het meevallen en waarschijnlijk goedkoper zijn als deze methode.

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:20
Andere optie is een 2dehands servertje kopen met licentie erbij

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 15:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ben je student? Via dreamspark kon ik gratis Windows server downloaden.
edit. het heet geen dreamspark meer, maar deze kan je gebruiken https://catalog.imagine.m.../en-us/Catalog/Product/77

mijn school had geen speciale MDAA, maar win server is voor alle studenten toegankelijk.
(en de licentie werkt uiteraard ook nog als je bent gestopt met school :Y) )

[ Voor 20% gewijzigd door mrc4nl op 29-09-2016 11:33 ]

ora et labora

• toro
mrc4nl schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:30:
Ben je student? Via dreamspark kon ik gratis Windows server downloaden.

mijn school had geen speciale MDAA, maar win server is voor alle studenten toegankelijk.
Ik had een paar jaar geleden nog een dreamspark account voor de toenmalige opleiding. Had toen alle servers gedownloaded en in VM's gedaan. Kwam er later pas achter dat de server keys zich maar eenmalig lieten activeren :F

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Server software kopen is redelijk duur.
pricewatch: Microsoft Windows Server Standard 2012 R2 x64

Goedkoper neem je voor testdoeleinden een evaluatieversie van 180 dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 29-09-2016 11:37 ]

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:45
[...]

Als je een licentie wil kopen, ga je schrikken van de prijs.

pricewatch: Microsoft Windows Server Standard 2012 64-bit (Nederlands)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Het is ook weer niet zo alsof je de server niet meer kan gebruiken na afloop van de probeerperiode ;)

Heb hier meerdere ongeactiveerde testbakkies draaien. Geen punt.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• toro
Ik ga eerst de eval weg maar in en als dat bevalt dan koop ik wel een standard versie down the road.

Tweakers, allemaal bedankt voor jullie antwoorden ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:35
mrc4nl schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:30:
[...]
Maar officieel mag dat niet. Staat ook in de voorwaarden als je het spul download meen ik. Je mag het alleen gebruiken tijdens de periode dat je studeert aan die onderwijsinstelling.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
ThinkPadd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:10:
[...]

Maar officieel mag dat niet. Staat ook in de voorwaarden als je het spul download meen ik. Je mag het alleen gebruiken tijdens de periode dat je studeert aan die onderwijsinstelling.
In de voorwaarde van elke OEM windows licentie kan je volgens mij ook terugvinden dat je ze niet mag doorverkopen, maar dat mag ook gewoon :p

Acties:
  • Beste antwoord

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:28
[...]

Bellen!

Met telefonische activatie kan je ze gewoon heractiveren (of zelfs op meerdere machines activeren :X ). Je moet wel via een CMD'tje even het juiste commando geven ('slui 4' zo uit m'n hoofd), maar het is mij meerdere keren gelukt daarmee.

• toro
jordje schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:35:
[...]

Bellen!

Gelukt met bellen, thanks! _/-\o_
Pagina: 1